Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vedoucí vývoje Škody předčasně končí. Mluvilo se o něm jako o možném šéfovi značky

David Bureš David Bureš 10. 11. 2020 • 20:33
80
26
Zobrazit náhledy (80)
Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV

Christian Strube šéfoval vývoji automobilky Škoda Auto od prosince 2015. Nyní odchází do předčasného důchodu.

V automobilce Škoda Auto letos probíhají významné personální změny. Novým předsedou představenstva se v srpnu stal Thomas Schäfer, který poněkud nečekaně nahradil úspěšného Bernharda Maiera. Nyní následují další změny v nejvyšším vedení. Škoda Auto totiž hlásí také nového šéfa vývoje.

Dosavadní člen představenstva za oblast Technického vývoje, Christian Strube, totiž v 57 letech odchází do předčasného důchodu. Od 1. ledna 2021 tak tuto pozici přebírá Johannes Neft, který od roku 2016 působí jako vedoucí vývoje karoserií v automobilce Volkswagen a zároveň je členem dozorčí rady ve společnostech Volkswagen Osnabrück, Volkswagen Sachsen i Sitech GmbH.

Christian Strube na pozici šéfa vývoje Škody Auto působil od prosince 2015, v minulých letech tak měl mimo jiné hlavní odpovědnost za technickou realizaci elektrického SUV Enyaq iV. Předtím tento absolvent studia lodní techniky mimo jiné pracoval u Volkswagenu jako vedoucí Koncepčního vývoje, kdy měl na starosti práce na modulární platformě MQB, nebo jako vedoucí vývoje karoserie, tedy stejně jako jeho nástupce. V této pozici byl pověřen sériovým vývojem různých modelových řad, jako byl tehdejší Golf, Touran, Tiguan nebo Passat.

„Christian Strube v uplynulých pěti letech pro společnost Škoda Auto mnoho vykonal a dosáhl vynikajících výsledků. Pod jeho vedením vznikly důležité vozy, jako například nová generace Octavie a SUV Enyaq iV. Pro Škodu Auto pracoval vždy s elánem a plným nasazením. Za to bych mu chtěl upřímně poděkovat a přeji mu do nové etapy jeho života pouze to nejlepší,“ komentuje Strubeův odchod předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer, který zároveň v týmu přivítal Johannese Nefta.

Německý manažer z pozice šéfa vývoje odchází jen pár měsíců po nástupu Thomase Schäfera do čela mladoboleslavské automobilky. Když přitom vyšlo najevo, že se Škoda dočká nového šéfa, mezi možnými kandidáty na tuto pozici byl zmiňován právě Strube. Místo toho však v 57 letech odchází do předčasného důchodu.

Není to však jediná změna ve vedení Škody Auto. Do důchodu odchází také Frank Schreier, vedoucí Řízení kvality, který v koncernu Volkswagen na různých pozicích pracoval přes čtyřicet let. Nahrazuje ho Florian Weymar, nynější vedoucí Vývoje celého vozu. Schreier přitom řídil kvalitu Škody již od roku 2014.

„Těším se na další spolupráci s Florianem Weymarem v jeho nové roli. Jako součást rozšířeného představenstva zajistí, že kvalita našich elektrifikovaných vozů bude i nadále udržována na typicky vysoké úrovni značky Škoda,“ říká k této změně předseda představenstva automobilky, který zároveň poděkoval Franku Schreierovi za jeho práci, hlavně v souvislosti s rozvinutím standardů kvality produktu.

Související články

Témata
11. 11. 2020 09:13
Re: Jak napsal twisted a ještě k tomu
Prosímtě, můžeš mi vysvětlit jak ze Škodovky budou dělat Dacii?? Já nevím, že ve snaze tak moc bránit Škodu před tím zlým VW jsou všichn i tak zaslepení. Zaprvé - jediné vyjádření které řekl, je že se škoda musí odlišit od VW a Audi, aby koncern VW dokázal získat větší kus trhu. Teď se ty značky prolínají, a dokáží oslovit určité procento. Cílem bude je diferencovat, tak, aby lidé, co si teď VW nekoupí, ale kupují korejce, Opel, Citroen nebo Dacii chtěli a mohli kupovat Škodu. To ale taky může znamenta nový trh pro Škodu a její mnohem větší růst. O nějakém zhoršování kvalitiy nemůže být řeč. Zaprvé, má defakto novou modelovou řadu - obnovení čeká Superb v mrtvém umírajícím segmentu a Fabii, Ovšem pokud se podíváš na konkurenci, na kterou chce mířit, tak ta nabízí (krom Dacie) vyšší výbavy za lepší ceny - tak mi teď řekni jak se na ně škodovka bude přibližovat? Sníží už tak nízkou základní výbavu? To asi ne, to už by tuplem každý koupil radši Rio nebo Corsu... Ubere bezpečnostní prvky? Ne, protože potřebují hvězdičky bezpečnosti. Prostě a jednoduše, se akorát změní marketing, upraví business plán ohledně marží, a interní platby v rámci VW koncernu se přesměrují tak, aby to vypadalo, že Audi a VW vydělávají více, Škoda méně.
10. 11. 2020 22:10
skodofka
ma vyvoj?
Avatar - Blue Sun
10. 11. 2020 21:53
Re: Vtipné
Možná nic, ale i to nic bude více, než tvá zaslepenost. :-D
10. 11. 2020 21:32
Re: Jak napsal twisted a ještě k tomu
:D Hezký pokus, ale nejsem prodejce Škodovky. Nicméně pracoval jsem pro VW na stavbě předsériových aut, takže jsem tyhle změny v rámci "modelové péče" zajišťoval.

Neslyšel jsem, a ani nečetl, jediné slovo od nového šéfa Škodovky, že by ji chtěl přistřihnout křídla, pouze že chtějí dělat i jednodušší verze, aby mohli konkurovat levnějším značkám. Kde je pravda uvidíme v budoucnu.

Ty změny, o kterých mluvíš, se dějí neustále a ne všechny jsou k horšímu. To, že je tlak na šetření je jasné a někde to vidět půjde, ale pokud to bude blbost typu filcu ve dveřích a nebude se šidit mechanika auta, motory, podvozek, software, tak je to za mě snesitelné. Ale ano, zamrzí to, v tom s tebou souhlasím.
Diess mluví zejména o tom, že Škoda je zisková díky tomu, že se nepodílí na vývoji tak jako Audi a VW a nakupuje od VW levněji. Úplně stačí, když zdraží nákupní cenu platformy MQB a MEB, část zisku tím přelejí k VW a Škoda rázem bude vypadat mnohem méně úspěšně.
Avatar - Machýrek
10. 11. 2020 20:12
Diskuse zaměstnanců
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud