Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Valašská Rallye po 1. dnu: Pech bojuje s Kopeckým o sekundy

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 8. 8. 2020 • 06:39
52
3
Zobrazit náhledy (52)
Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020 Valašská rallye 2020

Posádka Václav Pech a Petr Uhel (Ford Focus RS WRC 06) vede po prvním dnu Kowax ValMez Rally, která je druhým podnikem Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěží. Opakuje se tak souboj z Bohemia rallye, neboť zpět o pouhých 4,3 sekundy jsou Jan Kopecký s Janem Hlouškem (Škoda Fabia Rally2 evo) z továrního týmu Škoda Motorsport.

Součástí Valašky je také druhé letošní vystoupení Rallyesprint Série, která byla původně naplánovaná jako Rallye Fulnek. Nejrychlejším byl v tomto hodnocení Miroslav Jakeš o dvacet sekund před Petrem Semerádem, oba na vozech Škoda Fabia R5.

Jezdci předpovídali rychlost

Původní Valaška se měla jet začátkem dubna, ale kvůli situaci kolem koronaviru byla odložena o tři měsíce. Na tratích jednotlivých zkoušek chyběly tradiční jarní posypy, úseky erzet jsou hodně rychlé a na některých erzetách byl očekáván rychlostní průměr přes 120 km/h.

Co říkal před startem vítěz Rallye Bohemia Václav Pech (Ford Ficus RS WRC 06): „Tratě jsou rychlejší, ale jsem rád, že pořadatelé rallye vůbec uspořádali. Sice v netradičním termínu, ale organizátoři zaslouží určitě velké uznání. Všichni se mě ptají, jestli se bude opakovat souboj s Honzou Kopeckým. Musíme si na to počkat. Bohemku beru spíš jako malinké překvapení. Budu se snažit navázat na výkony z Bohemky a uvidíme, jak Škodovka zrychlí. Každopádně od začátku se musí jet naplno.“

Jeho nejvíce očekávaný sok Jan Kopecký (Škoda Fabia Rally2 evo) uvedl: „Tratě známe. Taková Choryně je staronová, jel jsem ji snad v roce 2001, v době svých začátků. Je hodně rychlá, stejně jako některé další. Pokud jde o Kopřivnici, hodně to tu klouže. Přemýšlíme, jak jízdu zlepšit, aby auto neklouzalo. Na Valašce se najdou nádherné pasáže, pak horší mezi retardéry. Můžeme být ale rádi, že tu vůbec startujeme. Za to všem patří poděkování. Už Bohemka ukázala, že se pojede hodně rychle. Rozhodne každá chyba. Naopak horko se podle mě neprojeví, protože rychlostky nejsou tak dlouhé.“

Rozhodoval polygon Tatra

Nejlepší čas zajel na úvodní zkoušce Pech, na další úseku stáhl Kopecký desetinu sekundy a na dalším měřeném úseku, jímž byla proslulá Bystřička (8,16 km), zajeli oba dokonce na desetinu sekundy stejný čas. Na odstupech mezi oběma jezdci měly vliv dva průjezdy měřeným úsekem na polygonu Tatra, kde byl Pech rychlejší jednou o 3,3 a podruhé o 2,9 sekundy. „Speciál WRC odjíždí z pomalých zatáček lépe než naše erpětka. Na rychlých úsecích se snažíme držet s Václavem krok,“ říkal Kopecký v servisní zóně. 

Pech komentoval situaci slovy: „Je až děsivé, jak jedeme s Honzou o desetiny sekundy. Ty rychlostní průměry kolem sto dvaceti jsou fakt dost napínavé. Podle aut, která jsou na příjezdových cestách, je kolem trati hodně diváků, ale během soutěže je nemám šanci vnímat. Před erzetama na polygonu jsme daly dvě tvrdší přední a auto trochu přitvrdili, aby bylo podobnější okruhovému autu.“

Z boje o třetí místo měl v průběhu soboty více ze hry Jan Černý (Volkswagen Polo GTI R5), ale na poslední zkoušce sobotního programu ho předstihl o 0,8 sekundy Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 evo). Smolařem soutěže se stal v sobotu Martin Vlček (Hyundai i20 R5), jemuž po jednom skoku vypověděl službu posilovač řízení. Jezdec se však do soutěže ve druhé etapě vrátí. Valašská soutěž pokračuje v neděli dalšími osmi měřenými testy, které mají v součtu 74 kilometrů. Vítěze bude znát krátce před šestnáctou hodinou.

Kowax ValMez Rally - (po 8 z 16 RZ): 1. Pech, Uhel (Ford Focus RS WRC 06) 37:20,0; 2. Kopecký, Hloušek (Škoda Fabia Rally2 evo) +4,3; 3. Mareš, Bucha (Škoda Fabia Rally2 evo) +37,5; 4. Černý, Černohorský ‚(Volkswagen Polo GTI R5) +38,3; 5. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +1:00,2; 6. Semerád, Hovorka (Škoda Fabia R5) +1:20,4; 7. Thurn und Taxis, Ettel (Něm./Škoda Fabia Rally2 evo) +1:41,3; 8. Bisaha, Těšínský (Hyundai i20 R5) +1:44,2; 9. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia R5) +2:03,5; 10. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +2:20,9; 11. Adolf, Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) +2:30,4; 12. Šimek, Baďura (Ford Fiesta R5) +2:56,4; 13. M. Horák, I. Horák (Ford Fiesta R5) +3:02,6; 14. Tomek, Zeman (Škoda Fabia R5) +3:08,5; 15. Dohnal, Vybíral (Renault Clio S1600) +3:28,9.

Kowax RallySprint – konečné pořadí: 1. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) 38:20,2; 2. Semerád, Hovorka (Škoda Fabia R5) +20,2; 3. Thurn und Taxis, Ettel (Něm./Škoda Fabia Rally2 evo) +41,1; 4. Bisaha, Těšínský (Hyundai i20 R5) +44,0; 5. Trněný, Doerr (ČR, Něm./Ford Fiesta R5) +45,6; 6. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia R5) +1:03,3; 7. Adolf, Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) +1:30,2; 8. Melichárek, Ernst (Slov., ČR/Ford Fiesta RS WRC) +1:51,6; 9. M. Horák, I. Horák (Ford Fiesta R5) +2:02,4; 10. Tomek, Zeman (Škoda Fabia R5) +2:08,3.

Související články

Témata
8. 8. 2020 22:19
Nemohu souhlasit
Venca je sympatický a dobrý,nejlepší nikoliv.Umi tam kde jede po miliónté.Kopecký je lepší ale není motivován.Nový spolujezdec,mizerný program....Teoreticky rychlejší byl i Roman Kresta ale tam byl problém s hlavou.A věřím že kdyby se před x lety místo vytrvalostním závodúm věnoval rally byl by top Enge
8. 8. 2020 18:17
Relly
Držím palce Václavu Pechovi,
podle mého názoru je to náš nejlepší jezdec neni za nim fabrika a presto je nejlepší a za ty roky co jezdí neni vůbec ceněn. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud