Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq RS se loučí se silným turbodieselem. Limitovaná edice přijde na 1,4 milionu

Stanislav Kolman
Diskuze (78)

Kodiaq RS s motorem 2.0 BiTDI se pomalu loučí. Na závěr přijíždí edice Challenge, která se cenou rozhodně nepodbízí.

Škoda Kodiaq RS je mezi českými zákazníky populární volbou, variantu poháněnou dvoulitrovým biturbem TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 newtonmetrů si jen v loňském roce vybralo 17 % zákazníků. Byť jde o populární derivát, s trhem se co nevidět bude muset rozloučit. Minimálně s danou motorizací.

Naftové biturbo z nabídky koncernu postupně zmizí, kromě Kodiaqu RS se s ním musí rozloučit také modely Passat, Arteon či Tiguan. Asi není těžké odvodit si, že za tím stojí zpřísňující se emisní limity. Automobilky se nejrůznějšími způsoby snaží udržet pod hranicí 95 gramů CO2 na kilometr, jenže tabulky Kodiaqu RS aktuálně vykazují hodnotu 167 g CO2/km…

Škodovka se rozhodla pro loučení ve velkém stylu. Představuje totiž výbavou nabušený Kodiaq RS se základní cenovkou 1.399.900 Kč. Pokud prahnete po eresu zbrusu novém, jinou možnost už ani nemáte, standardní Kodiaq RS z nabídky boleslavské značky zmizel.

Základní výbava čítá dvacetipalcová kola, nový tříramenný volant, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívané čelní sklo, přední i zadní sedadla, třízónovou klimatizaci, elektrické nastavení sedadel, bezdotykové otevírání víka zavazadelníku, multimediální systém Columbus s 9,2” obrazovkou a navigací či adaptivní podvozek.

Tím ale možnosti Kodiaqu RS Challenge nekončí. Připlatit si můžete za speciální odstíny karoserie (+7.500 Kč), panoramatické střešní okno (+39.000 Kč) či nezávislé topení (+29.900 Kč). Pokud byste zahrnuli všechny možné příplatky (počítáme i tažné zařízení, paket pro spaní či rolety zadních oken), dostanete se na finální částku přesahující 1,7 milionu korun!

Vraťme se ještě k agregátovým rošádám. Konec motoru 2.0 BiTDI by neměl znamenat definitivní rozlučku s Kodiaqem RS. Zatím není jasné, jaký bude jeho další osud, vzhledem k okolnostem ale předpokládáme, že dorazí s plug-in hybridním pohonem. Ten se však má do útrob vozu stěhovat až s modernizací, která je v plánu příští rok. Co do té doby? To zatím nikdo neví. Buď se největší ereso na čas stáhne, nebo by se přechodně mohlo dočkat benzinového motoru.

Stanislav Kolman
Diskuze (78)

Doporučujeme

11. 4. 2020 08:28
Re: cena je nesmyslná
Ona v podstatě nikdy levná nebyla, jen si dostal o kousek auta navíc s nic moc výbavou na danou tŕídu ;-) Btw Kodiaq RS za 1.4mil v základu smysl nedává... ten výkon 176kW je fajn, ale tak na tahání přívěsu ...
11. 4. 2020 01:22
Re: elektro cenová parita
Nevím, jestli má smysl se trefovat zrovna do motoru. Elektromotor je snad ve všech ohledech lepší než spalovací, nenapadá mě teď jedna jediná výhoda spalováku. Co je problém, je úložiště energie, kde nás ještě čeká hodně vývoje, abychom se zbavili některých limitací.
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 16:23
Re: Jezdí jich dost
Koukl jsem pro zajímavost na Q5 3,0tdi se stejným výkonem, a je to velmi podobné. Byť bude Q5 o něco těžší.
X5 40d s 313k to umí za 28 sec. Toho KRS jsem našel za 31sec.
Takže nějak nevidím problém. Kolik by čekal?
Avatar - _Karel_
10. 4. 2020 16:08
Re: Další oběť emisní zvůle EU
Jestli máš pocit, že snad tvrdím, že to není drahý, tak ne, fakt netvrdím. Ale nevykladej prosím hlouposti o touaregu.
Tahle škodovka nezačíná na 1,4. Tohle je její vrchol, a velmi slušně vybavený. U nás turek začíná o 150t dráž. Začíná. I tak by ho bral raději, ale je holt bez výbavy, nejen bez cingrlatek.
Avatar - Beefcake
10. 4. 2020 15:54
Re: cena je nesmyslná
Levna ? Bejvavalo. 15 rokov dozadu.