Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat 1,8 TSI skončí, nahradí ho 1,4 TSI Twincharger

Michal Fokt
Diskuze (214)
Volkswagen učinil další významný krok k downsizingu svého modelového portfolia. U klíčového modelu Passat se odebral do důchodu motor 1,8 TSI a nahradil jej ještě nedávno odepisovaný 1,4 TSI.

Není to zase tak dávno, co se objevily zaručené informace o tom, že motor 1,4 TSI Twincharger, vybavený jak turbodmychadlem, tak kompresorem, byl sice zajímavou ukázkou možností downsizovaných motorů, nicméně zbytečně drahou a vcelku bezbolestně nahraditelnou přeplňováním pouze prostřednictvím turbodmychadla.

I navzdory těmto informacím se ale dotyčný maloobjemový čtyřválec naopak těší zvýšené poroznosti produktových plánovačů a jeho přítomnost v modelovém portfoliu Volkswagenu posiluje.

Zamíří totiž i do střední třídy, kde vystřídá novější 1,8 TSI o výkonu 118 kW v rozmezí 5000–6200 otáček, jehož maximum točivého mometu vrcholí ve škále 1500–4200 min-1 hodnotou 250 Nm. Tento krok je určitě překvapivý, protože signalizuje, že pro Volkswagen je menší motor s kompresorem navíc z hlediska nákladů nejspíš zajímavější. Navíc tento krok přinese další papírové snížení spotřeby.

Co ale přinese tato změna zákazníkům? Úsporu na povinném ručení nikoli, výkon zůstane na 160 koních, výkonová křivka v oblasti maxima ale nebude tak plochá a vrcholí při 5500 otáčkách. Twincharger má také o 10 Nm nižší maximum točivého momentu (240 Nm), ale je k dispozici v malinko širším rozmezí 1500–4500 otáček. Uvedené rozdíly by neměly být poznat na dynamice, obě verze mají zrychlení na 100 km/h shodně za 8,5 s, stejně jako maximální rychlost 220 km/h. Potěšit by je měla nižší (alespoň ta papírová) spotřeba paliva, v kombinovaném režimu by měla klesnout o 0,4 l na 6,4 l na 100 km u manuálu, v případě použití DSG převodovky pak téměř o litr na 6,1 l na 100 km.

Volkswagen Passat - 1.4 TSI střídá 1.8 TSI
Motor1,4 TSI1,8 TSI
Převodovka6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901798
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]118/5500118/5000-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1500-4500250/ 1500-4200
Max. rychlost [km/h]220220
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,58,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5 (6,1)6,9 (7,0)
Poh. hmotnost [kg]1483 (1508)1502 (1517)

Michal Fokt
Diskuze (214)
Avatar - Hammunasakra
18. 11. 2012 11:59
Re: 1,4 TSI je nesmysl pro passat
To že se s 1.4 TSi nedá dosáhnout maximální uvedené rychlosti bylo již v prvním (německém) testu motoru - jinak byl vcelku chválen, ale téma vyšší rychlosti - na to opravdu NEní "určen" - tam je to prostě (stále jen) motůrek 1 celá 4 :-|
PS: Výběr prodejce/servisu považuji za VELMI důležitou "součást" výběru vozu! (bez legrace ;-)
18. 11. 2012 11:14
1,4 TSI je nesmysl pro passat
zdravim,
mam golfa s 1.4 tsi 118 kW (twincharger=2x vice problemu) a vic problemu jsem s autem nezazil... Nakonec doslo k vymene motoru. Bohuzel i po vymene se objevili nejake problemy, ktere ale nesouvisely s motorem.

Celkem 15 reklamaci, nekolik dopisu. Doporucuji radeji nekupovat auto u porsche prosek. Maji dobre pripravene pravniky a zamestnance servisu. U servisu zacnou ze je to SW, benzinem, ktery jste tam nalily apod.. Zde plati stare heslo, zakaznik je svab a musime ho za kazdou cenu zaslapnout, nikoliv mu vyresit jeho problem s autem za pul mega.

Pro tezsi auta se tento motor nehodi. Je moc namahan a neni na vyssi rychlosti konstruovaný. Jak rikaji u VW na proseku, nejen na proseku.
S timto mate jezdit max. 130km/h, motor na 200km/h neni staven. :-))) Kdo chce jezdi 150+, tak at si vezme 2.0TSI nebo TDI. a pak bude nejspis spokojen.

mimojine 1,2tsi je max na 120km/h.. spis na okresky. Odpovida tomu pouziti materialu. Maji to kluci dobre vymyslene. Servisy budou mit raj, az budou mit tyto motory po zaruce.

Zakaznik by prece jen cekal, ze kdyz je uvedena maximalka, tak ze muze jezdit do teto hodnoty. Ono tomu tak ale ve skutecnosti neni.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2012 00:59
Re: Kde jsou?
NErozlišovala bych mezi evropským výrobcem č. 1 (z pohledu kvantity - tedy VW) a č. 2 (tedy PSA) - směr od "pořádných" motorů k downsizingovým "legráckám" praktikují OBA (cca) stejně :-|
PS: A přežijí zrovnatak OBA koncerny - jen už NEbudou nabízet modely typu C5 V6 3.0 bi-turbo - což je mi líto jak kvůli mně samotné, tak kvůli "všemu ostanímu" ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2012 21:00
Re: logicka volba
Nehovořímo extrémech... V běžním provozu asi těžko, Možná tak Brno - Praha.
14. 11. 2012 13:12
Re: logicka volba
Rychlost v levém pruhu na D1 je tak 140 -150 tacho, někdy i 160, jinak bych tam byl brzda. Na D1 se ani jinak nedá jezdit, Sup s 18 gumami je tvrdý jako kámen a pravý pruh by ze mě vytřepal duši. Za celou dobu po dálnici mě předjelo tak 15 aut, čili žádný šnek. Na Supu je najeto 15 tkm za 4 roky, diesl by byly vyhozené peníze. Na octě mám 20 tkm za rok. Jinak jezdím ještě 1,6 CVVT Hyundai IX20 a ten žere podstatně víc ať se snažím sebevíc ( tak 7,8 na sto a je to líné až běda ), chápu amíky, že se nasr..ali na spotřebu rejžokár. Můj výběr taky vycházel z automatické převodovky, olejová na dieselu s jeho výměnou co 60 tkm za nekřesťanské peníze se mi moc nezdála. A nejsem si jistý, kolik servisů ho umí opravdu vyměnit, nebo to jen tvrdí. Jinak já vás nemusím přesvědčovat, nemám to zapotřebí, prostě tak jezdím. Uznávám, někdy je to opruz jízda. Ono když člověk jede ustálenou rychlostí bez změny polohy plynu, je dobře vidět, co dělá spotřeba. Nejprve se ustálí a po chvíli začne po desetinkách klesat, klidně i skoro litr, pak desetinka nahoru a drží se. Takhle prostě reaguje elektronika v TSI a hrátky s bohatostí směsi. Opravdu je ale nutné se s tím naučit jezdit, jinak je spotřeba mnohem vyšší ( otec má na tom supu, když jede on, skoro 9 na sto ).