Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf může přijít o manuální převodovky. Důvodem je Euro 7

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Manuální převodovky by mohly zmizet v rámci modernizace, a to i ze sportovního modelu GTI.

Volkswagen Golf oslaví v příštím roce již 50 let od své premiéry, k čemuž by nám měla automobilka nadělit modernizaci již osmé generace, která je aktuálně na trhu. Podle informací britských kolegů je ovšem možné, že s modernizací zmizí z kabiny manuální převodovky. A to nejspíš kompletně, tedy i ze sportovního modelu GTI.

Volkswagen Golf se může rozloučit s manuálními převodovkami

Důvodem by měla být emisní norma Euro 7, kvůli které začnou automobilky bedlivě sledovat každý gram CO2. Jak přitom poznamenávají kolegové z Autocar, VW Golf GTI s manuálem produkuje 162 g/km CO2, zatímco model s manuálem jen 160 g/km. Zdánlivě minimální rozdíl však může hrát roli právě v celkových flotilových emisích.

Video se připravuje ...

V nové generaci Golfu již nebude manuální řazení,“ měl pro Autocar uvést Kai Grüntz, šéf technického vývoje Volkswagen. Rozhodnutí mělo být přijato z důvodu dodržování emisních předpisů, uvedl Grüntz, podle kolegů z Autocar by ale nemuselo jít o definitivní záležitost.

Důsledek emisních norem

Stále existuje možnost, že rozhodnutí značky ještě není finální, neboť se neustále čeká na možné změny v legislativě Euro 7 před její ratifikací. V poslední době se přitom proti stávající podobě ohradilo již několik evropských zemí, včetně Česka a Německa.

Video se připravuje ...

Celá záležitost je o to smutnější, že v roce 2025 uplyne 50 let od představení modelu VW Golf GTI, který měl v době premiéry čtyřstupňovou manuální převodovku, kterou později nahradil pětistupňový manuál. Nicméně každá další generace měla manuální převodovku v nabídce, což by mohlo u osmé generace po faceliftu skončit.

Automobilka Volkswagen přitom není jedinou, která uvažuje nad koncem manuálních převodovek. Snaha o snížení emisí, nezájem zákazníků i omezování složitosti nabídky/výroby již k podobnému kroku přivedlo několik značek. S manuálem se nedávno rozloučilo třeba Mini, zatímco Mercedes sází na automaty již od roku 2021.

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
19. 6. 2023 07:01
Re: Není manuál jako manuál... A pak se v tom vyznej...
Jo takhle. No jasně, řešit 1% rozdílu je směšné. To je na hranici chyby měření.
18. 6. 2023 23:45
Re: Není manuál jako manuál... A pak se v tom vyznej...
Absurdní je odůvodnění 162 vs 160. Stačí např. o fous delší převody u manuálu...

S druhým odstavcem souhlas - tak jsem to myslel. Je mi líto, ale zdá se mi, že s novým vedením zamířil koncern na cestu do pekel. Jako Renault před nedávnem pod vedením de Mea. Takže - zažil jsem to. Smutné :'-(
18. 6. 2023 21:13
Re: Hmm, presto je to vymluva.
DSG jim pěkně vydělává, dokud si za to můžou účtovat 50.000 Kč příplatek, i když výrobní náklady automatu nejsou o moc vyšší než výrobní náklady obyčejné převodovky. Jenže teď ji budou muset dávat i do nejzákladnější nejlevnější varianty, která přitom bude muset pořád zůstat konkurenceschopná k Focusům a Meganům a podobně, takže ten 50 litrovej příplateček už asi nebudou moct chtít, nebo jo?
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2023 10:34
Re: CO2 a EURO7
Ucel.
Maji spolecny ucel.
Avatar - Mokrous
18. 6. 2023 10:14
Re: Není manuál jako manuál... A pak se v tom vyznej...
Jak to myslíš? Co by tam bylo absurdní, nebýt překlepu?

No já Golfy jezdil od trojky všechny. A většinou se postupně zlepšovaly až to nakonec zase zkazili. ;-\