Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Škodovce skončil šéf pro český trh Pečenka

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 10. 2013
384
Ve funkci šéfa Škody Auto pro český trh nečekaně skončil Petr Pečenka. Ve firmě pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky.

Aktualizováno 9:53: Pečenkova nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu.

"K personálním otázkám se zásadně nevyjadřujeme, nejsme státní firma, můžeme pouze potvrdit, že Petr Pečenka 1. října opravdu skončil ve své funkci," prohlásil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Dovozce značky Hyundai se pod vedením Vladimíra Vošického proti Škodovce výrazně postavil a za masivní reklamní kampaně jí odebírá zákazníky. Také další značky začaly o pozici v Česku agresivněji bojovat.

Provozní zisk automobilky Škoda se v letošním prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy korun. Loni přitom činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty.

Podle zákulisních informací za vyhazovem stojí fakt, že Pečenka údajně "neuměl hrát s Hyundaiem", že byl nedostatečně průrazný a málo agresivní a svojí pasivitou připustil, aby Hyundai takzvaně roztáhl křídla. Podle nás v brzké době padnou i další hlavy. K celé záležitosti zjišťujeme podrobnosti.

Petr Pečenka byl první, kterého jsme pozvali do redakce Auto.cz na online rozhovor.

Po zveřejnění článku nám z tiskového oddělení Škodovky přišlo následující doplňující prohlášení:

"Škoda v srpnu letošního roku zvýšila své tržní podíly v Evropě a vyvíjela se tak lépe než celkový trh. I přes složité rámcové ekonomické podmínky zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na některých evropských trzích, mimo jiné i na domácím českém trhu, kde tržní podíl díky více než 4.400 prodaným vozům vzrostl na 38,2 procenta. Podobě pozitivní vývoj očekáváme i v rámci září, výsledky registru SDA však budou zveřejněny během několika málo hodin.

To, že dosavadní šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika Petr Pečenka nezastává od 1. 10. 2013 svoji funkci, nemá absolutně žádnou souvislost s ekonomickými výsledky naší společnosti, nebo aktivitami naší konkurence. Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru."

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nové modely Octavie III a Rapid
Prodejce
| 7. 10. 2013
Jenže já nepíšu, že to nepoznám. Jen píšu, že to není znát při běžné jízdě. A to je rozdíl. A zrovna tak, neříkám, že to není jedno. Myslím, že jsem to napsal jasně. Kdo nechce chápat, ať jde o dům dál :-)
ŠKODA VS. HYUNDAI
Johnn
| 7. 10. 2013
Právě že prodejce Hyundai může reagovat jak chce.To je ono.A na Centrumu.cz byla reportáž jak zkoušely přístup dvou prodejců Hyundai k této srovnávací akci a zjistili,že jsou naprosto korektní.Tak proč od nich odcházet,když je to tak musí přeci lákat.
Ale ono nemusí,stačí když si zákazník vše vyzkouší sám a posoudí.
Avatar - twistedTSD
tak co vy flakaci v redakci
twistedTSD
| 7. 10. 2013
Nepřipadají vám takové kecy už trochu trapné?
No a fčíl mudrujte ;-D
Klaudius
| 7. 10. 2013
Nie vždy sa lepšie predávajú autá, ktoré sú aj reálne lepšie. Ale niekedy to vyjde.
Nové modely Octavie III a Rapid
Klaudius
| 7. 10. 2013
Toto je vtip roku:
"Žádný ze zákazníků, který si auto svobodně koupil, nebo vybral jako služební, víceprvek nepostrádal. Oni nedostávají to auto do situace, kdy víceprvek funguje."