Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Tunisu vyrábí SUV následovníka Trabantu, karoserii má z laminátu a skládá se ručně

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Ručně vyráběné SUV s laminátovou karoserií má podobné cíle, jako Trabant - nabídnout dostupnou motorizaci pro masy.

Tunisko je pro mnoho z nás populární dovolenkovou destinací, kam se dalo donedávna celkem snadno a dostupně cestovat. Pořídit si zde nový automobil však není pro místní obyvatele nic levného, neboť jsou vozy z dovozu zatíženy až 50% zdaněním. Řešením ale nabízí první tuniská automobilka Wallys, kterou v roce 2006 založili dva místní bratři.

Jejich model Wallys Iris, který se očividně jménem i vzhledem inspiroval u ikonického modelu značky Jeep, by přitom měl být jednou z mála alternativ, díky které si místní mohou dovolit nový vůz a nemusí se upínat jen na probraný trh s ojetinami. Cena ručně vyráběného SUV přitom začíná od cca 13.000 dolarů (cca 284.000 Kč).

Video se připravuje ...

Téměř polovinu pořizovací ceny přitom tvoří 1,2litrový benzínový tříválec o výkonu 61 kW, který automobilka importuje z Francie. Motor je následně v tuniském závodu ručně instalován do šasi, na které se montuje karoserie vyrobená z odolného laminátu. V propagačních materiálech ostatně vůz ustál i cihlu a kopance.

V základní výbavě za již zmíněných 13.000 dolarů dostanou zákazníci de facto oholený automobil, který však bezpeční plní svou hlavní úlohu – dostupně motorizovat masy. Tříválec přitom dokáže vozu s lehkou laminátovou karoserií udělit nejvyšší rychlost až cca 158 km/h.

Zákazníci, kteří mohou sáhnout hlouběji do kapsy, pak dostávají možnost přizpůsobit exteriér i interiér vozu svému vkusu. V nabídce příplatkových doplňků nechybí nabídka pestrých barev karoserie, až 16“ ráfky, LED světla, parkovací senzory, couvací kamera, plátěná střecha pro zadní část karoserie, atd.

Interiér je sice už na první pohled chudší a prostší, za příplatek však může nabídnout pohodlnější sedačky, zesílené odhlučnění, loketní opěrku, infotainment s dotykovým displejem nebo více reproduktorů. Pro běžného evropského zákazníka nejspíš stále žádná hitparáda, při cenách nových vozů a ojetin na tuniském trhu se však pro většinu místních jedná o velice zajímavý stroj.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

10. 4. 2021 19:33
Téměř polovinu pořizovací ceny přitom tvoří 1,2litrový benzí
Téměř polovinu pořizovací ceny přitom tvoří 1,2litrový benzínový tříválec. Takže ten motor má hodnotu 6000 Eur?
10. 4. 2021 19:26
Téměř polovinu pořizovací ceny přitom tvoří 1,2litrový benzí
Téměř polovinu pořizovací ceny přitom tvoří 1,2litrový benzínový tříválec. Takže ten motor má hodnotu 6000 Eur?
10. 4. 2021 10:40
Re: laminat je pevny, zapruzi a nakonec se zlomi
Podobne ako karbón, len úroveň odolnosti voči nárazu je niekde celkom inde. ;-)
9. 4. 2021 22:14
laminat je pevny, zapruzi a nakonec se zlomi
na jakem sw asi tak pocitali deformacni zony? 😀
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2021 21:14
nu a proč ne
Na trhu je mnohem více ošklivějších vehiklů. Tady bych přemístil přístroje za volant a ne doprostřed skla před řidiče podle francouzského vzoru. Nu a ta zadní část budky by měla být normální hranatá, ten patvar s tím zkosením bočního okna je samoúčelný nesmysl.