Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve stylu dakarských speciálů: Yamaha Ténéré 700 oživuje legendu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 2. 2019
41
Zobrazit náhledy (41)
Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700
Yamaha v letošní roce uvede na trh dlouho očekávány model Ténéré 700, který představuje moderní interpretaci slavných terénních motocyklů japonské značky.

V osmdesátých letech se především díky soutěžím typu Rallye Paříž-Dakar zrodila kategorie motocyklů, s nimiž nebyl problém zamířit do těžkého terénu, ale zároveň bylo možné s nimi vyrazit na dovolenou.

K průkopníkům mezi těmito cestovními endury patřila i Yamaha XT600Z Ténéré, jejímž prozatím posledním nástupcem byl model XT660Z Ténéré z let 2007 až 2016.

Pokračovatelem přerušené tradice se stane zcela nový model, jehož podobu i techniku poodhalil na motocyklové výstavě EICMA v Miláně na podzim roku 2016 koncept s označením T7. Ten se podobně jako jeho předchůdci silně inspiroval dakarskými speciály a podle oficiálních materiálu značky Yamaha zůstal věrný DNA svých předků.

Na koncept T7 navázala Yamaha v koncem roku 2017 představením prototypu Ténéré 700 World Raid. Ten posloužil při vývoji, jehož součástí byl v loňském roce i projekt dobrodružné cesty kolem, jíž se účastnila řada slavných a úspěšných závodních jezdců.

Veletrh EICMA 2018, který otevřel své brány nejprve odborníkům a tisku ve dnech 6. a 7. listopadu, aby byl následně od 8. do 11. listopadu přístupný i široké veřejnosti, se pak stal místem, kde se představila Yamaha Ténéré 700 ve své finální podobě pro sériovou výrobu.

Yamaha Ténéré 700 využívá nový lehký dvojitý kolébkový ocelový rám, v němž je usazen kapalinou chlazený dvouválec o objemu 689 cm3. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 50 kW (68 k) při 9000 min-1 a točivým momentem 68 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Motocykl ve stylu dakarských speciálů se samozřejmě může pochlubit i svým podvozkem se stavitelnou upside-down 43mm přední vidlicí, disponující zdvihem 210 mm a rovněž stavitelným odpružením zadní vidlice se zdvihem 200 mm.

Tuhá hliníková paprsková kola obouvají pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR o rozměrech 90/90 R21 vpředu a 150/70 R18 vzadu. Brzdový systém využívá vpředu dva kotouče o průměru 282 mm a vzadu jediný kotouč o průměru 245 mm. V případě potřeby může být za jízdy dočasně deaktivováno ABS, což umožní při jízdě v terénu zablokování zadního kola v ostrých zatáčkách a ve strmých sjezdech.

Yamaha Ténéré 700 s rozvorem kol 1590 mm, celkovou délkou 2365 mm, šířkou 915 mm, sedlem ve výšce 880 mm, světlou výškou minimálně 240 mm a hmotností 205 kg s plnou nádrží má být ideálním společníkem téměř do jakéhokoliv terénu. Prodej v Evropě se má rozběhnout ve druhé polovině letošního roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku