Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Francii má kvůli emisím problém už i koncern PSA

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 10. 2. 2017 • 17:30
11
Trestní stíhání kvůli emisím naftových vozů nyní ve Francii hrozí i tamní automobilce PSA, která vyrábí modely Peugeot a Citroën.

Francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal své poznatky v této záležitosti prokuratuře. Ta rozhodne o dalším postupu.

"Jsme tím rozhodnutím velmi překvapeni, až v šoku," uvedla automobilka. Dodala, že pravidla měření emisí ve všech zemích dodržuje a své automobily nikdy nevybavovala softwarem, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat. Naftové technologie PSA se po emisním skandálu německého koncernu Volkswagen vážnější kritice zatím vyhýbaly, upozorňuje agentura Reuters.

Francouzská vláda neupřesnila, co materiály předané prokuratuře obsahují. Úřad pro ochranu spotřebitelů se podle agentury DPA opírá o testy emisí aut a o dokumenty, které získal při svém vyšetřování zahájeném v reakci na emisní skandál Volkswagenu.

PSA je čtvrtou automobilkou, kvůli které se úřad v souvislosti s emisemi naftových vozů obrátil na prokuraturu. Ta už loni začala vyšetřovat německý Volkswagen a letos v lednu zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault.

V pondělí francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal prokuratuře materiály s poznatky ohledně emisí naftových vozů italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyšetřování úřadu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů FCA několikanásobně převyšovaly limity.

Firma však tvrdí, že její automobily plně odpovídají emisním normám. Italská vláda navíc ve středu uvedla, že nové testy automobilů FCA nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Související články

Témata
10. 2. 2017 22:24
Re: Podváděli všichni?
Nelpět na nesmyslem používání naftových motorů. ;-)
10. 2. 2017 18:38
Re: EU
Nevím jak to souvisí s VW, je to francouzské vyšetřování, francouzské automobilky. PSA vyčítají, že u 5 motorů s euro 5 (bohužel se nikde nepíše kterých a v jakých autech) údajně při zahřátí motoru (opět se nepíše na jakou teplotu, jestli na 90, 120 nebo kolik stupňů) údajně dochází k vypínání redukce NOx a jeho produkce prudce stoupne, údajně 10x. Takže PSA má předložit důvody, proč při studeném motoru než se motor zahřeje redukce funguje a když se zahřeje tak nefunguje.
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2017 18:13
Re: EU
Je zajímavé, že k tomu nikde není žádný podklad... :-( Takové hezké vaření z vody, aby se ukázalo, že je vlastně vše v pořádku a ten hodný VW vůbec nepodváděl.
10. 2. 2017 16:34
Re: Nemel to byt Renault?
No tak Renault vlastní z 20% Francouzký stát, to jako odpověď asi stačí...
10. 2. 2017 15:55
Nemel to byt Renault?
"Jsme tím rozhodnutím velmi překvapeni, až v šoku," uvedla automobilka.
Protoze PSA vzorne plni emise, prvni DPF, dokonce prvni zacala zverejnovat realnou spotrebu, ale prave Fiat a Renaul/Nissan dosahuji nejvyssi NOx v EU6

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku