Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.5 za rohem. Nové SUV kupé se začne vyrábět v roce 2022

David Bureš David Bureš 4. 8. 2021 • 08:13
57
18
Zobrazit náhledy (57)
Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.5 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4

Německá značka rozšíří svoji rodinu elektrických modelů o SUV kupé. Dostupné bude i ve vrcholné verzi GTX s výkonem 220 kW.

Volkswagen v rámci svého důrazu na elektromobilitu postupně rozšiřuje svoji paletu elektřinou poháněných modelů. Po kompaktním hatchbacku ID.3 a SUV ID.4 je v Evropě další na řadě model ID.5, který se aktuálně představuje na oficiálních snímcích maskovaných prototypů. Vyrábět se začne v roce 2022.

ID.5 bude očekávané SUV kupé odvozené od modelu ID.4. Logičtější značení by tudíž bylo třeba ID.4 kupé, jméno ID.5 má ale zdůrazňovat větší odlišení od výchozího automobilu, což se má projevit i na vyšší cenovce. Půjde každopádně o sourozence chystané Škody Enyaq iV kupé nebo Audi Q4 Sportback e-tron.

Hlavním rozdílem proti ID.4 tudíž budou zadní partie, respektive část karoserie od B sloupků vzad. Linie střechy je u ID.5 více zaoblená, klesající záď s výklopnými pátými dveřmi evokuje vozy s karoserií liftback. Do určité míry tedy půjde o podobně koncipované auto jako Renault Arkana, ale s čistě elektrickým pohonem. Zavazadelník mimochodem nabídne totožný objem jako ID.4, tedy 543 litrů.

Základ v podobě plně elektrické platformy MEB se shoduje s ID.4, s níž se bude z velké části shodovat také paleta nabízených verzí. Všechny však mají nabídnout lithium-iontové baterie s kapacitou 77 kWh, zatímco pro ID.4 je dostupné i s menší, 52kWh sadou. I proto ten odlišný název…

Základem bude varianta s pohonem zadních kol, s elektromotorem o výkonu 125 kW. K dispozici ale bude také silnější provedení se 150 kW, případně vrcholný Volkswagen ID.5 GTX s pohonem všech kol díky dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 220 kW.

video

Právě díky technické spřízněnosti s ID.4 by se neměly zásadně lišit ani parametry. Dojezd by tudíž měl činit až 520 kilometrů podle nabízené verze. GTX by pak mohlo zrychlit z 0-100 km/h za nějakých 6,2 sekundy.

Volkswagen ID.5 se začne vyrábět v roce 2022, o jeho produkci se postará závod ve Cvikově, kde toto SUV kupé bude vznikat po boku ID.4 a ID.3.

Související články

Témata
Avatar - palix
5. 8. 2021 10:32
Re: Absurdní dnešní svět
Ako tak čítam, čím ďalej tým viac ľudí, ktorí niečo v automobilovom priemysle znamenajú sa vyjadruje o elektromobilite ako o slepej uličke.
Na druhej strane... www.autoforum.cz sa mi niekedy zdá tak trochu extrémistický server... Ich názory sa mi napriek tomu zdajú byť oveľa realistickejšie, ako rozprávky o elektromobilite a modernom svete, ktoré čítam inde.
Problém je, že som už asi starý (a to ešte nemám ani 50 :-!).
Aj na tomto serveri podľa hodnotení (palec hore / dole) tu pribúda ľudí, ktorých to ťahá skôr k elektromobilite. Pre tých druhých je tu našťastie niečo ako www.autoforum.cz :-!
V každom prípade blízka budúcnosť ukáže kam budeme smerovať...

V dnešnej dobe mám pocit, že je okolo nás plno klamstva, poloprávd, utajovania, zlých politických rozhodnutí... na druhej strane konšpiračné teórie... Hlavne vďaka elektromobilite, Covidu, očkovaniu... :-!
Nič v zlom, len niekedy je ťažké rozhodnúť sa kde je pravda.
Avatar - palix
5. 8. 2021 10:06
Re: A co jako?
U Ferrari je to asi tak, že na to má pár ľudí a aj z tých si to kúpi len isté percento (potom platí "Kdo to nechce, ten to nekupuje").
Taký klasický elektro-VW je iná káva... Ani neide o to, či na to mám / nemám, ale či som ochotný kúpiť to.
Jediné reálne použiteľne akože "čisté" riešenie je momentálne plug-in hybrid. To je stráviteľná podoba modernej mobility pre väčšinu zákazníkov. Hybrid / plugin-hybrid "by" som kúpil aj dnes (ak by som kupoval auto), elektro ani náhodou. Platí to aj pre väčšinu ľudí okolo mňa.
Avatar - palix
5. 8. 2021 09:58
Re: To pomalování je trapné
Kedysi sa to začalo vidinou lacnej pracovnej sily v Ázii (lepšie povedané Čína)... Všetko sa už naučili (+"my" sme im poskytli technológie) a dnes "nám" už konkurujú. Zajtra budú ďaleko pred nami. Vlastne už sú - v elektrotechnike, telekomunikáciach... Ostal nám automobilový priemysel, ktorý si dobrovoľne ruinujeme.
Celá súčasná nepríjemná situácia by nám mala poskytnúť čas na prehodnotenie "naších" postojov a sústredenie niektorých odvetví naspäť do "starého" sveta = nespoliehať sa na Čínu...
4. 8. 2021 16:59
Absurdní dnešní svět
Všichni vědí, že elektimobilní "král" je totálně nahý, ale málokdo z vedení automobilek a automobilových odborníků se to odváží říct nahlas, protože je to "politicky nekorektní". Neuvěřitelné, kam až Západ pod tlakem zhoubné progresivistické levice klesl!
https://www.autoforum.cz/…ni-dobu-typicky/
https://www.autoforum.cz/…ch-pridal-i-vic/
https://www.autoforum.cz/…-je-pouhy-mytus/
https://www.autoforum.cz/…i-elektromobilu/
https://www.autoforum.cz/…ych-automobilek/
Avatar - JirkaVejrazka
4. 8. 2021 15:32
Re: Re: ID.5
Mozna proto Toyota uvedla minuly tyden na trh v Japonsku novou verzi Priusu, ktery ma kompletne predelanou konstrukci baterek. Ty baterky jsou NiMH.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud