Volkswagen BlueMotion: Golf TDI teď jezdí za 4,5 l/100 km
Volkswagen se na domácí půdě blýskne šesti novými modely BlueMotion s nízkými emisemi CO2 a tedy i s nízkou spotřebou paliva. Upravený Golf bude podle výrobce v kombinovaném cyklu potřebovat jen 4,5 l nafty na 100 km jízdy, čemuž odpovídá produkce asi 199 g CO2 na 1 km. Oproti běžnému Golfu 1,9 TDI (77 kW) se spotřeba snížila o 0,6 l/100 km, takže teoreticky by bylo na jednu 55litrovou nádrž ujet 1200 km. Samozřejmostí je filtr pevných částic.
Změny u Golfu odpovídají opatřením, zavedeným už dříve u Passatu a Pola BlueMotion. Nový software řídicí jednotky motoru snižuje mj.volnoběžné otáčky motoru, ale současně řídí spalování tak, aby bylo méně škodlivé pro okolí. Třetí, čtvrtý a pátý převodový stupeň mají nyní delší převod, a tak jsou otáčky motoru nižší i za jízdy. Díky těmto opatřením došlo k redukci kombinované spotřeby o 0,2 l/100 km.
Celá podlaha vozu prošla aerodynamickou optimalizací, takže jsou nyní spodní části důkladně zakrytovány. Podobnou aerodynamickou kúrou prošla také příď Golfu BlueMotion, která má téměř uzavřený otvor chladiče. O dostatečně účinné chlazení se v případě potřeby stará dvojitý ventilátor. Aerodnamiku ovlivnilo také celkové snížení karoserie. Výsledná hodnota cx se zmenšila z 0,32 na 0,30.
Spotřebu paliva snižuje menší valivý odpor pneumatik 195/65 R 15, jejichž provozní tlak je o 0,3 bar vyšší než u ostatních pneu tohoto rozměru. Nejvyšší rychlost vzrostla díky nižším odporům ze 187 km/h na elektronicky omezených 190 km/h.
Výbava staví na stupni Trendline, proti kterému za BlueMotion v Německu zaplatíte o 315 Euro více, což odpovídá asi 9 tisícům Kč. Podle tiskové zprávy výrobce je Golf BlueMotion po dorovnání výbavy dokonce výhodnější než běžný Golf 1,9 TDI s filtrem pevných částic. S Bluemotion dostáváte současně mj. velký bodový displej (zobrazuje také vhodný okamžik pro přeřazení) a sportovní podvozek.