Volkswagen Golf GTE doplňuje GTD a GTI
Volkswagen v souvislosti s představením nového GTE v rychlosti připomíná, že Golf GTI uvedený ve druhé polovině sedmdesátých let patří k průkopníkům kategorie sportovně laděných hatchbacků s benzinovými motory, zatímco Golf GTD v roce 1982 představoval první hot-hatch se vznětovým motorem.
Nový Golf GTE se má tedy stát průkopníkem třídy kompaktních hot-hatchů a zároveň nabídnout to nejlepší ze světů modelů GTI a GTD. K jeho pohonu slouží turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a elektromotor, disponující výkonem 75 kW (102 k). Maximální výkon kombinace obou jednotek představuje 150 kW (204 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 350 N.m. Prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG, v níž je integrován elektromotor jsou poháněna kola přední nápravy.
Ostrý hybridní hatchback s pohotovostní hmotností 1524 kg je schopen uhánět čistě na elektřinu rychlostí až 130 km/h a při využití zážehového motoru je jeho maximální rychlosti 217 km/h. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,6 s. Podle měření metodikou NEDC spotřebuje Golf GTE v kombinovaném cyklu 1,5 litru benzinu na 100 km a jeho emise CO2 jsou přitom 35 g/km.
V případě jízdy pouze za pomoci elektromotoru, jemuž potřebnou energii poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie s kapacitou 8,8 kWh o hmotnosti 120 kg, je Golf GTE za ideálních podmínek schopen ujet až 50 km. Baterie uložené pod zadním sedadlem lze dobíjet i ze sítě prostřednictvím kabelu, který se připojí do zástrčky ukryté za logem VW v masce chladiče. Celkový dojezd Golfu GTE při využití elektřiny i benzinu je až 939 km.
Vedle plug-in hybridního pohonného systému se Golf GTE od svých konvečních sourozenců odliší i řadou doplňků a prvků výbavy. Mezi ně patří přehled toku energie na 6,5palcovém dotykovém displeji standardně montovaného audiosystému Composition Media, statistika jízdy s nulovými emisemi a e-Manager, umožňující nastavení až tří různých časů dobíjení, které lze kombinovat s vyhříváním nebo chlazením interiéru, zatímco se dobíjejí baterie.
Na přání dodávaný navigační systém s přehledem dobíjecích stanic a vyhledáváním ideální trasy pro dojezd k nim, doplňuje systém se zobrazením kompletního okolí vozu v úhlu 360 stupňů. Pod označením Car-Net e-Remote se ukrývá aplikace, jejímž prostřednictvím lze přes chytrý telefon nebo počítač sledovat různá data vozu a ovládat na dálku vybrané funkce.
Kromě specifické techniky a prvků výbavy nabídne Golf GTE i mírně odlišný vzhled s předními partiemi kombinujícími styl elektrického e-Golfu a ostřejšího GTI. Charakteristickými rysy přídě jsou světla pro denní svícení ve tvaru písmene C a standardní LED hlavní světlomety, spojené tenkou modrou linií ve spodní části masky chladiče. Základní obutí představují 16-palcové pneumatiky, ale za příplatek budou k dispozici i 17 a 18-palcová kola.
V interiéru se až na výše zmíněné prvky výbavy žádné dramatické změny neodehrávají a jeho provedení se nese ve stejném stylu jako u modelu GTI a GTD včetně károvaného vzoru čalounění. Jediným výraznějším rozdílem je výměna červených detailů za modré.
Zahájení prodeje Volkswagenu Golf GTE je oficiálně naplánováno pro první vybrané trhy na podzim letošního roku. Cena prozatím nebyla stanovena, ale podle neoficiálních spekulací se má pohybovat pod milionem korun.