Volkswagen investoval desítky miliard do čínských podniků. Důvodem jsou elektromobily
Automobilka Volkswagen oznámila investici zhruba 54 miliard korun do čínského závodu JAC Volkswagen, mateřské společnosti JAG a výrobce baterií Gotion High-Tech.
Volkswagen rozšířil pole působnosti na čínském trhu opravdu ve velkém. Za zhruba jednu miliardu euro (asi 27 miliard korun) navýšil podíl ve společnosti JAC Volkswagen z 50 na 75 %, hlavně se ale stal polovičním vlastníkem mateřské společnosti JAG. Za další miliardu euro získal koncern 26% podíl u výrobce akumulátorů Gotion High-Tech a stal se tak největším akcionářem společnosti.
Hlavním důvodem těchto investic je pochopitelně přerod značky do elektrické éry a připravování si půdy pro budování infrastruktury. „Spolu se silnými a spolehlivými partnery posiluje Volkswagen svou elektrifikovanou strategii v Číně. Segment elektromobilů rychle roste a nabízí značný potenciál pro JAC Volkswagen,“ uvedl Dr. Herbert Diess, generální ředitel skupiny VW.
„Jsem potěšen tímto strategickým krokem, protože Volkswagen poprvé hraje strategickou roli ve státní firmě a přímo investuje do čínského dodavatele baterií. Tyto investice formují charakter společnosti Volkswagen v Číně, což z ní činí firmu zaměřenou na udržitelnost,“ dodává k oznámení nových investic Dr. Stephan Wöllenstein, generální ředitel koncernu Volkswagen Group China.
Plány Volkswagenu China pro příští roky nejsou malé, značka chce v roce 2025 dodat zákazníkům přibližně 1,5 milionu elektrických vozů, dlouhodobě se pak chce stát uhlíkově neutrálním výrobcem automobilů.
Společný podnik JAC Volkswagen vznikl v roce 2017 a jde o společnost, která vyvíjí, vyrábí a prodává výhradně elektromobily. Do roku 2025 se má nabízené portfolio rozšířit o pět nových elektromobilů, novou továrnu na elektrické vozy a v neposlední řadě nové výzkumné a vývojové centrum.
Klíčovou roli na trhu s elektromobily pochopitelně hrají baterie. Investicí do společnosti Gotion High-Tech se Volkswagen stal prvním globálním výrobcem automobilů, jenž investoval přímo do čínského výrobce akumulátorů. Tady už se čeká jen na formality, aby byla dohoda ještě před koncem letošního roku zpečetěna.
Volkswagen připomíná, že díky investici se dostane k hlubšímu know-how společnosti, které se nezaobírá jen vývojem, výrobou a dodáváním baterií, ale i jejich následnou recyklací. Závěre VW dodává, že uzavřená dohoda nebude mít žádný vliv na současné smlouvy s ostatními dodavateli baterií.