Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vauxhall VXR8: Sedan GM proti Mercedesu C 63 AMG a BMW M3

David Bureš
Diskuze (24)
Mercedes-Benz C 63 AMG a BMW M3 mají nového soupeře. Tím je nová generace Vauxhallu VXR8, která je klonem vrcholného australského modelu HSV E3 GTS.

Zkratka HSV znamená Holden Special Vehicles a představuje speciální sportovní divizi australské automobilky Holden. HSV E3 GTS je pak vrcholnou verzí sedanu Holden Commodore.

Předchozí generace Vauxhallu VXR8 byla odvozena od slabšího upraveného Commodore, takzvaného HSV ClubSport R8. Příklon k silnějšímu modelu podle Vauxhallu znamená, že nový vůz může konkurovat německé dvojici Mercedes-Benz C63 AMG a BMW M3. Může ale uspět?

Základem automobilu je 6,2litrová V8 o výkonu 321 kW a točivém momentu 550 Nm. Díky tomuto motoru nová VXR8 sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,9 s a jede až 250 km/h. Všechen výkon je posílán na zadní kola přes mechanický samosvorný diferenciál. Zákazník má na výběr mezi šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovku.

Přední náprava využívá vzpěry McPherson, příčná ramena a progresivní vinuté pružiny, ta vzadu víceprvkové zavěšení multi-link. Novinkou jsou u VXR8 adaptivní tlumiče MRC, převzaté z ostatních modelů Vauxhallu, které se přizpůsobují aktuálním jízdním podmínkám. Doplňkem tlumičů MRC je launch control pro optimální akceleraci.

Přední masku, jejíž otvory jsou zvýrazněny černým lakem, Vauxhall nazývá Shockwave. Příď dále doplňují diody pro denní svícení. Diody jsou i v zadních svítilnách, zádi však dominuje přítlačné křídlo Superflow. Dvojice koncovek výfuku je pak stejného tvaru jako dva chladicí otvory na kapotě.

Interiér je celý z kůže, sportovní přední sedadla HSV je možné nastavit v osmi směrech. Součástí kabiny je i systém EDI (Enhanced Driver Interface), který na 5palcové dotykové obrazovce zobrazuje aktuální hodnoty přetížení G, čas kola na okruhu nebo třeba úhel smyku.

Mezi hlavní přednosti automobilu bude patřit i cena, která ve Velké Británii odstartuje na hodnotě 49.500 liber (zhruba 1,5 milionu Kč) včetně dvacetiprocentní daně z přidané hodnoty.

Prodej ve Velké Británii odstartuje v březnu příštího roku. Aby si vůz zachoval punc jedinečnosti, bude jej zprvu možné koupit jen u šesti britských specializovaných dealerů. Později bude jejich počet zvýšen na 34.

Vauxhall VXR8 - porovnání s německou konkurencí
ModelVauxhall VXR8BMW M3 (E92)Mercedes-Benz C 63 AMG
Motor6,2 V8 LS34,0 V8 (E92)6,2 V8
Převodovka6M (6A)6M (6A)7A
Zdvihový objem [cm3]616239996208
Válce/ventily8/28/48/4
Největší výkon [kW/min-1]321/6000309/8300336/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]550/4600400/3900600/5000
Max. rychlost [km/h]250250250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,94,84,5

* s položkou "V max do 300 km/h" za příplatek

HSV, sportovní divize Holdenu, vznikla v roce 1987 spoluprácí s firmou TWR letos zesnulého Toma Walkinshawa. V současné HSV době nabízí šest upravených Holdenů, převážně na základech sedanu Commodore.

Zřejmě nejzajímavějším vozem divize HSV je ale model Maloo R8 s výkonem 317 kW, což je jeden z nejrychlejších pickupů světa. Jeho základem je pickup Ute.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - euro89
18. 12. 2010 17:37
Re: VXR
Jestli chceš získat podrobnější info, tak doporučuju:
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Na českym Lancia klubu je asi 30 lidí, co maj různý verze Delt Integrale. ;-)
18. 12. 2010 17:26
Re: VXR
Aha, dekuju za objasneni.
Nedaleko ode me parkuje ve dvore Integrale s novymi svetly, ale bez vytazenych blatniku. Prislo mi to divny, ale nezkoumal jsem to. Nejspis nejaka bouracka.
Vzdycky jsem se zajimal az o Eva, s tou starou verzi nikoho neznam. ;-\
Deset tisic za offkat mi prijde jako dobry deal, stejne ho lidi driv nebo pozdeji vyndaji. Horsi je to s tim omezenym vykonem, ale ani to neni neprekonatelny problem. >:D

Avatar - euro89
18. 12. 2010 17:15
Re: VXR
Rozšířený blatníky ano, nový světla ne. Pokud vim, tak všechny Integraly maj rozšířený blatníky, i starý 8V. Jenom předchůdce Integraly, Delta 4WD byla úzká. A ty nový světla, kdy jsou obě dvě přední stejně velký měli zase jen Evoluzione. Ale starší Integrale 8V i 16V maj jedno větší a jedno menší. Delta 4WD se dělala 1986-1987, Integrale 8V 1987-1989, Integrale 16V 1989-1991 a ve stejnou dobu se dělaly výkonově ochuzený Integrale 16V kat. pro Německo, Švýcarsko a Rakousko. U nás je paradoxně víc těch katalizátorů, protože většina lidí dováží auta jen z Německa a nemusel platit 10.000,- eko nesmysl, jako u verzí bez katu. Já mám z GB poctivou verzi bez katu, která má stejný zrychlení za 5,7s, jako pozdější Eva. No a 1991-1992 byly už Evoluzione a v roce 1993 Evoluzione II.
Ta moje vypadá takhle, akorát má černou metalízu:
[odkaz]
18. 12. 2010 14:47
Re: VXR
No v technicaku mam 9.9 l/100km kombinovanou, lidi z fora mi rikali ze normalne to jezdi tak za patnact. U me bude asi rozhozena bohatost smesi nabo zasekly sytic. Ono je to celkem jedno, hlavne, ze neni zrezavela, ze Q4 funguje a ze jde radit dvojka. >:D
U Delty je tech dvacet jeste v norme, na druhou stranu za ten hukot to stoji. :yes:
Ty uz mas verzi s rozsirenymi blatniky a novymi svetly?
Avatar - euro89
18. 12. 2010 14:39
Re: VXR
Já zase vyměnil perfektně fungující sedmičku po technický stránce v top stavu za Deltu před renovací - no jo, když ji miluješ (Lancii), neni co řešit :-) :yes: Ta spotřeba je normální, dokonce bych řekl, že u Q4 velmi dobrá. 20l žerou běžně alfácký třílitry i s náhonem na dvě kola. Moje Delta má papírovou spotřebu 16,1l/100km, ale v praxi když se chce člověk svézt se pod 20 taky těžko dostane. Já jí nijak upravovat nebudu, chci jí zrenovovat do 100% původního stavu a mít jí jako youngtimer ;-) Na blbnutí mám upravený Uno Turbo i.e. a Deltu mám spíš jako splněnej sen. Já tu mám sice recenzi na bejvalou sedmičku, ale Deltu sem už asi taky dávat nebudu. No, teď mám prioritu dokončit školu a když mi pak vyjdou nějaký plány, tak jí dám přes léto do kupy, abych s ní už stihl podzimní Lancia sraz v Doksech... tak uvidíme. Ale klidně se na nějakym Lancia srazu ukaž i s Alfou, rád se pokochám ;-)