Volkswagen Arteon oficiálně: Nejkrásnější volkswagen je tady!
Možná sami uznáte, že Volkswagen Passat CC (později pouze CC) patřil k nejzajímavějším modelům volkswagenu současnosti. Čtvery dveře, bezrámová okna, nízká linie střechy připomínající kupé… zkrátka takový Mercedes-Benz CLS z Wolfsburgu. Na autosalonu v Ženevě se již zítra představí zcela nová generace elegantního modelu, neponese však název CC, ale tajemné označení Arteon.
Tisková konference volkswagenu je naplánovaná na zítřejší dopoledne (konkrétně v 10:15) a můžete ji sledovat i živě, co se ale tvarů a techniky modelu Arteon týče, máme již nyní komplexní informace. Vůz stojí na platformě MQB, ve srovnání s passatem, který ji taktéž využívá, však narost o 9,4 centimetrů, je o čtyři centimetry širší, o 2,8 centimetru nižší a má o pět centimetrů delší rozvor náprav. Vůz má podle automobilky pojmout až pět cestujících, prostřední místo vzadu však bude spíše nouzové.
Přístrojová deska vychází z passatu, nechybí jí výdechy ventilace táhnoucí se po celé její šířce, analogové hodiny uprostřed nebo digitální přístrojový štít. I na středovém panelu tunelu byste větší odlišnosti hledali marně, což ostatně platí také o panelu automatické dvouzónové klimatizace. To nejzajímavější se však nachází ještě o něco výše. Po vzoru modernizovaného golfu totiž dostal Arteon infotainment s 9,2palcovým dotykovým displejem, ovládáním gesty a skleněnou povrchovou úpravou, zároveň ale zdědil i malý nešvar v podobě pouze softwarových tlačítek.
Vůz se na evropský trh dostanete již v červnu letošního roku a jeho motorová paleta bude zahrnovat celkem šest agregátů – tři benzinové a stejný počet vznětových. Základem se stane zcela nová patnáctistovka TSI Evo se 110 kilowatty, kterou bude možné v Evropě kombinovat s šestistupňovým manuálem, prostřední benzinový dvoulitr nabídne 140 kW a sedmistupňovou převodovku DSG, a na samotném vrcholu najdeme 2.0 TSI s 206 kilowatty, sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Všechny vznětové motory budou mít dvoulitrový objem. Výkonově nejslabší (110 kW) lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou (sedmistupňové DSG), silnější provedení se 140 kilowatty může pohánět všechna čtyři kola, a vrcholné biturbo se 176 kilowatty je pevně spojeno s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.