Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen investoval desítky miliard do čínských podniků. Důvodem jsou elektromobily

Stanislav Kolman
Diskuze (25)

Automobilka Volkswagen oznámila investici zhruba 54 miliard korun do čínského závodu JAC Volkswagen, mateřské společnosti JAG a výrobce baterií Gotion High-Tech.

Volkswagen rozšířil pole působnosti na čínském trhu opravdu ve velkém. Za zhruba jednu miliardu euro (asi 27 miliard korun) navýšil podíl ve společnosti JAC Volkswagen z 50 na 75 %, hlavně se ale stal polovičním vlastníkem mateřské společnosti JAG. Za další miliardu euro získal koncern 26% podíl u výrobce akumulátorů Gotion High-Tech a stal se tak největším akcionářem společnosti.

Hlavním důvodem těchto investic je pochopitelně přerod značky do elektrické éry a připravování si půdy pro budování infrastruktury. „Spolu se silnými a spolehlivými partnery posiluje Volkswagen svou elektrifikovanou strategii v Číně. Segment elektromobilů rychle roste a nabízí značný potenciál pro JAC Volkswagen,“ uvedl Dr. Herbert Diess, generální ředitel skupiny VW.

„Jsem potěšen tímto strategickým krokem, protože Volkswagen poprvé hraje strategickou roli ve státní firmě a přímo investuje do čínského dodavatele baterií. Tyto investice formují charakter společnosti Volkswagen v Číně, což z ní činí firmu zaměřenou na udržitelnost,“ dodává k oznámení nových investic Dr. Stephan Wöllenstein, generální ředitel koncernu Volkswagen Group China.

Plány Volkswagenu China pro příští roky nejsou malé, značka chce v roce 2025 dodat zákazníkům přibližně 1,5 milionu elektrických vozů, dlouhodobě se pak chce stát uhlíkově neutrálním výrobcem automobilů.

Společný podnik JAC Volkswagen vznikl v roce 2017 a jde o společnost, která vyvíjí, vyrábí a prodává výhradně elektromobily. Do roku 2025 se má nabízené portfolio rozšířit o pět nových elektromobilů, novou továrnu na elektrické vozy a v neposlední řadě nové výzkumné a vývojové centrum.

Klíčovou roli na trhu s elektromobily pochopitelně hrají baterie. Investicí do společnosti Gotion High-Tech se Volkswagen stal prvním globálním výrobcem automobilů, jenž investoval přímo do čínského výrobce akumulátorů. Tady už se čeká jen na formality, aby byla dohoda ještě před koncem letošního roku zpečetěna.

Volkswagen připomíná, že díky investici se dostane k hlubšímu know-how společnosti, které se nezaobírá jen vývojem, výrobou a dodáváním baterií, ale i jejich následnou recyklací. Závěre VW dodává, že uzavřená dohoda nebude mít žádný vliv na současné smlouvy s ostatními dodavateli baterií.

Stanislav Kolman
Diskuze (25)

Doporučujeme

1. 6. 2020 10:32
Re: Perfektní ukázka toho...
Zase meleš nesmysli. Jak můžeš motat dohromady Volvo a MB?
1. 6. 2020 10:29
Re: Perfektní ukázka toho...
Meleš nesmysli. Nikdo si Mercedes nekoupil. Někdo si jen koupil jeho akcie a s tím žádná firma nemůže nic dělat. Je to zcela něco jiného než, co bylo u Volva nebo PSA.
1. 6. 2020 09:59
Re: Perfektní ukázka toho...
Tak by to fungovalo, pokud by Číňané nakoupili ve VW. Vycucli by know-how a využili v mateřské firmě. Pokud však VW nakupuje v čínské firmě, tak je to přesně naopak. Know-how nakupuje on, protože přes baterky moc silný není a jako majoritní akcionář získá velkou váhu v hlasování. A bude to VW, kdo může vytahovat know-how z čínské firmy. Samotný JAC to posílí a jeho zisky pak bude z velké části pobírat VW. To, co VW udělal je perfektní tah, pokud ho to finančně zásadně nazatížilo.
31. 5. 2020 21:17
Re: Perfektní ukázka toho...
Problém Volva, MB nebo celé řady jiných firem (viz třeba Pirelli) byl v tom, že se dostaly do ztrát a protože je za ně nikdo nechtěl zacálovat a jediný kdo byl ochoten ztráty uhradit byli čínští soudruzi, tak se dostali k majetkovým podílům.
Doufám, že ne, ale pokud si třeba EU nechá skoupit strategické firmy, tak se to stát může. Proto bych vždy preferoval variantu, že si evropské firmy kupují čínské než naopak. To první není sice žádná výhra, ale to druhé je tutovka na jízdu do pekel.
31. 5. 2020 20:22
Re: Perfektní ukázka toho...
Zabudol si na technológie. V akumulátoroch pre EV je Čína jedným z lídrov. Už dávno to nie je len lacná pracovná sila a lacné suroviny.