Volkswagen Passat zvolen služebním autem roku
Anketu o nejoblíbenější služební auto roku vyhlašuje britský odborný týdeník Fleet News. Není ani tak důležité, že ceremoniál se konal v Grosvenor House v Londýně 21. března a že se jej zúčastnilo na 1.400 hostů. Pro nás je směrodatné to, kdo vlastně vyhrál.
Britským služebním autem roku se tedy stal Volkswagen Passat, mezi značkami zvítězila globálně modrobílá vrtule. V dalších kategoriích si odnesly vavříny Škoda, Seat, Nissan, Mercedes-Benz a Toyota. Jedná se o čtenářskou anketu, ale odběratelé Fleet News jsou zpravidla považováni za odborníky na danou problematiku.
Hlavní hodnotící kritéria představují provozní náklady, zda jsou auta použitelná jako podniková, bere se v úvahu také podpora prodejců a výrobců. Provozními náklady u firemních vozidel samozřejmě kromě naprosto běžných výdajů za palivo a servis chápeme také leasing, daně a odpisy.
V nejmenších kategoriích (malých vozech a nižší střední třídě) triumfovaly „domácí“ Fordy Fiesta a Focus. Passat zvítězil nejen celkově, ale i mezi modely vyšší střední třídy (kategorizace se zde od zavedených pořádků mírně liší). Ač někomu přijde až příliš nudný, pořád se dle britských odborníků jedná o velmi solidní vůz. Luxusním autům dominoval Mercedes-Benz C, terénním Toyota Land Cruiser, MPV Seat Alhambra a crossoverům Nissan Qashqai.
Například Alhambra to vyhrála u firemních klientů velikostí a variabilitou, crossover Qashqai je zkrátka praktičtější než běžné hatchbacky podobné velikosti a navíc se pod jeho kapotou nově ocitl turbodiesel 1,6 l se start-stopem. U běžných zákazníků je tato funkce většinou na obtíž, ale podniky ji vítají, ušetřit chce zkrátka každý. „Best Boardroom Car“ se stal kořistí BMW pětkové řady nejen kvůli spotřebě, ale i jízdním vlastnostem.
Neměli bychom zapomínat na naši mladoboleslavskou automobilku. Superb se stal mezi britskými firmami nejoblíbenějším kombíkem a značka samotná rostla ve fleetech ze všech nejvíce. Svůj vozový park totiž zdvojnásobila a zlepšila služby. Kombi střední třídy u Britů zvítězilo díky velikosti svého zavazadlového prostoru a nabídce pohonu všech kol.
Titul nejzelenější značky služebních aut patří japonské Toyotě spolu se sesterským Lexusem. Vzhledem k jejich zálibě v hybridech se není čemu divit.