Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Tonale se zřejmě opozdí, vedení prý není spokojeno s hybridem

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 4. 2021 • 07:46
29
44
Zobrazit náhledy (29)
Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale

Nové SUV už by mělo být téměř hotové, přesto se nejspíš premiéra odloží o 3 měsíce.

Představení produkční verze kompaktního SUV Alfa Romeo Tonale, které bylo světu poprvé odhaleno jako koncept již během ženevského autosalonu 2019, jsme původně očekávali během podzimu tohoto roku. Podle nejnovějších spekulací se však premiéra může posunout dokonce až na začátek příštího roku.

Důvodem by měly být úpravy plug-in hybridního pohonného ústrojí, jehož výkony údajně neodpovídaly požadavkům a představám šéfa italské značky, kterým je bývalý šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato. Tuto informaci měl kolegům z AutoNews potvrdit nejmenovaný zdroj přímo z prostředí automobilky.

video

Informace o očekávaném tříměsíčním zpoždění a představení až začátkem roku 2022 by pak měly pocházet od nejmenovaných zdrojů z dodavatelských řetězců. A co už vlastně o chystaném kompaktním SUV víme?

Podle dosud známých informací by základem nového modelu měla být platforma Small Wild LWB 4x4, pocházející z dílen FCA, na které v současnosti stojí například model Jeep Compass. Produkční Alfa Romeo Tonale by se pak v nabídce automobilky měla zařadit pod model Stelvio.

O pohonných jednotkách zatím nic nevíme, vzhledem k technické příbuznosti s Compassem se však nejčastěji mluví o stejném plug-in hybridním pohonném ústrojí, které ale nabídne vyšší výkon. Compass se přitom nabízí v provedeních s výkonem 140 kW a 170 kW, přičemž pohon předních kol zajišťuje spalovací motor, zatímco zadní kola roztáčí elektromotor.

Jak už z testu víme, dojezd na plně nabitou baterii není u Compassu zrovna oslnivý. V případě Alfy Romeo jsme však zvědaví především na dynamiku, která nebyla u Compassu ve sportovním režimu nejhorší. Celkem ale zamrzí starší informace, podle které se nepočítá s ostrou verzí Quadrifoglio.

Související články

Témata
Avatar - Avanti
11. 4. 2021 09:21
Re: Do revu
Tiež sa musí pripojiť, cestoval som v benzínovej Giulii na zadnom sedadle a sám som bol prekvapený množstvom miesta a potom aj recenziami, kde povedali, že je tam málo miesta... Pravda, nie je to superb, ale sedelo sa mi pohodlne "vo vaničke", dobrý výhľad von aj dopredu, auto pôsobí aj na zadnom sedadle vzdušne, dobrý priestor aj pre hlavu a skrátka pohodlné zvezenie bez toho, aby som musel mať nejako násilne uložené nohy. Výška 190 cm, predo mnou 185 cm človek. :yes:
10. 4. 2021 21:13
Re: Do revu
Zrovna ten infotainment není dobrý příklad. Ano, na první pohled (a možná i z recenzí) to nevypadá jako nejpropracovanější systém, ale po přesednutí z 2018 VW do 2018 Stelvia musím říct, že Alfa to má mnohem vychytanější. Arteon měl na volantu 18 tlačítek absolutně bez hmatové odezvy, po faceliftu je tam tlačítek stejně a navíc jsou dotyková + dotyková klima. Proti tomu Alfa to má podobně jako BMW nebo Audi, pěkný scroll-pad a vše lze najít po hmatu. Pokud chceš např. v noci vypnout obrazovku infotaimentu, aby tě nerušila, tak u VW lze vypnout jen celý infotainment včetně rádia/hudby/navigace a zůstanou zobrazeny jen hodiny, nechápu kdo to vymyslel. U Alfy lze vypnout jen displej, ale vše ostatní zůstane funkční. Stejně tak rádio, jde nastavit, aby přepínání na volantu "skákalo" jen po oblíbených stanicích, takže nemusím přeskakovat 10x český rozhlas (nic proti němu, ale většinou poslouchám v autě hudbu). Jsou to detaily, ale ve výsledku mě ten volant v Arteonu neskutečně štval a po faceliftu je to ještě horší. Doporučuji zvednout zadek a zkusit nějakou Alfu naživo, možná tě to překvapí 😉
10. 4. 2021 11:17
Re: Do revu
hele já jsem v tom autě absolvoval čtyřhodinovou cestu na zadním sedadle a v pohodě.... a to měřím 193cm.... na hlavu tak tak a ano, seděl přede mnou člověk co má 165cm takže sedačku si posunul.... jako není to superb, ale pro čtyři normálně vzrostlé dospělé to auto v pohodě funguje....
10. 4. 2021 09:25
Re: Do revu
... Třeba přední světlomety, které mohou být za příplatek max. xenonové, nikdy LED natož s technologií LED Matrix, tohle byl a je velký fail...

Jinak už v začátku zoufale chyběly civilní šestiválcové verze a chybějí dodnes. Stejně jako verze kombík či kupé... Já mám Alfu rád, hodně rád, ale jestli BYCH si ji koupil? No, nevím...
Avatar - speedfred
10. 4. 2021 08:14
Re: Do revu
Hugino, že ty si v tom aute ani nesedel?
Dozadu vlezie v poho človek 185+, infotaiment no problém a v niektorých veciach sa mi zdá lepší ako idrive, dielenské spracovanie-fakt si to asi ani nevidel.
Nepíšem to ako fanúšik, ale iba ako užívateľ. Nič viac,nič menej. Samozrejme není to tip-top kára bez chýb, chýbajú im nejaké novodobé fičúrky čo má konkurencia,ale za mňa sa dá bez toho žiť. Väčšine to asi ale evidentne chýba.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku