Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

Ondřej Láník Ondřej Láník 6. 8. 2008 • 01:02
13
416
Zobrazit náhledy (13)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Největší evropská automobilka včera zveřejnila první oficiální informace týkající se nové generace klíčového modelu Golf. První cena začíná v Německu na 16.500 Euro, tj. což odpovídá přibližně 400 tisícům korun.

Pokrok pro všechny

První věcí, na kterou Volkswagen ukazuje v první tiskové zprávě, jsou nové prvky a zásadní vylepšení v novém Golfu. V nabídce se poprvé objevuje adaptivní tempomat, parkovací asistent, adaptivní tlumiče, nový stabilizační systém s jemnějšími a přesnějšími reakcemi, sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče nebo nová konstrukce hlavových opěrek předcházející poranění krční páteře. Všechny motory v novém Golfu plní Euro V, kombinovaná spotřeba je nižší než u srovnatelných motorizací páté generace a to i u základního atmosférického motoru 1,4 (59 kW).

Golf bude mít premiéru na autosalonu v Paříži na začátku října, prodávat se začne krátce na to.

Vnější design

Čisté linie dělají Golfu jméno několik posledních generací, a tak módní výstřelky čekal jen málokdo. Ostatně od toho jsou tu jiné, méně konzervativní modely (Scirocco, Beetle). Podle tvůrců bylo cílem vytvořit více trojrozměrně působící vzhled s hodnotnějším dojmem, současně má mít ale Golf sportovnější image a atletičtější tvary než jeho předchůdce.

Na základě páté generace designéři vystavěli jeho nástupce, který budeme označovat následujících několik let pořadovým číslem šest. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí.

Interiér

Koncept subjektivně vnímané kvality v interiéru zdá se funguje a proto se Volkswagen zaměřil na další zlepšování dojmů. Přístrojová deska má opět základ v předchozí generaci, ale vnější design byl pozměněn v duchu Scirocca nebo Passatu CC. Chromované nebo hliníkové lišty a měkčené plasty dražších verzí mají navodit pocit pobytu v autě vyššího segmentu. Z něj rozhodně pochází nejnovější automatická dvouzónová klimatizace a škála audio a navigačních systémů.

Ergonomie byla jako obvykle v hledáčku vývojového oddělení, a to možná také zabrzdilo designéry v rozletu. Jedním z vylepšení tak je například posunutí sekce s ovladači elektricky spouštěných oken ve výplni dveří vpřed, tak aby byla tlačítka snáze po ruce.

Nejtišší Golf všech dob

Klíčovou oblastí mezigeneračního zlepšování Golfu je podle Volkswagenu tlumení hluku a vibrací přenášených do interiéru. Podílí se na něm nová generace folie v lepeném čelním skle, nově vyvinutý systém těsnění dveří a bočních oken. Nově tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek jednak omezují špinění vlastního zrcadla a současně generují při jízdě méně aerodynamického hluku. Celá řada opatření byla aplikována na ilozaci interiéru od motorového prostoru. Motory jsou nově uloženy, pneumatiky byly vybírány s velkým důrazem na hluk vznikající při odvalování.

Turbodiesely - vše jen common-rail

Standardem čtyřválců TDI se s příchodem Golfu stává systém přímého vstřikování common-rail a dvojice vyvažovacích hřídelů. Automobilka začne Golf nabízet s dvěma naftovými motory: novým 2.0 TDI (81 kW) a známým 2.0 TDI (103 kW). Později se paleta rozšíří na výkonové spektrum od 66 do 125 kW.

Základní motorizace 2.0 TDI (81 kW) potřebuje v kombinovaném cyklu jen 4,5 l/100 km, silnější verze 2.0 TDI (103 kW) pak 4,9 l/100 km, což představuje mezigenerační zlepšení o 0,6 l/100 km.

Zážehové motory - převážně TSI

Základní motor v novém Golfu je známá atmosférická verze čtrnáctistovky (59 kW), nad ním stále zůstává zážehová 1,6 (75 kW), ale ostatní agregáty spalující benzin už budou mít některou formu přeplňování. Zpočátku se to bude týkat dvou výkonových verzí (90 a 118 KW) se zkratkou TSI.

Snižování spotřeby bylo i tady součástí vývojového zadání a proto i základní Golf s nepřeplňovaným motorem 1,4 (59 kW) disponuje nižší kombinovanou spotřebou než jeho předchůdce. Konkrétně 6,4 l/100 km, tj. o půl litru méně než dosud. Podobnými parametry se chlubí také 1,4 TSI (90 kW), když v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 l/100 km a nová vrcholná verze stejného objemu 1,4 TSI (118 kW) odebírá v laboratorních podmínkách 6,3 l/100 km.

Volkswagen Golf VI - přehled motorizací při zahájení prodeje
Motor 1,4 16V 1,6 1,4 TSI (90 kW) 1,4 TSI (118 kW) 2.0 TDI CR (81 kW) 2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3] 1390 1595 1390 1390 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 59/5000 75/5600 90/5000 118/5800 81/4100 103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 132/3800 148/3800 200/1500 240/2000 250/1750 320/1750
Max. rychlost [km/h] 172 188 200 220 194 209
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,9 11,3 9,5 8,0 10,7 9,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 7,1 6,0 6,0 4,5 4,9

DSG nahrazuje Tiptronic

S výjimkou základních motorizací bude v nabídce pro všechny Golfy automatická převodovka DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Nejsilnější 1,4 TSI (118 kW) tak je schopno jezdit dokonce za kombinovaných 6,0 l/100 km, pokud je objednáno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Předchůdce 2.0 FSI se šestistupňovým automatem Tiptronic přitom spotřeboval 8,3 l/100 km.

Nepřehlédněte
Další nové motory pro Golf jsou na cestě: 1,2 TSI, 1,2 TDI, 1,6 TDI

Související články

Témata
Avatar - hogo_fogo
7. 8. 2008 00:12
Re: BRAVO BRAVO BRAVO
hlapec prave docital (alebo ma rozcitanu) hlavu xxii a teraz sa tu bavi :-)
6. 8. 2008 22:05
Typický VW
Slabý odvar zo Scirocca. 3-dverák v koži a na veľkých diskoch vyzerá dobre. Uvidíme ako bude vyzerať základka. Určite je to ale lepšie ako Golf 5. No tá základná motorizácia nie je bohvie čo. Svojich záujemcov si ale VW nájde vždy.
6. 8. 2008 21:27
Re: ODPADÁVAJÚCE BRAVO
V té větě nepíšou, že by plasty odpadávaly.
6. 8. 2008 21:18
Re: BRAVO BRAVO BRAVO
Ne že by na tom záleželo, ale není on Udo Jurgens náhodou rakušák?
6. 8. 2008 21:09
design nicmoc
teda design nic moc. Čekal jsem více kreativity a elegance. nevsimout si loga, spletu si to s autem z ruska, číny nebo koreje. čekal jsem více osobitý a identifikujíci design. ty pokroky mezi generacemi golfu jsou čím dál menší. To už se mi víc líbí G4 nebo G3.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku