Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Abú Zabí F1 2015: Poslední závod sezóny vyhrál Rosberg

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 11. 2015 • 06:33
132
7
Zobrazit náhledy (132)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Poslední Grand Prix v letošním roce opanovaly bezkonkurenční a dominantní stříbrné šípy, na Ferrari zbyl nejnižší stupínek vítězů.

V bitvě o nejvýhodnější pozici na startu byl úspěšnější vicemistr světa Rosberg, Hamiltona porazil o skoro čtyři desetiny vteřiny a získal už šestou pole position v řadě za sebou. Příjemným překvapením byl výkon Sergia Pereze (Force India), který znamenal druhou řadu za Räikkönenem. Sebastian Vettel skončil už v první části, nakonec se posunul na patnácté místo kvůli penalizaci Grosjeana, musel měnit převodovku. Williamsy už bojují nejen s Red Bullem, ale i Force Indií, což znamená trochu ústup ze slávy. Na území Spojených arabských emirátů přišly o červené pruhy a logo Martini...

Vettel se postaral o vzrušení hned po startu, v prvním kole se probil až na jedenáctou příčku a ve strkanici narazil do Verstappena. V úvodu se také srazili Maldonado s Alonsem, Pastor vypadl, exmistr světa pokračoval po zastávce v boxech dále. Venezuelan proslulý bouračkami (ale také jde o šampiona GP2 a vítěze GP Španělska 2012!) tedy opět nezklamal... Jenže za všechno mohl Felipe Nasr, který Alonsa lehce naťukl. Takže horkokrevný Jihoameričan byl tentokrát bez viny. Jezdec McLarenu dostal „drive through“. Neutuchaly ani souboje obou williamsů se Sainzem (Toro Rosso) a Kvjatem (Red Bull).

Činil se i Kvjatův parťák Ricciardo, který si vyšlápl na chybujícího Hülkenberga. Ale v sedmém kole zajel poprvé k mechanikům, stejně jako následně mnozí jeho konkurenti. Bottas se v depu potkal s Buttonem. Chybu mechaniků (předčasné vypuštění) odnesl poškozeným předním křídlem, musel objet jeden okruh a vrátit se k nim. A pětivteřinovou penalizací. To jej odsoudilo k boji s oběma Manor Marussiemi (místo Rossiho se vrátil do kokpitu Merhi, který musel startovat z pit lane.

Lídr Rosberg přezouval až v 11. okruhu a Hamilton ještě později. Vettel se vyšvihl už na druhé místo, ale dlouho na něm nevydržel, Lewis byl na nových pneumatikách mnohem rychlejší. Před Sebastiana se dostal i Kimi... Němec jel totiž jinou strategii a odbočil na výměnu až ve 24. kole. Na moderní trať Yas Marina se snášela tma. Startuje se tu tradičně ještě za světla, letos si FIA díkybohu odpustila experiment v podobě dvojitých bodů pro poslední závod sezóny.

Strategie se změnila i u Mercedesu, Rosberg stavěl v 31. okruhu, tudíž se dostal do vedení Hamilton, který jej beztak předtím stahoval. Po Räikkonenově další zastávce, kde se trochu zdržel, se měnilo pořadí i mezi oběma rudými vozy z Maranella, ale pak se vrátilo znovu do předchozího stavu. Závod probíhal víceméně v poklidu, jen Grosjean, Hülkenberg, Kvjat a Massa se sjeli. Šlo o sedmé místo a také závěrečné bodíky do mistrovství. Žádná drsná bitva se mezi nimi však neodehrála.

Do cíle závodu chybělo 15 kol, kdy se Vettel opět objevil na výměně gum (tentokrát nazul superměkké) a do závodu se vrátil až šestý za Ricciardem. Chvíli mu trvalo, než jej překonal. Poté konečně zajel ke své druhé zastávce i Hamilton. Rosberg byl poté o dost rychlejší a o vítězství se zdálo být rozhodnuto. Sice za body, ale nádherný souboj spolu svedli Max Verstappen a Jenson Button. Max však získal výhodu a k času mu tak nakonec bylo přičteno pět sekund a ještě ignoroval modré vlajky. Grosjean předjel Sainze i Kvjata a vybojoval dva body!

Nico Rosberg dosáhl svého 14. vítězství v kariéře a poprvé vyhrál tři závody v řadě. Stříbrné šípy v této sezóně dominovaly, překonaly rekord v počtu bodů získaných týmem v jediném roce, dvojvítězství v kvalifikaci i v závodech- Ferrari na ně v Emirátech opět rychlostí nestačily, ale Kimi může být s třetím místem spokojený. Perez dobyl solidní pětku.

VC Abú Zabí F1 2015 – Pořadí v cíli
1. Nico Rosberg Mercedes 1:38:30,175 h
2. Lewis Hamilton Mercedes +8,271 s
3. Kimi Räikkönen Ferrari +19,430 s
4. Sebastian Vettel Ferrari +43,735 s
5. Sergio Perez Force India – Mercedes +1:03,952 min
6. Daniel Ricciardo Red Bull – Renault +1:05,010 min
7. Nico Hülkenberg Force India – Mercedes +1:33,518 min
8. Felipe Massa Williams – Mercedes +1:37,751 min
9. Romain Grosjean Lotus – Mercedes +1:38,201 min
10. Daniil Kvjat Red Bull – Renault +1:42,371 min
11. Carlos Sainz Toro Rosso – Renault +1:43,525 min
12. Jenson Button McLaren – Honda +1 kolo
13. Valtteri Bottas Williams – Mercedes +1 kolo
14. Marcus Ericsson Sauber – Ferrari +1 kolo
15. Felipe Nasr Sauber – Ferrari +1 kolo
16. Max Verstappen Toro Rosso – Renault +1 kolo
17. Fernando Alonso McLaren – Honda +2 kola
18. Will Stevens Marussia – Ferrari +2 kola
19. Roberto Merhi Marussia – Ferrari +3 kola
DNF Pastor Maldonado Lotus – Mercedes kolize
F1 2015 – Celkové pořadí jezdců
1. Lewis Hamilton 381
2. Nico Rosberg 322
3. Sebastian Vettel 278
4. Kimi Räikkönen 150
5. Valtteri Bottas 136
6. Felipe Massa 121
7. Daniil Kvjat 95
8. Daniel Ricciardo 92
9. Sergio Perez 78
10. Nico Hülkenberg 58
11. Max Verstappen 49
12. Romain Grosjean 41
13. Felipe Nasr 27
14. Pastor Maldonado 27
15. Carlos Sainz 18
16. Jenson Button 16
17. Fernando Alonso 11
18. Marcus Ericsson 9
F1 2015 – Celkové pořadí týmů
1. Mercedes 703
2. Ferrari 428
3. Williams-Mercedes 257
4. Red Bull-Renault 187
5. Force India-Mercedes 136
6. Lotus-Renault 78
7. Toro Rosso-Renault 67
8. Sauber-Ferrari 36
9. McLaren-Honda 27

Foto: Jiří Křenek

Související články

Témata
30. 11. 2015 09:29
Re: Mimoňové v Mercedesu?
Posledne zavody potrebovali zdvihnut sebavedomie Rosbergovi, ktory evidentne po siltovkovej prestrelke takuto podporu od Mercedesu potreboval. Da sa pochopit takato podpora, koniec koncom aj Rosberg tie 3 zavody zajazdil dobre, len ten sposob jej prevedenia krici. Hamilton urcite viac ako len tuzil vyhrat (do tabuliek sa len vitazstva pocitaju) ale zakulisne tahy nepustia a Mercedes potrebuje mat aspon zdanlivo dvoch vyrovnanych zavodnikov aj pre sezonu 2016.
Avatar - Barrichello
29. 11. 2015 23:12
Kimi
konečně dobrý závod a zasloženě třetí....

Alonso tragedie, šašci u wiliamsu a tragéd Merhi, který ztratil na kolegu celé kolo a většinu sezony byl v kvaldě pomalejší jak on....
29. 11. 2015 20:56
Mimoňové v Mercedesu?
ještě horší než jsme si mysleli...mercedes prý dá pilotům a jejich inženýrům volno ve volbě pneu?Takže Hamilton bude jezdit, zajede do boxů nasadí si nové pneu, seřídí auto, naplánuje strategii a bude pokračovat? Od čeho tam jsou ty stříbrný tydýti?nemají náhodou oni na základě dat rozhodnou jakou směs a kdy nasadit? A když Rosberg zajede do boxů, ve chvíli kdy ho Hamilton neskutečně stahuje, tak co udělá Hamiltonova půlka garáže? Místo aby ho poslali do boxů hned následující kolo, tak ho nechají 9kol kroužit na sjetých gumách a když si uvědomí, že jsou usvědčený tydýti, zakážou Hamiltonovi dojet na stávajících gumách a 14kol před koncem mu vrazí kudlu do zad a nasadí měkkou směs místo super měkké. Místo, aby využili Hamiltonovo nabuzení a možnost ho třeba jen dojet a dát mu superměkké (i kdyby je sjel za 7kol tak dojede druhý) tak mu dají měkké a ihned zabijí hamiltonovi závod a ze sebe udělají kašpary co si nadělali do kalhot ještě než začal závod.
29. 11. 2015 18:13
Re: Čeho se mercedes bojí?Strašidla?
Když někdo dá mínusy, měl by se ozvat a né zbaběle mínuskovat.
29. 11. 2015 18:13
Re: Čeho se mercedes bojí?Strašidla?
Na rekordy to nemělo vliv, měli bojovat....poslední Lewisovo gumy(nebo načasování) fakt nechápu, to byl plivanec :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud