Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víte, ze kterých aut je nejlépe vidět? Nejčastěji jde o japonské vozy

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Vidět a být viděn patří k základním předpokladům bezpečnosti na silnicích, některé automobily (a automobilky) však nabízejí lepší rozhled než ostatní.

Moderní automobily jsou obvykle prostornější, úspornější, pohodlnější, lépe vybavené a v neposlední řadě také bezpečnější. Důraz na bezpečnost přitom neznamená jen neustále rostoucí počet různých technologických asistentů, ale také zesilování vybraných částí karoserie.

To platí například pro čelní sloupky, které za několik uplynulých deseti podstatně zesílily. Automobily tak nyní nabízejí vyšší bezpečnost při střetech i převrácení na střechu, mnohdy je to ale na úkor viditelnosti, která ale také patří mezi zásadní bezpečnostní faktory.

Výzkumníci z amerického Consumer Reports se proto rozhodli zhodnotit automobily v několika segmentech právě v závislosti na kvalitě výhledu zpoza volantu. Pod ruce se jim přitom dostaly malé městské vozy i prémiová SUV, u některých kategorií, jako jsou MPV a největší SUV, ale výzkumu chyběl dostatek vzorků pro relevantní výsledky.

Nicméně kdo se nakonec do testu dostal a jaké jsou výsledky? V kategorii Subcompact (což je v Evropě B segment/malé vozy) si nejlépe vedla Honda Fit, zatímco nejhůř dopadl Chevrolet Spark. Mezi kompaktními hatchbacky se o vítězství podělil Fiat 500L a VW Golf, zatímco za nejhorší byla označena Toyota C-HR.

Mezi luxusními kompaktními vozy zvítězilo Infiniti Q50, zatímco na opačném konci žebříčku skončila Kia Stinger a Mercedes-Benz CLA. V kategoriích střední sedan, Sportovní vozy a kompaktní SUV zvítězily modely Subaru Legacy, WRX a Forester. Naopak nejhůř si ve stejném pořadí vedly modely Honda Clarity, Chevrolet Camaro a GMC Terrain.

Mezi luxusními kompaktními SUV zazářila Audi Q5, zatímco Jaguar I-Pace pohořel. Segment kompaktních SUV se sedadly ve dvou řadách ovládla Honda Passport a se třemi řadami sedadel Honda Pilot, zatímco nejhůř v těchto segmentech dopadly modely Nissan Murano a Pathfinder. Nejlepší výhled ze středně velkých luxusních SUV pak údajně slibuje Land Rover Range Rover, zatímco nejhůř dopadla Tesla Model X.

Celkově pak testy kolegů z Consumer Reports ukázaly, že sedany nabízejí podstatně lepší výhled než vozy typu SUV, které je rychle nahrazují. Mezi SUVčky se ale standardům vymyká Subaru Forester, který nabízí podstatně lepší výhled než konkurence. Velmi dobře si navíc vedly i modely Subaru Legacy a WRX.

Subaru si tak připsalo rovnou tři vítězství, tedy stejně jako Honda. Výsledky Hondy však lehce sráží neúspěch modelu Clarity mezi středně velkými sedany. Značky Chevrolet a Nissan pak shodně obsadily po dvou posledních místech.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
9. 8. 2021 22:10
Stare zname
S tym paradnym vyhladom zo Subaru aut je to tym, co si vyskusali tie auta, davno zname a uplne ocividne.
Internetovym pretekarom to tabulky nepovedia a ani "testy" wannabe moto-novinarov sa o tom prakticky nezmienuju.
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2021 18:16
Re: citroen
Neřešil jsem to ale faktem je že výhled z Mazdy CX-5 je vynikající.
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2021 18:15
Re: Bohuzel to Subaru
A zrovna ten diesel 3. generace se tak povedl, CVT nevyje... Hanba, Subaru.
9. 8. 2021 16:27
Re: Bohuzel to Subaru
:-) :-) :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 8. 2021 16:11
Bohuzel to Subaru
Uz nema manualni prevodovku, diesel a rucni brzdu... :no: Jinak vypada utulne