Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Variant: Nyní i s šestkovou tváří

Ondřej Láník
Diskuze (135)
Nové provedení Golfu Variant znamená konec pro masivně chromované masky, start pro motory splňující Euro 5 a nový interiér.

Očekávaná proměna Golfu Variant se dnes představila. Čtvrtá karosářská verze Golfu (po 3 a 5dveřovém hatchbacku a Golfu Plus) se oblékla do modernizovaného outfitu, který se brzy stane společný všem novým Volkswagenům.

Maska v tomto provedení už nebude bohatě chromovaná jako dosud, ale spíše funkční, světlomety dostanou ostřeji řezané rysy a nárazník se vrací k přísně horizontálnímu členění. Vzadu došlo jen na dílčí změny - inovovaná byla grafika koncových svítilen a zadní nárazník má lakovanou i spodní část. V nabídce figurují nová kola z lehkých slitin.

Od uvedení Golfu Variant na trh uplynuly jen dva roky, během nichž prý Variant splnil úlohu, kvůli níž byl dodatečně zařazen do páté generace Golfu. Zákazníci Volkswagenu se totiž nespokojili jen s vyšším Golfem Plus (mj. obchodně úspěšným modelem VW), ale žádali i klasické kombi s delší zádí a větším zavazadelníkem. Loni se prodalo 95 tisíc Golfů Variant.

Inovované provedení bude nabízeno ve třech stupních výbavy - Trendline, Comfortline a Highline (místo Sportline). Stejně tak jako je celá příď převzata z Golfu VI. generace (stoprocentní zaměnitelnost dílů), je i interiér Variantu identický s aktuálním hatchbackem. Je zde nově uspořádaná přístrojová deska s novou středovou konzolou a nová generace tříramenných volantů, poprvé uvedených v Passatu CC. V rámci příplatkové výbavy je nabízen systém automatického parkování i couvací kamera, resp. velkoplošně prosklená střecha.

Všechny motory Variantu plní emisní normu Euro 5, zpočátku je nabídka omezena na 4 zážehové a 2 vznětové agregáty. Všechny zážehové dobře známe: 1,4 (59 kW), 1,6 (75 kW), 1,4 TSI (90 kW) a 1,4 TSI (118 kW). Mezi naftovými je 1,6 TDI CR (77 kW) dlouho očekávanou novinkou se spotřebou 4,5 l/100 km. Firemní zákazníci pak zřejmě budou volit verzi 2.0 TDI CR (103 kW). Její kombinovaná spotřeba činí na 5,0 l/100 km.

Předprodej na německém trhu startuje již zítra, první vozy na mimoněmecké trhy zamíří v září letošního roku.

Ondřej Láník
Diskuze (135)
Avatar - iudex
28. 5. 2009 13:58
Re: Facelift
:yes:
25. 5. 2009 16:05
Re: Ach, ta zadní světla...
Je to jako..najdi 7 rozdílů...,nebo, teď inovovujem zpředu a příští generaci zas jen zezadu (oprásknem to od českejch kutilů, když ve své době roubovali na bourané Š1000MB zadky ze Š100 a jak to bylo krásný). Ale teď vážně, má to jistě své důvody, a to minimálně v úspoře přípravků na nové karosářské díly a jejich náklady na zavedení do výroby. O prodeje, vzhledem k pověsti a propagaci, nemusí mít strach, takže asi není důvod, proč by měli dělat zásadní změny. ;-)
Avatar - Emel
25. 5. 2009 10:57
Variant
No, co k tomu napsat, když se vlastně z venku nic nezměnilo, že... snad jen, že to důležité je skryto pod povrchem a GVI přináší třeba na poli motorů zajímavé novinky.

A kdybych měl radit potenciálnímu kupci v dané třídě? Pak tedy... čekání na Grandtour se jistě vyplatí, s 1,4TCe to bude to nejlepší, co se dá pro rodinu kolem 400k koupit.
23. 5. 2009 13:07
OT (mírné) Golf poprvé s českým motorem
Tak v konfigurátoru českého importéra VW se už objevil Golf VI s českým motorem (já vím, v Česku vyrobeným je daleko přesnější) 1.2 TSI 77kW. Cena je dle předpokladu podobná jako u motoru 1.6 MPI 75kW, který nový motor postupně nahradí. Tak doufám, že se boleslavským povedl...
Avatar - ethicon
23. 5. 2009 08:32
Re: Facelift
to, že je to len facelift marketingovo naozaj vynikajúco prezentovaný ako nová generácia je tu jasné už každému, naozaj v reáli GVI sa od GV dá rorozoznať len velmi ťažko, 3 základné rozdiely, predná maska (krajšia a dynamickejšia od GV), zadné svetlá akoby z Tuarega a viac také hranatejšie zalomenie hlavne zadných dverí tesne pod oknom....to je všetko...pripomína mi to v pricípe facelift 147ky. Podobným smerom sa bohužial uberie asi aj Tuareg podľa špionážnych fotografií sa vela zmien nedočkáme podobne Passat, ale možno VW načrtol nový úspešný smer vytvárania "nových" generácii svojich modelov s miernym obrúsením stávajúcich foriem a s minimálnymi nákladmi pri vývoji "nových" generácii...na druhej strane čo sa dobre predáva netreba moc meniť a zbytočne riskovať.