Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen plánuje luxusní sedan pro Čínu

Michal Fokt
Diskuze (5)
Na bázi prodloužené Audi A6 L připravuje Volkswagen luxusní sedan 511, jenž má nahradit už poněkud vousatou limuzínu Phaeton.

Jediný důvod, proč Volkswagen Phaeton ještě stále existuje, je Čína. Poté, co se neprosadil v Evropě ani v USA si VW trošku spravil chuť v Číně, která nemá takové předsudky vůči neprémiovému původu auta z kategorie Audi A8. A i to je důvod, proč Phaeton dostane nástupce, známý zatím pouze pod kódovým označením 511.

Jak už naznačily dřívější neoficiální informace, Phaeton II se malinko zmenší - nebude už využívat techniku Audi A8, ale spokojí se s aktuální Audi A6 L, což přinese výrazné snížení výrobních nákladů, aniž by to zákazníci nějak dramaticky pocítili na úrovni nabízeného luxusu. Nový luxusní sedan, jenž bude rozměrově patrně větší, než výchozí A6 L, se začne prodávat přibližně za rok a německá automobilka jich chce v Číně umístit ročně na 50 tisíc.

Sedan, u něhož zatím není rozhodnuto, zda se bude jmenovat opět Phaeton, se bude vyrábět v továrně Shanghai Volkswagen, což je joint-venture s automobilkou SAIC Motor Corp. Zatím se lze jen domnívat, jaká bude cenová politika s ohledem na model Audi A6, jisté však je, že právě Phaeton II je důvodem, proč Shanghai Volkswagen otevře v Číně více než stovku nových luxusních dealerství, zaměřených na ty nejprestižnější modely s logem VW.

Mezi řádky lze z této informace vyčíst, že to Volkswagen v luxusním segmentu v Evropě ani USA už asi zkoušet nebude a vrcholem nabídky tak zde zůstane SUV Touareg.

Michal Fokt
Diskuze (5)
25. 9. 2014 09:54
@ predsudky
Tak prave USA mi nepride ako trh dbajuci na premiovy povod znacky...
Ked sa tam presadil Lexus a Infinity, co su ucelovo vytvorene znacky, tak VW je znacka s ovela vacsiou historiou.
Nerozumiem co je tazkeho na tom prijat dobre auto od "nepremiovej znacky"?
Taky Ford robi/l low endove auta, ale nema problem predavat pod znackou Ford aj sportove GT s cenovkou v stotisicoch Euro. ;-)

Nevyuziva/l Phaeton aj techniku od Bentley? Vzdy sa spomenie A8, ale akosi sa zabuda na Continental Flying Spur...

"Mezi řádky lze z této informace vyčíst, že to Volkswagen v luxusním segmentu v Evropě ani USA už asi zkoušet nebude a vrcholem nabídky tak zde zůstane SUV Touareg."
Nebude vrcholom ponuky planovane full size SUV, ktore pozname zatial pod nazvom "CrossBlue"?
24. 9. 2014 19:09
Re: A co fabrika v Drážďech?
Nemontují tam jen Phaeton. Ale dobrá otázka. Nepředpokládám, že by ji uzavřeli.
24. 9. 2014 17:32
A co fabrika v Drážďech?
Jsem zvědav, co s ní budou dělat? Supermoderní linka pro Phaeton bude museum? Pokud tedy budou nový" phaeton" vyrábět jen v Číně ;-)
Avatar - pallas
24. 9. 2014 17:22
Phaeton v Číne
že by sa číňania o Phaeton nejak extra trhali, to som si nevšimol. Na uliciach som ho videl naozaj zriedka. A6L, to áno, ale Phaeton nie. Pozerám štatistiku predaja, v prvej 100ke modelov vôbec nefiguruje. Takže pre EU nie, pre USA nie, pre Čínu - že by?
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2014 09:29
Jaké předsudky
prostě si ještě nevytříbili vkus. Neznají autohistorii. Hodinky Bretling na ruce ti udělají vnitřní radost, ale ty samé hodinky noname třeba za stejnou cenu nemají v sobě tu historii, pro kterou si značku můžeš vážit.