Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA byl kvůli emisím zatčen manažer Volkswagenu

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 1. 2017 • 00:20
20
V trestním vyšetřování emisního skandálu německé automobilky Volkswagen ve Spojených státech byl zatčen první firemní manažer, bývalý šéf amerického oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů Oliver Schmidt.

Napsal to list The New York Times s odvoláním na dva informované zdroje. Schmidta vyšetřovatelé obvinili ze spiknutí s cílem podvodu na USA. Dosud jediným trestně obviněným pracovníkem Volkswagenu v USA kvůli skandálu kolem falšování emisních testů byl inženýr James Liang, který se loni přiznal ke spiknutí a nyní čeká na rozsudek.

Liang měl podle žaloby spolu s dalšími inženýry za úkol navrhnout nové naftové motory pro americký trh, které by vyhovovaly zpřísněným normám pro emise oxidů dusíku, když se jim ale nepodařilo vyvinout motor, který by zároveň splňoval požadavky zákazníků na výkon, rozhodli se vytvořit software, který při testech skrývá nadlimitní emise.

Schmidt byl podle zdrojů listu zatčen v sobotu na Floridě a dnes má být obžalován před soudem v Detroitu. Schmidt vedl oddělení Volkswagenu pro plnění regulací od roku 2014 do března 2015. Nikdo oficiální to listu nepotvrdil.

Žaloby, které na Schmidta podaly prokuratury států New York a Massachusetts, obviňují manažera z podílu na snahách Volkswagenu zakrývat manipulace s emisemi před regulačními orgány. Schmidt a další činitelé firmy podle žaloby od roku 2014 opakovaně zdůvodňovali vysoké reálné emise nových vozů firmy nepravdivými technickými příčinami. Až o rok později Schmidt přiznal existenci softwaru, který Volkswagenu umožňoval při testech maskovat reálné emise.

Volkswagen bude muset v rámci dohody o civilním urovnání sporů v USA důsledku skandálu zaplatit asi 16 miliard dolarů (410 miliard Kč). Zdroje agentury Reuters minulý týden sdělily, že Volkswagen se v jednání s ministerstvem spravedlnosti USA blíží dohodě na urovnání trestního vyšetřování této aféry.

Související články

Témata
10. 1. 2017 11:27
Re: Mne problemy der Konzern nezajimaji
Ne, ja rikam: Kdo si kupuje auto z VW group si musi tedy uvedomit, ze prispiva Winterkornovi a spol. na financni kryti jejich podvodu a VW pokut. Zde nemluvim o normalnich ziscich, bonusech atd., toto jsou naklady na vic na rozdil od ostatnich vyrobcu. Pokud to nekomu nevadi, tak je trouba a at plati a plati a plati. Hlavne ze my - Nemecky vorstandt - se chechtame.
10. 1. 2017 11:22
Re: Mne problemy der Konzern nezajimaji
Ja vim, ztrata casu, ale neda mi - pojdme se vratit k podstate problemu.

VW chce expandovat do USA se svymi diesely, ale podle USA metodologie neplni emisni limity a misto, aby investoval do technologii, tak vymysli podvod s upravou SW, coz je velmi rychle a levne reseni (Winterkorn a spol. si plni KPI na zisk i obrat). Jine Evropske automobilky v USA problem s podvody nemaji.

Na podvod se prijde, VW pres rok "zatlouka", ale je nakonec usvedcen a musi zaplatit min. 14 mld. EUR (380 mld. CZK, coz je prumerne 7 600 CZK navic v cene kazdeho vyrobeneho auta v pristich 5ti letech) na kompenzacich. Tyto penize ale nikde nenatiskne, musi je nejak dostat ze svych zakazniku, dodavatelu i zamestnancu.

Naproti tomu ten, kdo to organizoval pro jistotu utece z vedeni a misto toho, aby svoji chybu napravil (poskytoval mizerne sluzby svym zakaznikum), bude jeste dostavat rentu, kterou mu opet zaplati zakaznici, dodavatele a zamestnanci.

Kdo si kupuje auto z VW group si musi tedy uvedomit, ze prispiva Winterkornovi a spol. na kryti jejich podvodu. Zde nemluvim o normalnich ziscich, bonusech atd., toto jsou naklady na vic na rozdil od ostatnich vyrobcu. Pokud to nekomu nevadi, tak je trouba.

Tunelovani - velmi jednoduche a delaji to velmi rady napr. banky. Poskytovani sluzeb se povinne prenese do zahranicnich central za nasobne ceny, nez by se daly poskytovat lokalne - typicky shared service centres IT nebo vyvoje ...
Avatar - Beefcake
10. 1. 2017 00:17
Re: Mne problemy der Konzern nezajimaji
Takze ludia - nekupujte ani skodovky, lebo si z zisku aj tak vezme "tunelujuci" VW a zaplatite rentu, slapky, hocico ine. A bohvie, ci nejake tie financie nejdu aj zo Seatu....radsej nekupte ani ten. Pre istotu.
Inak "tunelovat" v podstate vlastnu firmu, to uz chce fakt mocne mentalne cvicenie na to prist.
Za KPI atd. sa zenie kazda jedna komercna firma. A ake mizerne sluzby zakaznikom ?

Ja viem, strata casu, ale nedalo mi.
Avatar - Beefcake
10. 1. 2017 00:10
Re: Mne problemy der Konzern nezajimaji
"Buď je auto za konkurenceschopnou cenu, nebo není. Co udělá firma se ziskem je její věc." - konecne trochu rozumu v tomto celom vlakne.
9. 1. 2017 20:42
Re: Mne problemy der Konzern nezajimaji
napriklad >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku