Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má dosud největší SUV. Jmenuje se Talagon a u nás ho nekoupíte

David Bureš
Diskuze (6)

Nový Volkswagen Talagon je větší než i u nás dobře známý Touareg nebo sedmimístný rodinný Atlas, prodávaný v USA.

Expanze Volkswagenu v oblasti SUV neustává. Jestliže ještě před pár lety tu byl jen Tiguan a Touareg, dnes je nabídka mnohem širší, z nichž některé modely jsou určené jen pro vybrané kouty světa. Platí to i pro dosud největší SUV Volkswagenu, Talagon, které debutuje v Číně.

Jedná se o 5.152 mm dlouhé, 2.002 mm široké a 1.795 mm vysoké auto, které je díky tomu s přehledem největší SUV v celém globálním portfoliu Volkswagenu. Je tak větší i než u nás dobře známý Touareg (délka 4.878 mm) nebo v USA prodávané rodinné SUV Atlas (délka 5.040 mm).

Právě s Atlasem, v Číně prodávaným v upravené formě s označením Teramont, novinka sdílí svůj základ, a to včetně rozvoru s délkou 2.980 mm. To konkrétně znamená využití platformy MQB, která opět dokazuje svoji univerzálnost možností jejího použití i v tak velkém automobilu.

Největším osobním modelem Volkswagenu vůbec však není. Tím zůstává velké MPV Viloran, rovněž určené výhradně pro čínský trh, které je dlouhé dokonce 5.346 mm, s rozvorem 3.180 mm.

Nabídka motorů počítá s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI rodiny EA888 ve dvou výkonových verzích, se 137 kW a 162 kW.  Na vrchol nabídky se pak postaví šestiválec 2.5 TSI (rodina EA390) s výkonem 220 kW. Jedná se o agregát s úzkým úhlem válců, známý jako VR6, který je aktuálně dostupný právě jen v Číně. Jednotky budou spárovány s dvouspojkovými převodovkami, u šestiválce se pak počítá i s pohonem všech kol.

Příchod automobilu mimochodem avizoval již v roce 2019 koncept Volkswagen SMV, prezentovaný na tehdejším šanghajském autosalonu. Z něj vycházejí i tvary novinky, včetně řešení přídě.

Koncepce kabiny částečně připomíná aktuální Golf, i v případě Talagonu jsou tu dvě opticky propojené obrazovky, jedna od přístrojového štítu, jedna od infotainmentu. Svébytným prvkem je však vyvýšená konzole s minimalistickým ovládáním převodovky, která vytváří rozměrný odkládací prostor ve středovém tunelu.

Volkswagen počítá s nabídnutím sedmimístné a šestimístné verze. Druhá jmenovaná tak poskytne „kapitánská“ sedadla ve dvou zadních řadách, a tak půjde o spíše luxusní derivát.

Volkswagen Talagon se začne prodávat na čínském trhu před koncem letošního roku. S prodejem na jiných trzích se minimálně v tuto chvíli nepočítá.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

22. 4. 2021 12:38
U nas jedine v kabate audi
U nas to asi nema zmysel, VW by s nim mal konkurovat X7, GLS, XC90. Tu si za rovnaku cenu nik nevyberie VW, vieme ako dopadol Phaeton. Najskor u nas ma sancu ak by to bolo so znakom Audi, cize Q9, a na maloseriove vystrelky pri VW uz nemaju financie.
22. 4. 2021 12:34
Re: hmm
keby s tym prisli do EU tak by diesel pridali, taketo auta sa nekupuju na kratke trasy po meste
21. 4. 2021 22:01
Re: hmm
“Normalni” velikost Range Rover. Dobre, ten delsi, ale i tak, to se jeste nejak da.
Avatar - Dzakobo
21. 4. 2021 20:50
Že by nabídli
VR6 2.5TSI třeba v Arteonu, to je ani nenapadne... Díky EU, díky
21. 4. 2021 18:48
Re: hmm
Nech si ho nechajú v každom prípade. S takou obludkou už pred Lídlom len tak nezaparkuješ. :-[]