Volkswagen NILS: Elektrický gullwing z Wolfsburgu
Městské elektroauto od Volkswagenu zná svou podobu: skutečně je určeno pro jednoho pasažéra. Může jet nejrychleji 130 km/h a na jedno dobití ujede 65 km. Podle údajů vyplývajících ze průzkumů německého statistického úřadu budou tyto parametry stačit většině Němců, kteří dojíždí do města za prací.
Konkrétně – 73,9 % zaměstnanců dojíždí do práce méně než 25 km, 60 % jich k cestám do zaměstnání využívá automobil a 90 % lidí jezdících autem jezdí osamoceně.
Jednomístný interiér znamená zásadní zmenšení karoserie, postavené na hliníkovém prostorovém rámu. Ta je dlouhá jen 3,04 m (o půl metru méně než VW Up!), vysoká 1,2 m a především široká pouhých 0,39 m! Volkswagen tvrdí, že pro jeji architekturu hledal inspiraci u monopostů: řidič sedí před motorem a kola se nachází na lichoběžníkových nápravách volně mimo obrys karoserie.
Hmotnost vozu činí pouhých 460 kg, což má pozitivní dopad na spotřebu energie. Úspory dále podporují úzké pneumatiky s nízkým valivým odporem – vpředu mají rozměr 115/80 a vzadu 125/80 při průměru disku 17 palců.
Pohon zajišťuje elektromotor se špičkovým výkonem 25 kW a stálým 15 kW. Baterie s kapacitou 5,3 kWh je určena k dobíjení z rozvodné sítě. Úplné nabití má při 230 V trvat maximálně dvě hodiny.