Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
vw ceniky ceskytrh novemodely video strednitrida
vw ceniky ceskytrh novemodely video strednitrida
vw ceniky ceskytrh novemodely video strednitrida
vw ceniky ceskytrh novemodely video strednitrida
27 Fotogalerie

Volkswagen Arteon oficiálně: Nejkrásnější volkswagen je tady!

Jan Mička
Světová premiéra nového Volkswagenu Arteon je naplánovaná na zítřejší dopoledne. Kompletní podobu nové vlajkové lodi Arteon však známe již nyní.

Možná sami uznáte, že Volkswagen Passat CC (později pouze CC) patřil k nejzajímavějším modelům volkswagenu současnosti. Čtvery dveře, bezrámová okna, nízká linie střechy připomínající kupé… zkrátka takový Mercedes-Benz CLS z Wolfsburgu. Na autosalonu v Ženevě se již zítra představí zcela nová generace elegantního modelu, neponese však název CC, ale tajemné označení Arteon.

Tisková konference volkswagenu je naplánovaná na zítřejší dopoledne (konkrétně v 10:15) a můžete ji sledovat i živě, co se ale tvarů a techniky modelu Arteon týče, máme již nyní komplexní informace. Vůz stojí na platformě MQB, ve srovnání s passatem, který ji taktéž využívá, však narost o 9,4 centimetrů, je o čtyři centimetry širší, o 2,8 centimetru nižší a má o pět centimetrů delší rozvor náprav. Vůz má podle automobilky pojmout až pět cestujících, prostřední místo vzadu však bude spíše nouzové.

Přístrojová deska vychází z passatu, nechybí jí výdechy ventilace táhnoucí se po celé její šířce, analogové hodiny uprostřed nebo digitální přístrojový štít. I na středovém panelu tunelu byste větší odlišnosti hledali marně, což ostatně platí také o panelu automatické dvouzónové klimatizace. To nejzajímavější se však nachází ještě o něco výše. Po vzoru modernizovaného golfu totiž dostal Arteon infotainment s 9,2palcovým dotykovým displejem, ovládáním gesty a skleněnou povrchovou úpravou, zároveň ale zdědil i malý nešvar v podobě pouze softwarových tlačítek.

Vůz se na evropský trh dostanete již v červnu letošního roku a jeho motorová paleta bude zahrnovat celkem šest agregátů – tři benzinové a stejný počet vznětových. Základem se stane zcela nová patnáctistovka TSI Evo se 110 kilowatty, kterou bude možné v Evropě kombinovat s šestistupňovým manuálem, prostřední benzinový dvoulitr nabídne 140 kW a sedmistupňovou převodovku DSG, a na samotném vrcholu najdeme 2.0 TSI s 206 kilowatty, sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Všechny vznětové motory budou mít dvoulitrový objem. Výkonově nejslabší (110 kW) lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou (sedmistupňové DSG), silnější provedení se 140 kilowatty může pohánět všechna čtyři kola, a vrcholné biturbo se 176 kilowatty je pevně spojeno s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.