Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen BlueMotion: Golf TDI teď jezdí za 4,5 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Auta s nízkou spotřebou nejsou prokletím Volkswagenu. Éra drahých třílitrových aut je pryč, ale na IAA se představí celá řada modelů, které potřebují k ujetí 100 km méně než 5 litrů nafty. Golf bude jistě patřit k vůbec nejpopulárnějším BlueMotion...

Volkswagen se na domácí půdě blýskne šesti novými modely BlueMotion s nízkými emisemi CO2 a tedy i s nízkou spotřebou paliva. Upravený Golf bude podle výrobce v kombinovaném cyklu potřebovat jen 4,5 l nafty na 100 km jízdy, čemuž odpovídá produkce asi 199 g CO2 na 1 km. Oproti běžnému Golfu 1,9 TDI (77 kW) se spotřeba snížila o 0,6 l/100 km, takže teoreticky by bylo na jednu 55litrovou nádrž ujet 1200 km. Samozřejmostí je filtr pevných částic.

Změny u Golfu odpovídají opatřením, zavedeným už dříve u Passatu a Pola BlueMotion. Nový software řídicí jednotky motoru snižuje mj.volnoběžné otáčky motoru, ale současně řídí spalování tak, aby bylo méně škodlivé pro okolí. Třetí, čtvrtý a pátý převodový stupeň mají nyní delší převod, a tak jsou otáčky motoru nižší i za jízdy. Díky těmto opatřením došlo k redukci kombinované spotřeby o 0,2 l/100 km.

Celá podlaha vozu prošla aerodynamickou optimalizací, takže jsou nyní spodní části důkladně zakrytovány. Podobnou aerodynamickou kúrou prošla také příď Golfu BlueMotion, která má téměř uzavřený otvor chladiče. O dostatečně účinné chlazení se v případě potřeby stará dvojitý ventilátor. Aerodnamiku ovlivnilo také celkové snížení karoserie. Výsledná hodnota cx se zmenšila z 0,32 na 0,30.

Spotřebu paliva snižuje menší valivý odpor pneumatik 195/65 R 15, jejichž provozní tlak je o 0,3 bar vyšší než u ostatních pneu tohoto rozměru. Nejvyšší rychlost vzrostla díky nižším odporům ze 187 km/h na elektronicky omezených 190 km/h.

Výbava staví na stupni Trendline, proti kterému za BlueMotion v Německu zaplatíte o 315 Euro více, což odpovídá asi 9 tisícům Kč. Podle tiskové zprávy výrobce je Golf BlueMotion po dorovnání výbavy dokonce výhodnější než běžný Golf 1,9 TDI s filtrem pevných částic. S Bluemotion dostáváte současně mj. velký bodový displej (zobrazuje také vhodný okamžik pro přeřazení) a sportovní podvozek.

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Avatar - BikerArny
14. 8. 2007 13:04
Re: Není to skútr ani babeta
Pro všechny rejpálky ;-) Není to skútr, fichtl ani babeta. Sice je to jen 250 ale jede to slušně a za 3 liry na 100 km :-)
14. 8. 2007 11:16
Same tdi
No jasne,s TDI se to jezdi usporne,ale s 1,8turbo 110Kw za 5,5l. To uz je jina ze. Jinak,kdo chce jezdit jako Golf Bluemotion,at si koupi Megane 1,5dci nebo 307 1,6Hdi,ty to umej taky a bez omezeni(zadna vic nafouknuta pneu.nebo neco takovyho,ani nahodou) ;-) Jo a jeste neco.Pokud vtomhle chce Vw pokracovat,daleko vyhodnejsi nejen pro neho ale i pro zakazniky bude,az prejde na ,,ceerka"(comonn rail)
14. 8. 2007 08:57
Re: Sportovní podvozek?
To jediné mě napadlo, ale nemá např. zrovna u VW sportovní podvozek lepší (větší) brzdy a tím i větší neodpružené hmoty, které se naopak projevují negativně?
14. 8. 2007 08:12
Sportovní podvozek?
Mě by spíše zajímalo, proč k tomu dávají sportovní podvozek, když jim jde o emise a nízkou spotřebu....
Avatar - SpiderJ
13. 8. 2007 21:51
Re: Já jezdím za 3 litry / 100 km
Babetta, co jsme měli na chalupě žrala za svých blahých časů pět.... ;-)