Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen E-Up!: Nové mikroauto v prodeji v roce 2011, s elektromotorem v roce 2013

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 9. 2009 • 23:19
35
51
Zobrazit náhledy (35)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Velkou premiérou Volkswagenu je ve Frankfurtu studie E-Up!

Další vývoj dříve představených konceptů přinesl nejen designové retuše a změny v hnacím ústrojí! Představený vůz je kompletně přepracován, má uspořádání vše vpředu a podobu výrazně bližší sériové výrobě.

Elektromobily jsou zase v kurzu, i když hlavně tam, kde se to díky vládní podpoře vyplatí. Volkswagen se přidává k vlně elektrických studií, které vídáme na velkých autosalonech, ale rovnou dodává: dominace konvenčních motorů s vnitřním spalováním bude pokračovat ještě desetiletí.

Volkswagen E-Up! je třídveřovou variantou vozu rodiny New Small Family, který by se měl v mírně pozměněné podobě vyrábět od konce příštího roku v Bratislavě. Zpočátku budou v nabídce modely se spalovacími motory (TSI, TDI), později příjdou pětidveřové karoserie, mikrovany a snad i kabriolet a v roce 2013 také sériová verze elektromobilu.

Koncept již dnes disponuje elektromotorem s trvalým výkonem 40 kW a špičkovým dokonce 60 kW, což jsou na 1085 kg těžké auto výborné hodnoty, podpořené ideálním průběhem křivky točivého momentu s maximem 210 Nm. Standardní akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 11,3 s, pružné zrychlování ze 30 na 50 km/h zabere jen 3,5 s, nejvyšší rychlost činí 135 km/h.

Hnací ústrojí čerpá energii z lithiových akumulátorů (18 kWh, 240 kg) uložených v podlaze, která je součástí bezpečnostního skeletu karoserie. Elektromotor byl spolu s několika dalšími pomocnými zařízeními integrován do jednoho konstrukčního celku (140 kg) a uložen vpředu spolu s převodovkou, diferenciálem a komponenty elektrické soustavy.

Jedno nabití akumulátorů má vystačit na ujetí vzdálenosti 130 km. Dobíjet bude možné doma ze zásuvky nebo na veřejných dobíjecích stanovištích. Rychlonabíjení má umožnit doplnění energie na úroveň 80 % maxima za 1 hodinu. Akumulátory náchylné k zahřívání mají vlastní systém ventilace a chlazení, výměník je podobně jako u konvenčních spalovacích motorů umístěn vpředu. Elektrickou soustavu doplňují solární panely ve střeše (1,4 m2) a ve slunečních clonách (0,3 m m2), které mohou sloužit jako zdroj elektřiny pro ventilaci zaparkovaného automobilu.

Volkswagen E-Up! má vnější rozměry 3.199 x 1.641 x 1.468 mm, rozvor měří 2.190 mm, přední převis měří 555 mm a zadní 454 mm. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní pak vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou.

Interiér má uspořádání 3+1. Počítá se s tím, že za řidičem bude místo pouze pro dítě, naopak spolujezdec má díky konstrukci přístrojové desky pozici sedadla předsunutou o 5 centimetrů vpřed, aby bylo možno na velmi kompaktním půdorysu usadit dva dospělé cestující. Zavazadelník je skromný, ale absenci velkého objemu vynahrazuje variabilitou. Z 85 litrů můžete sklápěním zadních dělených sedadel (60:40) dostat až 520 l (po střechu), když navíc sklopíte i sedadlo předního spolujezdce můžete v autě s délkou 3,2 m přepravovat předměty až 2 m dlouhé.

Témata
16. 9. 2009 17:25
Re: Zaostavame, uz jen 4 roky
Asi tě zklamu,ale nejsem si vědom,že bych byl ekonomicky nečinný.Dokonce jsem zatím šéfy hodnocen velmi dobře.Proto,že se snažím myslet dopředu,nečekat až s něčím přijde někdo jiný.Možná jednou přestanu stíhat a pak hold budu muset jít od válu,to tak bývá.V mém oboru na začátek podnikání musíš mít nejen nápad,ale i jistý kapitál a ten mi zatím přiznám se schází.Nojo nic jsem nezprivatizoval,ani...
Dost čechů má ale prý dost kapitálu,tak proč neinvestují (nezachraňují) české firmy?
16. 9. 2009 10:27
Re: Zaostavame, uz jen 4 roky
A já snad někde prohlašoval že Korejci jsou špička?

Argument je naprosto jasný. Mnohem lepší volbou 1.6 dieslu je italský MultiJet, který se projevuje také o poznání lépe. A to italy nikterak nemusím.
Korejci neumí nic pořádně, v ničem nevynikají. A to je názor, za kterým si tu stojím. :-!
16. 9. 2009 09:35
Re: Zaostavame, uz jen 4 roky
Ja som nenapísal, že Kórejci sú v motoroch na špičke. Reagujem jedine na to, že ako argument v naftových motoroch si použil práve ten špičkový výkon, ktorý si zase teraz u benzínov zatratil. Prekrúcaš veci jak sa ti to hodí, ani ti nedochádza, jak si sám sebe serieš na hlavu...
16. 9. 2009 08:56
Re: Zaostavame, uz jen 4 roky
A jéje, tys snad neměl ani raději psát..
Kdo vyhrál anketu EOTY? Byli to snad teď někdy korejci? Ne. Nevím jaký jiný jasnější důkaz potřebuješ.
Co se týče projevu motorů, tak tam Korejci ztrácí snad ještě více a to především u benzínových motorů. Tam přesně platí, že jejich motory můžou oslovit pouze na papíře a pouze špičkovým výkonem, který je položen v poměrně vysokých otáčkách. :-!
Avatar - Falco
16. 9. 2009 06:42
Re: Zaostavame, uz jen 4 roky
Proč se tedy do něčeho nepustíš, vybuduj úspěšnou firmu, vytvářej pokrok a prosperitu. Možná si říkáš, že je hloupost porovnávat velké společností s malým českým živnostníkem, ale uvědomte si, že většina z nadnárodních firem začínala na myšlence a práci jedince. A velice často s kapitálem rovnajícím se několika tisícovkám korun! Kecat a poučovat umí každý..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku