Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID.4 se už sériově vyrábí. Přitom se ještě oficiálně nepředstavil

David Bureš
Diskuze (10)

Německá značka pokračuje v expanzi na poli elektromobility. Její řada ID se rozrůstá o SUV, které se už začalo sériově vyrábět. A to se ještě oficiálně nepředstavilo.

U Volkswagenu již nastala doba elektrická. Německá automobilka pokračuje v rozšiřování portfolia čistě elektrické řady ID. Po zahájení sériové výroby hatchbacku ID.3, jehož dodávky zákazníkům se pozdržely kvůli problémům se softwarem, přichází druhý model. Jmenuje se Volkswagen ID.4 a je to kompaktní SUV.

Sériová výroba ID.4 již byla rovněž spuštěna, a to v závodu ve Cvikově, který byl přebudován na výrobu výhradně elektřinou poháněných automobilů. V někdejší baště Trabantů se ID.4 bude vyrábět právě po boku technicky spřízněného ID.3, s nímž sdílí platformu MEB vyvinutou pro potřeby elektromobilů.

Produkce ID.4 přitom byla zahájena ještě před oficiálním odhalením automobilu. K tomu dojde až na konci září. Samotné dodávky zákazníkům mají být spuštěny v roce 2021.

Video se připravuje ...

Zatím se vůz prezentoval jen v zamaskované formě, v Číně však díky tamějším úřadům unikla podoba odhaleného auta. Víme tak, že designově naváže na ID.3, bude mít však vzhledově blíže konvenčním autům. Proti konceptu ID. Crozz z roku 2017 pak působí o něco obyčejněji. Rozvor 2.765 mm má pak být sdílen s ID.3 i Škodou Enyaq iV.

„S vozem ID.4 Volkswagen přidává elektromobil do své nabídky kompaktních SUV, což je z globálního hlediska nejrychleji rostoucí segment. V budoucnu se auto bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně i USA,“ komentuje zahájení produkce ID.4 Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.

ID.4 se přitom pro Volkswagen má stát klíčovým modelem elektrické řady ID. Kompaktní hatchback ID.3 je sice první sériové auto této rodiny vůbec, ID.4 ale má být z globálního hlediska nejprodávanější. Právě díky tomu, že vstupuje do tak populárního segmentu kompaktních SUV, kterým se daří celosvětově. Vedle Cvikova se proto ID.4 bude vyrábět také v čínském Antingu, kde už byla spuštěna předsériová produkce, a od roku 2022 také v americké továrně Chattanooga.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

28. 8. 2020 13:05
Re: Ono je v podstatě jedno,...
Ta zmíněná statistika není o lidech, co si chtěli koupit nové auto a místo toho si koupili ojetinu, ale je o lidech, co si koupili ojetinu (bez ohledu na důvod), takže v tom nenajdete to, co zmiňujete.
28. 8. 2020 13:01
Re: Ono je v podstatě jedno,...
Naopak, sledovat kolik lidí raději sáhne po zachovalé ojetině, jelikož ho nynější nejmodernější auta s mizernými poddimenzovanými motory a přebujelou digitalizací nelákají, je mimořádně zajímavé! ;-) Trh nových, zánovních a ojetých vozů je totiž velmi propojený!
28. 8. 2020 12:36
Re: Ono je v podstatě jedno,...
Ten článek je totální 3,14čovina. Určitě ten, kdo si chce koupit nové auto a byť se odkloní od elektra, tak si půjde koupit dieselovou ojetinu. Takový člověk si chce koupit nové auto, takže ano, šáhne po spalováku, ale stále novém autě, takže v této statistice se to vůbec neobjeví.
Míchat prodej nových aut s ojetinami, to dokáže jen Autoforum, to je takový náš auto-moto Sputnik.
Realita je taková, že i přes pokles celkového počtu nových aut, elektro aut se prodává více než dříve (byť je to stále málo, ale trend je jasný). Jen za červenec se v Německu prodalo skoro 2x tolik EV než předchozí měsíc.
28. 8. 2020 12:26
Re: Expanze
Ne, nemohli.
28. 8. 2020 08:38
Ono je v podstatě jedno,...
...jestli k těmto elektrosráčům VW dokáže vyvinout funkční softwair, drtivá většina zákazníků je nebude chtít tak jako tak. Dokonce ani gigantické dotace to v Německu nezmění! :D :D :D
https://www.autoforum.cz/…e-jinych-autech/