Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok s radlicí a sypačem pro zimní kalamity

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Divize Volkswagen Užitkové vozy opět předvádí všestrannost modelu Amarok a představuje tento pick-up s vybavením pro odklízení sněhu.

Volkswagen Amarok se prakticky od svého představení snaží celému světu dokázat, že je nejen stylovým terénním pick-upem, ale především velmi všestranným užitkovým vozidlem.

Nejnovější modifikace Amaroku je připravena na boj se sněhem a náledím. Volkswagen představil ve spolupráci s firmami Aebi Schmidt Deutschland a SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH dvojici pick-upů s krátkou a dlouhou kabinou, vybavených radlicemi pro odhrnování sněhu a kontejnery s rozmetadly posypového materiálu.

První z této dvojice je Amarok SingleCab s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW a pohonem všech kol 4Motion, který vybavila společnost Aebi Schmidt Deutschland ocelovou radlicí o šířce 2,04 m s hydraulickým systémem jejího ovládaní. Univerzální nosič na přídi dovoluje namontovat místo radlice i jiné nářadí.

Na korbě Amaroku s krátkou kabinou je umístěn kontejner s rozmetadlem posypového materiálu s bezdrátovým spojením s řídící jednotkou umožňujícím jeho ovládání prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Navíc lze díky sběru dat na bázi GPS sledovat jak, kdy a kde byl rozptýlen posypový materiál. Tato data je možné uložit nebo poslat z vozu rovnou do řídícího centra společnosti zodpovědné za zimní údržbu komunikací.

Volkswagen Amarok SingleCab v úpravě od Aebi Schmidt Deutschland má být ideálním řešením například pro hustě zastavěné části obcí v horských oblastech, jejichž ulice jsou pro běžné sněhové pluhy a sypače příliš úzké.

V případě Amaroku DoubleCab s motorem 2.0 BiTDI o výkonu 132 kW, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem všech kol 4Motion a vybavením od SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH uvádí Volkswagen, že je vhodným řešením pro údržbu uzavřených průmyslových areálů.

Na přídi tohoto pick-upu je radlice o šířce 2,03 m, s hlavní deskou z lehkého a průhledného Lexanu připevněná na elektro-hydraulickém rameni, k jehož ovládání využívá řidič joystick umístěný v interiéru. K uložení kontejneru s rozmetadlem na korbu je využit pomocný rám, který zjednodušuje montáž a demontáž zařízení z vozu.

Volkswagen uvádí, že úprava od Aebi Schmidt Deutschland vyjde přibližně na 26.000 euro (zhruba 715.000 Kč) a konverze od SCHOON Fahrzeugsysteme GmbH má stát od 10.750 eur (okolo 295.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
16. 12. 2013 09:50
Amarok s pluhom Sno way v Trnave
TT Komfort Trnava ma Amarok s radlicou a sypacom od firmy Sno Way, vyzera to dost podobne vratane tej priehladnej radlice. Distributorom Sno Way vo Vychodnej Europe je firma Taubenreuther Gmbh.
Vyzera to super a bude to zrejme aj ekonomicky vyhodne ak nasype sneh.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
14. 12. 2013 21:20
Re: ovšem
>:D s Multikárou mám najeto asi víc, než bych chtěl, a můžu potvrdit, že vydrží neskutečné zacházení. Ale na sněhu bych si s ní moc jistý nebyl, tady s plnou korbou štěrku ano, ale po vyprázdnění by to nevyjelo téměř nic.
Avatar - peter_ko
14. 12. 2013 12:06
ovšem
lepší volba je [odkaz] >:D