Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton V10 TDI příští rok skončí

Ondřej Láník Ondřej Láník 28. 10. 2005 • 05:30
91
Na konci příštího roku zmizí z nabídky Volkswagenu Phaeton s unikátním desetiválcem V10 TDI. Důvodem je nedostatek místa pro zabudování filtru pevných částic, který bude desetiválec potřebovat pro splnění emisní normy Euro 4, vyžadované od roku 2007.

Na konci příštího roku zmizí z nabídky Volkswagenu Phaeton V10 TDI s unikátním desetiválcem V10 TDI. Důvodem je nedostatek místa pro zabudování filtru pevných částic, který bude desetiválec potřebovat pro splnění emisní normy Euro 4, vyžadované od roku 2007.

Pětilitrový vznětový motor se vstřikováním čerpadlo-tryska s filtrem pevných částic se již dodává do SUV Touareg. Hodnoty nejvyššího výkonu 230 kW a točivého momentu 750 Nm (již od 2.000 ot/min) zůstávají zařazením filtru pevných částic nedotčeny. Motor z Phaetonu bez filtru splňuje pouze emisní normu Euro 3.

Phaeton V10 TDI volí v Německu asi čtvrtina zákazníků, polovina zájemců o luxusní Volkswagen se rozhoduje pro menší vidlicový šestiválec 3.0 TDI. U nás se v minulém roce prodalo celkem 19 Phaetonů, z toho 11 se vznětovým motorem, v průběhu prvních letošních devíti měsíců se prodalo již 20 Phaetonů, z čehož 15 bylo vybaveno dieselem.

Náhradou desetiválce bude pravděpodobně motor 4.2 V8 TDI (240 kW, 650 Nm), dodávaný v současnosti do vozů Audi.

Témata
29. 10. 2005 03:14
H.H.
Jo, brácho, jedeš desítky kilometrů ve svý káře, abys prožil božský dvě hodiny s největší šansoniérkou světa... A ty dvě hodiny prožiješ... zestárneš přitom o sto let... a pochopíš to, cos zatím ani netušil... Pak je konec recitálu a ty sedíš na parkovišti ve svý káře, na skle kapky z nočního deště, nastartuješ, pustíš stěrače... a je to málo... musíš ještě otřít oči... bodejť by ne, brácho, když ti v hlavě buší její slova... "jak dětem říct... co bude dál..." Jedeš a v polích zastavíš, vystoupíš a hledáš mezi hvězdama bránu k věčnosti... nikdy ji nenajdeš... ale hledat, hledat, brácho, ji musíš celej život. Vrátíš se do auta... sedíš... z CD ti H. našeptává... "já se vrátím"... jo, brácho, každej se jednou vrátí... máš zpocený ruce na volantu... tak nastartuješ a rozsvítíš. Tvá kára, brácho, jsi ty... jedete spolu nocí... sami dva v tichu deště, motor duní, tvou tvář slabě osvětluje světlo budíků, jedeš zvolna, a dokonale vyjíždíš všechny vlásenky... znáš tu chvíli, kdy se staví čas a oknem noci vjedeš do poznání... tohle lze prožít jenom v autě... ach... lásko prokletá... Lásko prokletá...
29. 10. 2005 02:41
Re: Mrazík
Čaruju zásadně z klobouku VW... a to jsou pěkní macci :-)
29. 10. 2005 02:39
Re: Mrazík
Dík za ocenění. Vážím si toho. Opravdu. Budu rád, když opustíš infantilní zprávy, který že to auto nad melouna máš akorát v myčce a budeš psát k článkům na auto.cz. Třeba ti také za čas napíši, žes hlava. Nešťastný začátek je pořád lepší, než nešťastný konec, viď. P.S. Jo, reálnej život... kdo z nás dokáže ještě odlišit, co je reálné a co fikce... ;-)
29. 10. 2005 02:31
Re: GTi
:-) Já to tušil... ale že se strefím napoprvé... Gratuluju... Tak Clio II. Jo, dobrá kára. Já bych upřednostnil POLO, ale to je snad jasný ;-)
29. 10. 2005 02:29
Re: To je hodin!
Dobrou, šviháku... přeju ti krásné autosny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku