Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký kontrakt Škody: Vnitru dodá Kodiaqy za víc než miliardu

ČTK ČTK 15. 4. 2020 • 02:05
34
22
Zobrazit náhledy (34)
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Navigace Columbus před lety dostala větší displej (9,2“) ale přišla o tlačítka Tři otočné ovladače velmi usnadňují nastavování klimatizace. Za volantem působí kodiaq jako kompaktnější auto než santa fe, sedí se však také pohodlně a v terénu přijdou vhod mohutná madla na středovém tunelu. Také v kodiaqu panuje v podélném směru příjemná volnost, byť před koleny jsme mu naměřili o pár centimetrů méně. Vzhledem k menší šířce se sem pohodlně posadí jen dvojice cestujících. Výhodou škodovky je možnost připlatit si za třízónovou klimatizaci (7000 Kč). Místa vzadu je hodně málo a sedadla jsou miniaturní. Za nouzovou možnost převozu platí zákazníci velkou daň v podobě zbytečně zmenšeného kufru. vpředu jsou rozměrově menší než v santa fe, ale mají dostatečně univerzální tvar a nabízejí také příjemnou oporu. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Kodiaq reaguje na pokyny volantu s daleko větší ochotou a na poměry vozů SUV zvládá vyhýbací manévr příjemně dynamicky. Elektronika směr koriguje jemnějšími zásahy. Pneumatiky v testu: Hankook Ventus S1 Evo 2 235/50 R19 Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Stejně jako santa fe i kufr kodiaqu hodně utrpěl montáží zadních sedadel a je mělký. Chválíme však praktické sklopné háčky na bocích, důkladné čalounění a možnost sklopení druhé řady 40:20:40. Pod podlahu lze umístit roletu, popřípadě odstranit podlážku a využít aspoň v části prostoru plnohodnotnou výšku. Naftový dvoulitr v kodiaqu běží v nízkých otáčkách hruběji a pod 2000 min-1 jsou jeho reakce ospalé. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI

Automobilka Škoda Auto dodá státním organizacím spadajícím pod ministerstvo vnitra během tří let nová vozidla Škoda Kodiaq v hodnotě až 1,163 miliardy korun. Celkem má jít až o 1853 automobilů.

Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru smluv, upozornil dnes server Zdopravy.cz. Podle něj Škoda Auto v soutěži porazila společnost Hyundai, který nabídl nižší cenu, ale nakonec ze soutěže odstoupil.

Podle údajů ve smlouvě půjde o vozidla Škoda Kodiaq ve výbavě Ambition TOP v různých motorizacích, vždy s pohonem všech čtyř kol a dvoulitrovým motorem. Ceny za jednotlivé typy vozidel jsou ve smlouvě anonymizovány, v průměru činí cena jednoho vozu 477.000 Kč bez DPH.

Stát v soutěži poptával celkem 1853 vozidel různých pohonů a stupně výbav, jako strop určil hodnotu 1,163 miliardy korun bez DPH. Škoda Auto nabídla za tento balík cenu 885 milionů korun, může tak dodat státu v případě jeho zájmu více vozidel. Rámcová smlouva zároveň nezavazuje stát k odebrání všech vozidel.

Auta v běžném komerčním provedení mohou získat například krajská policejní ředitelství, Hasičský záchranný sbor, Policejní akademie či archivy. V seznamu je celkem 61 organizací, pro které ministerstvo vnitra tuto smlouvu vysoutěžilo.

Ministerstvo vnitra má s automobilkou Škoda Auto uzavřeny i další smlouvy na dodávku vozů. Například letos v lednu podepsalo smlouvu na 1441 vozidel v hodnotě více něž 405 milionů korun, v tomto případě jde o vozidla Scala, Fabia a Fabia Combi. I v tomto případě vnitro vypsalo zakázku za desítky státních organizací, mimo jiné také za hasiče nebo Národní archiv.

Škoda Auto se také podílí na obměně vozového parku Policie ČR. Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) loni na podzim oznámil, že policisté a hasiči dostanou přes 2000 nových vozů. Představil tehdy nové vozy Octavia Combi pro prvosledové hlídky. Smlouvu na prvních 865 vozů podepsalo ministerstvo na začátku září. Do tendru se jako jediná přihlásila Škoda Auto, a to poté, co mnohem větší výběrové řízení na policejní auta za 2,25 miliardy korun zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Související články

Témata
17. 4. 2020 11:35
Re: a jak ze to bylo...
Kdyz budete chtít vy sám třeba elektroauto budete akceptovat ze vám nabízí benzin? Nejspíš ne, půjdete o dům dal. Proste mate svoje požadavky.
A tuším aut velikosti kodiaqu bude s dieselem od jiných značek v nabídce dost.
17. 4. 2020 07:50
Re: a jak ze to bylo...
To je tak když nastavíš požadované parametry aby sedly jen jednomu.
Kdyby si vnitro dalo do požadavků že auto musí mít na předku křivé háčko, tak se škodovka může jít klouzat
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2020 18:14
Re: Nepřepočítávejte na procentuální slevu
Několik desítek let? Ale nepřeháněj. Životnost aut ve státních složkách je do deseti let, déle slouží spíš jednotlivé kusy.
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2020 18:08
Re: ....
Některé jednotky už je dávno mají.
16. 4. 2020 13:30
Re: Nepřepočítávejte na procentuální slevu
Dobrý den,
to jsem nevěděl, že u 170 000 tis Kodiaqů je výrobní cena např. 450 000 Kč (za rok 2019 vyrobeno 171 800 Kodiaqů) a u jedné zakázky na cca 2 tis. aut je najednou např. 350 000 Kč, protože jsou objednány najednou....
Články odjinud