Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování

Ondřej Mára
Diskuze (148)

Kompatibilní elektromobil dokáže nabít z nuly na 80 % již za 8 minut.

Čínská společnost GAC Aion se podle informací kolegů z CarNewsChina pochlubila novou rychlonabíječkou s označením A480, která dokáže nabíjet kompatibilní elektromobily výkonem až 480 kW při 1000V. Pro celý sektor elektromobility by přitom mohlo jít o významný krok, který pomůže smazat časové rozdíly mezi nabíjením a tankováním.

Například při dobíjení elektromobilu GAC Aion V 6C prý nabíječka dokázala dodat 35,1 kWh a nabít tak elektromobil z 30 na 80 procent během necelých pěti minut. Nabíjení z nulové kapacity na 80 procent pak mělo trvat zhruba osm minut.

Nabíječky v Číně přitom obvykle nabíjejí výkon v rozmezí 60 až 80 kW. Superchargery Tesla V3 pak slibují výkon okolo 250 kW. Evropští majitelé elektromobilů pak dostávají nejvyšší výkon u nabíječek Ionity, které jsou schopné nabídnout až 350 kW.

Je však potřeba zmínit, že takto extrémní výkony dokáže v současnosti využít jen hrstka elektromobilů. Nabíjení při vysokém výkonu navíc vede k rychlejší degradaci baterií a tím pádem i rychlejšímu vybíjení, respektive ztrátě kapacity.

Společnost GAC proto u modelu Aion V 6C použila baterie, které by měly pracovat s 3D strukturou grafitu (označení 3DG). Baterie tak prý údajně dokážou lépe vzdorovat teplu při nabíjení a jejich degradace se tak omezuje. I při využívání rychlonabíječky A480 by pak baterie měla mít servisní životnost až kolem milionu kilometrů.

Do konce letošního roku plánuje společnost postavit sto nabíjecích stanic A480, do konce roku 2025 pak byla přislíbena výstavba 2000 nových rychlonabíječek, které by měly pokrýt na 300 čínských měst. První rychlonabíječka A480 přitom měla být nedávno otevřena poblíž čínského letiště Guangzhou Baiyun.

Ondřej Mára
Diskuze (148)

Doporučujeme

8. 9. 2021 08:04
Re: O jakém smazání výhody je řeč ?
Nejsem elektrikar, ale co jsem napsal jsou celkem zaklady. Uz jsem to taky s par lidma co energetice rozumi vic nez ja probiral a tohle mi potvrdili. Znam taky jeden konkretni pripad kdy si jedinec chtel poridit EV a zridit si pro ty ucely trochu vykonejsi nabijecku nez jen beznou zasuvku a CEZ mu rekl ze v ramci cele vesnice neni mozny ani 1 takovou nabijecku pripojit do site neb tam na to neni vedeni ani trafostanice. A to byla 1 nabijecka pro 1 auto a ty myslis ze pujde na sidlisti vesele vyrobit desitky nabijecek pro EV a sit to unese?
7. 9. 2021 21:01
Re: Ztráty
https://www.researchgate.net/publication/344860096_Comparison_of_the_Overall_Energy_Efficiency_for_Internal_Combustion_Engine_Vehicles_and_Electric_Vehicles

Wind energy a solar energy je proste nedostizna.

Ano jezdit s EV (POUZE) na energii z uhli je zhruba tak spatny, jako spalovani ropnych produktu.
7. 9. 2021 20:53
Re: O jakém smazání výhody je řeč ?
Nemam rad osobni utoky.
Ale ty mas neco spolecnyho profesi s elektrinou?
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2021 20:54
Re: Todle to vzrušuje jen majitele spalováků
Lidský organismus je nastavený na ticho a proto se do elektromobilů přidává generátor zvuku. Aha.
Avatar - eLzyx
6. 9. 2021 14:45
Re: Todle to vzrušuje jen majitele spalováků
jo, to bylo ještě s olověnými baterkami. Dojezd k nejbližšímu vietnamci do sámošky a zpátky doufat, že ten kopec dolů bude stačit.
To je prostě vývoj. Zajímavé to začalo být až s GM EV1 s NiMH baterií. To už dokázalo pokrýt takový běžný pracovní den "necestovatele" - do práce, nakoupit a domů. Resp. reálných 150km.
A s li-ion baterkami je to pro mnohé naprosto vyhovující auto - po stránce techniky, dojezdu, životnosti. Akorát ta cena se stále nepodařila snížit. Ovšem to není věcí drahé techniky, ale nenažraností automobilek, které na tom docela slušně profitují (i když tvrdí, že ne)