Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA zpřísnili crashtesty, neprošla celá řada aut včetně BMW 3 nebo Volkswagenu CC

David Bureš
Diskuze (124)
Pouze tři z jedenácti vozů střední a vyšší střední třídy získaly dobré nebo přijatelné hodnocení v přísnějších amerických nárazových zkouškách.

Organizace IIHS (Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu) zpřísnila své crashtesty. Dle nových pravidel je simulován čelní náraz jen malou částí auta. Test automobilům způsobil mnohé problémy.

Z jedenácti hodnocených aut pouze Acura TL a Volvo S60 získaly hodnocení „dobré,“ Infiniti G byly hodnoceny jako „přijatelné.“ Acura TSX, BMW řady 3, Lincoln MKZ a Volkswagen CC byly ohodnoceny jako „kritické.“ Mercedes-Benz třídy C, Lexus IS 250/350, Audi A4 a Lexus ES 350 pak v testu propadly.

V přísnějším testu automobil v rychlosti 64 km/h čtvrtinou své přídě narazí do pevné překážky. Zkouška má simulovat náraz předního rohu auta s jiným vozidlem nebo náraz do stromu či jiného objektu.

Automobilky už přiznávají, že aby jejich vozy byly v novém testu dobře hodnoceny, musí modifikovat jejich přední partie. Honda a Mercedes se například obávají, že změny budou mít negativní vliv na ovladatelnost auta.

Přísnější zkouška je založena na základě studie nárazů v reálném provozu. Prezident IIHS Adrian Lund podotýká, že ke zpřísnění došlo i kvůli tomu, že navzdory tomu, že si skoro každý nový automobil v testech provedených institutem a federální vládou vedl dobře, v USA každý rok během čelní srážky zemře více než 10.000 lidí.

Během nárazů s malým překrytím jsou zasaženy vnější hrany aut, které nejsou tak dobře chráněné. To by měly přísnější nárazy změnit, v což doufá i Lund.

Během prvních zkoušek dle nových pravidel byly hodnoceny pouze ty luxusnější automobily. Podle Lunda je to kvůli tomu, že tyto vozy bývají vybaveny vyspělými bezpečnostními funkcemi dříve než ostatní vozidla.

Vítězem testu se stalo Volvo S60. Jeho kabina byla poškozena skoro stejně jako při nárazu s větším překrytím. Švédská automobilka mimochodem provádí podobné testy v rámci vývoje svých aut, a to už od konce osmdesátých let.

Takový Lexus IS měl ve srovnání s Volvem 10krát tolik narušený interiér. Pravá noha testovací figuríny byla zaklíněna pod brzdovým pedálem, podobný problém trápil také Mercedes třídy C. Volkswagen CC byl zase prvním vozem v testu, kterému upadly dveře, u Audi A4 se dveře otevřely.

David Bureš
Diskuze (124)
16. 8. 2012 08:03
Re: Osobně
Nechápu tvůj příspěvek. Do ničeho jsem nerýpal. Ale můžeš se podělit o své zkušenosti ;-\
15. 8. 2012 20:55
Re: Človek nemôže veriť firme, napriklad DAS KŘÁP-u
Martenzit je mrte krehky a drviva vacsina suciastok v aute su dynamicky namahané,tudiž je casto nutne mat dostatocne plasticky a pevny material...ktory sa da aj pretvarnit-deformovat a ziskat tym aj dodatocne pevnosť na pozadovanu konstrukciu. Namiesto napr plnych=ťažkych hnacich hriadelov su to tvárnením dute hriadele,mozno aj o polovicu lahsie a casto aj pevnejsie...a podobne...ide len o technologiu,ako kedy a podobne...a vela vela ineho
15. 8. 2012 19:38
Osobně
Jsem viděl takhle bouraných aut velmi velmi málo a že už jsem jih viděl. Před dvěma lety Superba který se trefil s protijedoucí předjíždějící dodávkou krom na třikrát zlomené holeně řidiči nebylo nic.
15. 8. 2012 18:51
Re: Podle me trapne...
Podla mna to neni len ochrana krku, pozri:

Williams 94: [odkaz]
Penske 94: [odkaz]

Sennovo auto po nehode:
[odkaz]

F1 1996
[odkaz]
Avatar - GM.rja
15. 8. 2012 18:12
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
A to jsi vzal kde? Nejsem žádnej velkej matematik, ale kdyby za 70 let zmizela polovina SSSR nebo za 40 let třetina východního bloku, asi by si toho někdo možná i všiml ;-)