Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.4 opět láká na premiéru. Slibuje vytříbenou aerodynamiku

David Bureš
Diskuze (8)

Elektrické kompaktní SUV se sice už sériově vyrábí, zatím se však světu oficiálně neodhalilo. Postupně však o sobě prozrazuje některé detaily.

Volkswagen letos startuje prodej své nové elektrické řady ID. čítající modely s novou generací techniky v podobě platformy MEB vyvinuté speciálně pro elektromobily. Jako první dorazí na trh kompaktní hatchback ID.3, po němž bude krátce na to následovat kompaktní SUV ID.4. Zatím automobilka postupně uvolňuje informace o něm.

Automobil měl původně debutovat na jarním autosalonu v New Yorku, po zrušení jeho letošního ročníku se však premiéra odsunula na neurčito. K odhalení nakonec dojde na konci září, už předtím ale automobilka spustila v německém Cvikově sériovou výrobu ID.4. Ještě před samotnou premiérou však odhaluje specifika designu.

Ten už není velkým tajemstvím. ID.4 se už ukázalo v lehce zamaskované podobě, homologační snímky od čínských úřadů pak vzhled auta odhalily komplet. Víme tak, že ID.4 stylem naváže na ID.3, proti němuž však bude vypadat konvenčněji a vlastně jako auto s konvenčním pohonem. Ve srovnání s konceptem ID. Crozz, z něhož vychází, se pak dá považovat za vlastně obyčejné.

„Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu, je současně patrná modernost modelu ID.4,“ komentuje styl Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu Volkswagen Group, který do této funkce nastoupil letos v dubnu.

Dřívější šéfdesignér značky Volkswagen, který pracoval na tvorbě stylu rodiny ID., pak zdůrazňuje aerodynamiku auta. Na tu byl při vývoji kladen důraz, protože má pozitivní vliv na dojezd automobilu. Výsledkem je nakonec vynikající hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Tomu přispívá nejen celkový ladný tvar karoserie s posunutou kabinou vzad, ale také vybrané detaily, jako je tvarové řešení zadních svítilen a velkého střešního spoileru zaručující čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu karoserie.

Video se připravuje ...

Volkswagen ID.4 se sice už sériově vyrábí, první dodávky zákazníkům jsou ale plánovány až na začátek roku 2021. Z globálního hlediska se má stát toto kompaktní SUV nejprodávanějším členem elektrické rodiny ID. I z toho důvodu se postupně začne vyrábět také v Číně a USA.

Do prodeje nejprve vstoupí varianty s pohonem zadních kol, počítá se ale také se čtyřkolkou. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů umožní v závislosti na verzi dojezd více než 500 kilometrů na jedno nabití podle metodiky WLTP. Tato koncepce navíc přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 21:43
Re: Nevím jak v Němcích,
no jasně. Ty zůstaneš doma, já pojedu 110 celou dobu a v průměru jsme oba jeli 55km/h.
Nebo ja sním cele kuře, ty umřeš hlady, ale v průměru jsme se oba najedli z půlky kuřete. :-[]
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2020 14:22
Re: Nevím jak v Němcích,
Jsi si jistý, že rozumíš významu slova "průměrná"?
28. 8. 2020 14:13
Re: Nevím jak v Němcích,
Rychlost do toho vstupuje se čtvercem..
28. 8. 2020 13:51
Re: Nevím jak v Němcích,
Přesně tak, máš postřeh
Avatar - Missouri
28. 8. 2020 13:03
Re: Nevím jak v Němcích,
No, k té aerodynamice, často jezdím na kole, moje normální cestovní rychlost po rovině a za bezvětří je 27 - 32 km/h. Jakmile ale zafouká protivítr, klidně se nedostanu ani přes 20 km/h. Takže aerodynamika má smysl, to bych vůbec nezpochybňoval. Co bych naopak klidně zpochybnil je předpokládaný globální prodejní úspěch :-!