Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Válka o pick-up začíná: Chevy Silverado a GMC Sierra 2007

Ladislav Čermák
Diskuze (49)
Bojovat doslova o každého zákazníka se mezi velké pick-upy vydal se dvěma novými modely General Motors

Souboj o přízeň nakupujících v klíčovém segmentu amerického trhu - mezi velkými pick-upy - přiostřila panující ropná krize. Relativně jednoduché, velké užitkové "trucky" se za mořem prodávají po statisících a zisky, plynoucí z jejich prodeje, rozhodují o bytí a nebytí velkých automobilových koncernů. Koláč prodeje mnohalitrových benzínových monster se však začal rychle zmenšovat, proto všichni členové americké Velké Trojky, jejichž další existence stojí a padá s prodeji pick-upů, napřeli síly a ze všech svých poněkud vyčerpaných finančních zdrojů se snaží zvýšit tržní podíly. Nejnovější tah v propukající válce učinil General Motors, když představil novou řadu pick-upů GMT900. Chevy Silverado a GMC Sierra se pustí do boje o zákazníky s novým, naléhavějším designem, a mnoha dílčími vylepšeními. Pevnější rám, širší rozchod, doplněná bezpečnostní i luxusní výbava a zvětšený prostor pro posádku jsou hlavními změnami. Ovšem nejviditelnějším novým číslem, které hodlá GM použít jako jednu z hlavních zbraní, je povolená hmotnost přívěsu 4.763 kg, což je momentálně v segmentu nejvíce. Toto číslo vypadá ještě lépe v librách (10.500) a znamená snahu zvýšit využitelnost velkých a nepříliš hospodárných velkých pick-upů pro těžkou práci.

Nový GMT900 bude pohánět čtvrtá generace legendárního osmiválce small block Vortec s variabilním časováním ventilů a AFM (Active Fuel Management). Motor 5,3 l V8 bude moci pohánět také směs bioethanolu E85. Rozpětí motorů sahá od litinového šestiválce 4,3 l 145 kW až po hliníkový osmiválec 6,0 l 274 kW, s ropnou krizí to tedy v USA zřejmě ještě není tak horké, jako jinde na světě. Síla se přenáší skrz čtyřstupňovou samočinnou převodovku Hydra-Matic zadní diferenciál se samočinnou uzávěrkou. Speciálně pro vrcholný model Sierra Denali je k dispozici převrtaný osmiválec 6,2 l 298 kW, spojený s šestistupňovým automatem. K dispozici budou tři velikosti kabiny s nově výklopnými zadními sedadly pro vytvoření dalšího ložného prostoru. Novinkou pro prostřední kabinu Extended je přístup skrz výklopnou zadní stěnu s vyjímatelným oknem. Ložná plocha bude k dispozici taktéž ve třech délkách, s novým variabilním fixačním systémem nákladu.

Ladislav Čermák
Diskuze (49)