Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Singapuru je téměř 30x více BMW, 40x více Mercedesů a 5x více Porsche než elektromobilů Tesla

Mirek Mazal
Diskuze (7)

Strategie vlády nahradit spalovací motory nefunguje. Majitelé neopouští ověřené značky z Evropy a před protekčními elektromobily si nechávají odstup.

Singapurská vláda chce vymýtit nabídku nových vozidel se spalovacími motory do roku 2030. Pokud předpis není prázdným gestem, musí prodeje alternativ rychle začít růst. Během posledních dvou let administrativa prosazovala elektromobily formou pobídek ve výši až 45.000 singapurských dolarů, což je v přepočtu přibližně 727.000 Kč.

Kromě protekce došlo k rozšiřování elektrické infrastruktury, přesto si noví zájemci nechávají citelný odstup. Loni v Singapuru tvořily elektromobily chabých 12 % prodejů nových aut, přičemž předloni číslo dosahovalo ještě tragičtější 4 %. Přívrženci automobilové revoluce mohou údaje vykládat pozitivně, nicméně agentura Reuters upozornila na nepoměr mezi benzínovými či naftovými modely a bateriovými náhradami. Elektromobily v Singapuru zastupují pouhé procento všech registrovaných vozidel.

Městský stát v jihovýchodní Asii draze reguluje dostupnost vlastního vozu. Provoz soukromého dopravního prostředku je luxus vyhrazený pro movité klienty ochotné platit. Legální vlastnictví auta je podmíněno složitě dostupným certifikátem platným 10 let. Nabytí dokladu může vyžadovat drahé investice včetně účasti ve výběrovém řízení. Podle Reuters certifikát pro malý model stojí více než 88.000 S$ (1.400.000 Kč). Kromě nákladné licence se vybírá daň a vše dohromady s kupní cenou může běžnou Škodu Octavia prodražit až na cenu přesahující dva miliony korun. Poplatky cíleně snižují frekvenci dopravy, v opačném případě by hrozilo ucpávání hustě osídlených ulic.

Necelých 5,5 milionu obyvatel je rozmístěno na 63 ostrovech. Londýnská nadnárodní instituce HSBC předpokládá, že do roku 2030 se z místních vypracuje dalších 13 % milionářů, což je nejvyšší podíl na světě. Vzhledem k mimořádnému bohatství rezidentů existuje početná skupina uživatelů exkluzivních značek. Prodeje Ferrari za poslední desetiletí vyskočily o 67 %, zájem o Lamborghini vzrostl o 38 % a kromě prospěchu prémie je na místních komunikacích přítomno 5x více Porsche, 27x více BMW a téměř 40x více Mercedesů než všech kusů politicky upřednostňované Tesly.

Data ve prospěch konzervativní techniky z Evropy okomentoval Markus Schuster za Audi. Zástupce singapurského trhu čtyř kruhů očekává, že elektromobily zaujmou a budou tvořit většinu prodejů nových vozů do roku 2025 nebo 2026. Oživení ostrovní poptávky má pomoci uvedení nových Audi Q8 e-tron a Q4 e-tron. Schuster také fandí vládnímu pokusu vybudovat do roku 2030 asi 60.000 nabíjecích míst, což bude prý klíčové při přesvědčování obyvatel Singapuru ke koupi elektromobilů.

Video se připravuje ...

Mirek Mazal
Diskuze (7)

Doporučujeme

17. 4. 2023 10:51
Re: Nikdo to nechce
Showroom mají teprve rok, takže to je tak nějak logické, že tam nemůže být víc Tesel. A v prodejích předběhli minulý rok Audi.
16. 4. 2023 21:59
A další Tesla hejt
Tesla otevřela Showroom loni. Takže nemůže mít logicky takové prodeje. Co víc, loni to byla značka, která byla v prodejích 6. v pořadí, takže předběhla Audi.
16. 4. 2023 11:53
Re: Nikdo to nechce
Nikdo nechce platit daně, třídit odpad, chodit do práce.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 22:03
Nikdo to nechce
jak prosté :-)
15. 4. 2023 21:10
impozantní růst EV
Pokud elektromobily tvořily v Singapuru téměř 12 % všech prodaných automobilů v roce 2022, zatímco v roce 2021 jen 4 %, jedná se o celkem impozantní růst. :yes: :-!