Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Jeep Compass je tu. Je více přizpůsobený Evropě a má nový interiér

Jeep Compass
Jeep Compass
Jeep Compass
Jeep Compass
71 Fotogalerie
Diskuze (21)

Nejprodávanější Jeep v Evropě se několika úprav dočkal již loni, letos však Jeep Compass doznal změn dalších.

Kompaktní SUV jsou nejoblíbenější modely této kategorie, což platí i pro Jeep Compass, který je nejprodávanějším vozem značky v Evropě, když od svého příchodu tvoří dokonce 40 % jejích zdejších prodejů. Tak klíčový automobil si proto zaslouží pečlivé zacházení, a tak po loňských inovacích, znamenajících nové motory a příchod plug-in hybridu, je tu letos další facelift. Poprvé se ukázal již loni, ve verzi pro Čínu, nyní debutuje evropská specifikace.

Letošní modernizace se primárně zaměřila na interiér, který byl kompletně přepracovaný. Přizpůsobil se době, a tak vsadil na novou obrazovku multimediálního systému, která je částečně volně stojící. Má úhlopříčku 8,4" nebo 10,1" podle verze, přičemž ji doplňuje digitální přístrojový štít s 10,25" displejem, který je standardem pro vyšší specifikace. Je tu ale i vyšší centrální tunel s větší, takřka pětilitrovou odkládací schránkou v loketní opěrce. Použité materiály pak mají být přizpůsobeny očekávání evropských klientů.

Compass přitom jako první model značky v Evropě využívá novou generaci multimediálního systému Uconnect 5. Ta využívá operačního systému Android s možností aktualizací vzduchem, přičemž díky silnějšímu procesoru je pětkrát rychlejší než předchozí generace. Infotainment využívá těch nejnovějších funkcí, nechybí tu bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto nebo integrace hlasového ovládání Alexa. Navigaci nadále dodává TomTom.

Video placeholder
Jeep Compass • Zdroj: Jeep

SUV americké značky se ale lehce proměnilo také zvenku. Charakteristická maska se sedmi otvory je nyní horizontálněji orientovaná, hlavní světlomety jsou útlejší a mlhovky nejsou zdůrazněny, díky čemuž příď působí uhlazeněji. Nová full-LED světla pak nabízejí o 100 % jasnější světlo než dosavadní xenony. K úpravám došlo také na zádi, kde se objevuje nová grafika koncových světel.

Několika změnami prošla také terénně orientovaná varianta Trailhawk, která je více přizpůsobena jízdě v terénu. Z toho důvodu má vyšší nárazníky nebo výše umístěné přední mlhovky a kameru asistenčních systémů, aby se snížilo riziko, že tyto komponenty přijdou k úhoně.

Myslelo se ale i na jízdu po silnici, a tak je Compass jako první Jeep v Evropě dostupný s asistentem jízdu po dálnici, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a aktivního udržování v jízdním pruhu. Nechybí ani kamerový systém sledující pomocí čtyř kamer 360° okolí vozidla, což pomůže třeba při parkování.

Nabídka motorů naopak zůstala prakticky zachována, pohon všech kol tudíž dostanete jen prostřednictvím plug-in hybridního pohonu. Konvenční jednotky zůstávají dvoukolkami.

Benzinové jednotky zastupuje přeplňovaný čtyřválec 1.3 Turbo ve výkonových verzích s 96 kW a 110 kW, zatímco z turbodieselů je tu inovovaný 1.6 MultiJet posílený na 96 kW z dosavadních 88 kW. Slabší třincátistovka a šestináctistovka jsou spárovány s šestistupňovým manuálem, silnější benzin sází na šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Plug-in hybridy jsou pak v nabídce dva, pokaždé s 1.3 Turbo pod kapotou, doplněným o elektromotor u zadní nápravy čerpající energii z baterií s kapacitou 11,4 kWh. Výsledkem je kombinovaný výkon 140 kW, respektive 176 kW podle verze. V tomto případě elektrifikovaná čtyřkolka 4xe sází na šestistupňový automat. Plug-in hybrid se mimochodem od svého příchodu na trh ukázal jako oblíbená verze, dnes v Evropě tvoří verze 4xe asi čtvrtinu prodejů Compassu.

Loňská modernizace Jeepu Compass souvisela se zahájením jeho výroby v italském závodě Melfi, zatímco dosud se do Evropy dovážel z USA. Automobilka tvrdí, že se tak Compass mohl více přizpůsobit Evropanům, navíc to znamenalo i podstatné zkrácení čekacích lhůt, ze zhruba šesti na tři měsíce.

Vstoupit do diskuze (21)