Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VLF Destino: Osmiválcová Karma se vrací

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 1. 2016 • 07:19
13
5
Zobrazit náhledy (13)
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
VLF Automotive ukazují v Detroitu snad už konečně produkční verzi sedanu Destino, vlastně jen lehce přepracovaného Fiskeru Karma s vidlicovým osmiválcem.

Firma bývalého viceprezidenta General Motors Boba Lutze a Gilberta Villareala původně nesla název VL Automotive, teď do něj přibylo ještě jedno písmenko. Prototyp Destina s vidlicovým osmiválcem představili v Detroitu 2013 a o rok později se zde ukázal Red se skládací pevnou střechou, což nebylo nic jiného než „zapůjčený“ prototyp Fisker Karma S alias Sunset z roku 2009, jen bez jakékoli mechaniky.

Projekt Destino byl až dosud vnímán spíše jako pochybný, auto už se mělo začít vyrábět na podzim 2013 a okolo celé transakce mezi Fiskerem a VL panovala spousta nejasností, byla podána i trestní oznámení. Jenže slavný dánský automobilový návrhář už je pro jistotu podílníkem firmy, která ho prostě přetáhla. Zkratka VLF totiž znamená Villareral-Lutz-Fisker. Vede také oddělení designu a produktovou strategii. Než se věčně vláčet po soudech kvůli autorským právům, je tohle řešení elegantnější a dva prvně jmenovaní pánové dost ušetřili za právníky.

Modernizované Destino se od toho tři roky starého vlastně vůbec neliší, změny jsou opravdu pouze kosmetické. Pod kapotou mu bije stále vidlicový osmiválec LS9 objemu 6,2 l s kompresorem, který dává 476 kW (646 k)/6500 min-1 a 819 N.m v 3800 otáčkách. Údaje už jsou oficiální. I přes hmotnost 1950 kg dokáže sprintovat z klidu na stovku za 4 s a rozjet se až na 322 km/h. Původní Karma ovšem vážila skoro dvě a půl tuny, přesně 2430 kg, jenže Destino nepotřebuje pohonné elektromotory ani napájecí články.

Místem vzniku bude michiganská továrna v Auburn Hills. VLF Automotive na novinku nalepili cenovku 229 tisíc dolarů (5,7 milionu korun). To je skoro dvakrát tolik než u originálu, hybridní předchůdce stál u nás 3.000.592 Kč. Karbonová střecha bude za příplatek, dvaadvacetipalcová kola standardem, samozřejmostí je nabídka různých odstínů laku karoserie i kůže v kabině. A třešničku na dortu tvoří podpis samotného Henrika Fiskera, který slíbil každý postavený kus signovat. No, když je auto až na osmiválec od GM vlastně hlavně jeho dílem...

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
13. 1. 2016 13:27
Re: My name is Earl
To záleží, jak se to vezme.
Avatar - BIGPAPA
13. 1. 2016 13:21
Re: mohli by ste zrusit tu reklamu na mykozu?
jednodušší je nainstalovat Adblock

https://adblockplus.org/ ;-)
13. 1. 2016 10:50
mohli by ste zrusit tu reklamu na mykozu?
lebo z pozerania na tie zhnite prsty uz mi zacina byt zle.

dakujem
Avatar - Uživatel_5340709
13. 1. 2016 06:16
Re: My name is Earl
No tak :-) , na soukromníka celkem hodně dobrý výkon.
Avatar - Pekelná Micinka
13. 1. 2016 01:18
My name is Earl
Jako 4dv. derivace F-Type by to bylo lepčí. Naživo jsem viděl původní Karmu a ten Coca-Cola bottle shape (baby... [odkaz] ) je až moc silnej. Asi jako když se holka s většíma kozama stáhne do uzounkého korzetu. Bylo se na co dívat, ale člověk cítil, že to už není přirozeně krásný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku