Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat zvolen služebním autem roku

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Volkswagen Passat je oblíbené firemní auto. A neplatí to pouze v Německu nebo u nás, ale například i v Británii.

Anketu o nejoblíbenější služební auto roku vyhlašuje britský odborný týdeník Fleet News. Není ani tak důležité, že ceremoniál se konal v Grosvenor House v Londýně 21. března a že se jej zúčastnilo na 1.400 hostů. Pro nás je směrodatné to, kdo vlastně vyhrál.

Britským služebním autem roku se tedy stal Volkswagen Passat, mezi značkami zvítězila globálně modrobílá vrtule. V dalších kategoriích si odnesly vavříny Škoda, Seat, Nissan, Mercedes-Benz a Toyota. Jedná se o čtenářskou anketu, ale odběratelé Fleet News jsou zpravidla považováni za odborníky na danou problematiku.

Hlavní hodnotící kritéria představují provozní náklady, zda jsou auta použitelná jako podniková, bere se v úvahu také podpora prodejců a výrobců. Provozními náklady u firemních vozidel samozřejmě kromě naprosto běžných výdajů za palivo a servis chápeme také leasing, daně a odpisy.

V nejmenších kategoriích (malých vozech a nižší střední třídě) triumfovaly „domácí“ Fordy Fiesta a Focus. Passat zvítězil nejen celkově, ale i mezi modely vyšší střední třídy (kategorizace se zde od zavedených pořádků mírně liší). Ač někomu přijde až příliš nudný, pořád se dle britských odborníků jedná o velmi solidní vůz. Luxusním autům dominoval Mercedes-Benz C, terénním Toyota Land Cruiser, MPV Seat Alhambra a crossoverům Nissan Qashqai.

Například Alhambra to vyhrála u firemních klientů velikostí a variabilitou, crossover Qashqai je zkrátka praktičtější než běžné hatchbacky podobné velikosti a navíc se pod jeho kapotou nově ocitl turbodiesel 1,6 l se start-stopem. U běžných zákazníků je tato funkce většinou na obtíž, ale podniky ji vítají, ušetřit chce zkrátka každý. „Best Boardroom Car“ se stal kořistí BMW pětkové řady nejen kvůli spotřebě, ale i jízdním vlastnostem.

Neměli bychom zapomínat na naši mladoboleslavskou automobilku. Superb se stal mezi britskými firmami nejoblíbenějším kombíkem a značka samotná rostla ve fleetech ze všech nejvíce. Svůj vozový park totiž zdvojnásobila a zlepšila služby. Kombi střední třídy u Britů zvítězilo díky velikosti svého zavazadlového prostoru a nabídce pohonu všech kol.

Titul nejzelenější značky služebních aut patří japonské Toyotě spolu se sesterským Lexusem. Vzhledem k jejich zálibě v hybridech se není čemu divit.

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
29. 3. 2012 12:01
Re: Logické
Kdo tady prosím řeší, jaká jsou jiná auta? Byl tu popsán Passat tak, jak je. Bránit se ukazováním na druhé je poněkud dětinské.
A když už se ptáš, vyloženě excentrické je v této třídě máloco - namátkově ta C5 či 159. Ale i tak jsou skoro všichni zajímavější než Passat, který je prototypem výše napsaného popisu. Neříkám, že to je špatně, prostě to tak je.
29. 3. 2012 11:54
Re: Logické
Přesně vystiženo.
23. 3. 2012 08:58
Re: výsledek
synku, proč to hrotíš? Ty se taky živíš fleetmanagementem? Co jsou to ty "různé požadavky", které se mají poskládat, aby se podle toho rozhodlo o ceně? Nejdřív si o tom něco zjisti a potom zkus argumentovat. To, že jezdíš služebním autem ještě neznamená, že fleetmanagementu rozumíš.
23. 3. 2012 00:50
Re: Logické
V Česku určitě budí nejvíc závisti Passat - ale ve světě ve srovnání s ním je konfliktní a oči přitahující každé auto, na které se podíváš!
23. 3. 2012 00:47
Re: výsledek
No - podle mých zkušeností - a i podle výběru aut pro dálniční policii - je to o tom, kdo líp podmaže fleet managera nebo car policy makera. Ford a Opel by se měli rychle u VW poučit ....