Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Jeep Compass je tu. Je více přizpůsobený Evropě a má nový interiér

David Bureš
Diskuze (21)

Nejprodávanější Jeep v Evropě se několika úprav dočkal již loni, letos však Jeep Compass doznal změn dalších.

Kompaktní SUV jsou nejoblíbenější modely této kategorie, což platí i pro Jeep Compass, který je nejprodávanějším vozem značky v Evropě, když od svého příchodu tvoří dokonce 40 % jejích zdejších prodejů. Tak klíčový automobil si proto zaslouží pečlivé zacházení, a tak po loňských inovacích, znamenajících nové motory a příchod plug-in hybridu, je tu letos další facelift. Poprvé se ukázal již loni, ve verzi pro Čínu, nyní debutuje evropská specifikace.

Letošní modernizace se primárně zaměřila na interiér, který byl kompletně přepracovaný. Přizpůsobil se době, a tak vsadil na novou obrazovku multimediálního systému, která je částečně volně stojící. Má úhlopříčku 8,4" nebo 10,1" podle verze, přičemž ji doplňuje digitální přístrojový štít s 10,25" displejem, který je standardem pro vyšší specifikace. Je tu ale i vyšší centrální tunel s větší, takřka pětilitrovou odkládací schránkou v loketní opěrce. Použité materiály pak mají být přizpůsobeny očekávání evropských klientů.

Compass přitom jako první model značky v Evropě využívá novou generaci multimediálního systému Uconnect 5. Ta využívá operačního systému Android s možností aktualizací vzduchem, přičemž díky silnějšímu procesoru je pětkrát rychlejší než předchozí generace. Infotainment využívá těch nejnovějších funkcí, nechybí tu bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto nebo integrace hlasového ovládání Alexa. Navigaci nadále dodává TomTom.

Video se připravuje ...

SUV americké značky se ale lehce proměnilo také zvenku. Charakteristická maska se sedmi otvory je nyní horizontálněji orientovaná, hlavní světlomety jsou útlejší a mlhovky nejsou zdůrazněny, díky čemuž příď působí uhlazeněji. Nová full-LED světla pak nabízejí o 100 % jasnější světlo než dosavadní xenony. K úpravám došlo také na zádi, kde se objevuje nová grafika koncových světel.

Několika změnami prošla také terénně orientovaná varianta Trailhawk, která je více přizpůsobena jízdě v terénu. Z toho důvodu má vyšší nárazníky nebo výše umístěné přední mlhovky a kameru asistenčních systémů, aby se snížilo riziko, že tyto komponenty přijdou k úhoně.

Myslelo se ale i na jízdu po silnici, a tak je Compass jako první Jeep v Evropě dostupný s asistentem jízdu po dálnici, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a aktivního udržování v jízdním pruhu. Nechybí ani kamerový systém sledující pomocí čtyř kamer 360° okolí vozidla, což pomůže třeba při parkování.

Nabídka motorů naopak zůstala prakticky zachována, pohon všech kol tudíž dostanete jen prostřednictvím plug-in hybridního pohonu. Konvenční jednotky zůstávají dvoukolkami.

Benzinové jednotky zastupuje přeplňovaný čtyřválec 1.3 Turbo ve výkonových verzích s 96 kW a 110 kW, zatímco z turbodieselů je tu inovovaný 1.6 MultiJet posílený na 96 kW z dosavadních 88 kW. Slabší třincátistovka a šestináctistovka jsou spárovány s šestistupňovým manuálem, silnější benzin sází na šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Plug-in hybridy jsou pak v nabídce dva, pokaždé s 1.3 Turbo pod kapotou, doplněným o elektromotor u zadní nápravy čerpající energii z baterií s kapacitou 11,4 kWh. Výsledkem je kombinovaný výkon 140 kW, respektive 176 kW podle verze. V tomto případě elektrifikovaná čtyřkolka 4xe sází na šestistupňový automat. Plug-in hybrid se mimochodem od svého příchodu na trh ukázal jako oblíbená verze, dnes v Evropě tvoří verze 4xe asi čtvrtinu prodejů Compassu.

Loňská modernizace Jeepu Compass souvisela se zahájením jeho výroby v italském závodě Melfi, zatímco dosud se do Evropy dovážel z USA. Automobilka tvrdí, že se tak Compass mohl více přizpůsobit Evropanům, navíc to znamenalo i podstatné zkrácení čekacích lhůt, ze zhruba šesti na tři měsíce.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

7. 4. 2021 20:11
Re: 1,3
Tento motor je v Renegadu od r. 2018. Údajně, co jsem zjistil a vyčetl, žádný problém. Olej (prý) nežere. Karbonizace - kdo ví, je relativně novej...

Jinak v autě jede super. 270 Nm tam je. Kultivovaný, pružný. Velmi rychle se zahřívá. Daní je spotřeba přes 10 prvních cca 5 km.

Po městě (stání na světlech) si umí zunknout. V jiných režimech super, dálnici ještě moc nevím (kovid zatracenej).

Automat doporučuji projet, v testech se moc nelíbil...

Jinak je to velice dobré auto, hlavně podvozkově paráda. FWD má podvozek "nešizený", McPherson s pomocným rámem a vzadu multilink - Chapmanova náprava, tlumiče s proměnnou frekvencí... Tohle má u SUV C segmentu fakt málokdo...

Za cca 600 je to dnes velice dobrá nabídka.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 4. 2021 18:33
Re: 1,3
1,3 je nový motor, takže zatím moc zkušeností být nemůže.
Obecně fiatí motory patří k těm trvanlivým, ale toto je přímovstřik + turbo, k tomu relativně komplikované ovládání ventilů.
Takže uvidíme.
A k tomu atomatu jen upozorňuji, že je to módní dvouspojka. Automobilový svat už úplně rezignoval na logiku a plnění potřeb / přání zákazníka, takže i do auta, kde se funkčně jednoznačně hodí hydroměnič, cpe dvouspojku, protože o něco lepší normované emise.
Co na tom, že servis je drahej a uživatelsky je víceméně k zlosti.
7. 4. 2021 13:44
Re: Kompas
Na cestování mimo město je to fakt málo. Obzvlášť když Compass očividně rekordy ve spotřebě trhat nebude. Ale mohlo to být i horší, tohle je ještě akceptovatelné.
7. 4. 2021 09:44
1,3
Máte niekto skúsenosti s tým 1,3 motorom? Štatistickú spoľahlivosť myslím? Compass s týmto motorom a automatom by sa možno hodil mojim rodičom do mesta - s občasnými výjazdmi na chajdu 60km od bydliska. Štvorkolku im netreba a vyšší posed by im ako dôchodcom pomohol, mame sa už tak horšie hýbe. Teraz majú sedan corollu a keď ju vidím súkať sa z auta a do neho tak si vravím, že by to chcelo niečo s vyšším sedením.
7. 4. 2021 08:37
Re: Kompas
A načo ti je veľká nádrž?
40 litrov ti nestačí?