Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen I.D. Buzz Cargo je čistě elektrická vzpomínka na T1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Volkswagen Užitkové vozy na 67. ročníku mezinárodního veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru představil koncept lehkého užitkového elektromobilu I.D. Buzz Cargo, který se má proměnit v sériový model.

Mezinárodní veletrh užitkových vozidel je nejvýznamnější událostí roku v oblasti užitkových vozidel na evropském trhu a jeho 67. ročník otevírá své brány na výstavišti v Hannoveru od 20. do 27. září letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy zde představuje svou kompletní paletu modelů, které doplňuje konceptem elektromobilu I.D. Buzz Cargo. Ten je evolucí konceptu I.D. Buzz, jehož premiéra se odehrála v lednu loňského roku v Detroitu a svým designem rovněž odkazuje na první generaci modelu Transporter.

Novinka se od svého předchůdce liší vedle čistě užitkového zaměření, které naznačuje absence bočních oken od B sloupku směrem dozadu i prodloužením o 106 mm v oblasti zadního převisu karoserie. Výsledkem je u vozu s rozvorem náprav 3300 mm celková délka 5048 mm, kterou doplňuje šířka 1976 mm a výška 1963 mm.

Základem I.D. Buzz Cargo je samozřejmě platforma MEB pro vozy s elektrickým pohonem. Koncept vystavený v Hannoveru je podle oficiálních materiálů Volkswagen Užitkové vozy vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW, roztáčejícím kola zadní nápravy a umožňujícím dosáhnout nejvyšší rychlosti 160 km/h. Platforma umožňuje i výrobu vozidel s pohonem všech kol.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují u vystaveného I.D. Buzz Cargo lithium-iontové akumulátory s kapacitou 48 kWh, ale instalovány mohou být i baterie s kapacitou 111 kWh. Dojezd se pak v závislosti na zvolené kapacitě akumulátorů a jízdních podmínkách může pohybovat od 330 km do 550 km podle WLTP. K prodloužení dojezdu o 15 km mohou posloužit solární panely na střeše vozidla.

Při použití 150kW rychlonabíječky mohou být akumulátory s kapacitou 48 kW nabity na 80 % za 15 minut a s kapacitou 111 kWh za 30 minut. Při použití 11kW nabíječky zabere dobíjení na plnou kapacitu celou noc.

Podobně jako exteriér i interiér nového konceptu navazuje na loňský I.D. Buzz i když vlastně jen v oblasti palubní desky. Ta je zde rovněž pojata minimalisticky a již první pohled odhalí, že I.D. Buzz Cargo má nabídnout autonomní systém řízení. Volkswagen Užitkové vozy uvádí, že má dosahovat čtvrté úrovně, představující vysokou automatizaci.

Nákladový prostor konceptu s užitečnou hmotností 800 kg je osazen elektrifikovaným regálovým systémem s ovládáním prostřednictvím tabletu. Toto řešení má přispět k zjednodušení výdeje zásilek zákazníkům.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo nemá zůstat pouhým výstavním konceptem, ale má se proměnit v sériově vyráběný užitkový model. Podle neoficiálních informací se jej má dočkat již v roce 2021, zatímco sesterské osobní provedení má dorazit o rok později.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
22. 9. 2018 16:56
Re: Pěkný Busík
;-) :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2018 01:51
Re: Pěkný Busík
Já bych chtěl, aby to vyráběli. Už někdy od konceptu z roku 2001 [odkaz] čekám, kdy začnou retro buliho vyrábět, ty koncepty jsou totiž moc pěkný. A s elektrickým pohonem to dává o mnoho větší smysl, když to bude o něco dražší.
Avatar - wakantanka
21. 9. 2018 21:28
Re: Pěkný Busík
Akoze nie? Po studii prisiel akoze novy Transporter s dvojfarebnym retro lakovanim :-)
21. 9. 2018 14:55
Re: Pěkný Busík
Tak o nič menej ako práve o to ide. Jedna štúdia, druhá štúdia, tretia, a praktický výstup žiadny, sériové dodávky od VW sú stále na jedno kopyto. Už by sa žiadalo urobiť niečo zásadné.
21. 9. 2018 14:47
Re: Pěkný Busík
Mě se to líbí, ale rád bych viděl, jak bude vypadat skutečné auto vzešlé z tohoto konceptu ;-)