Volkswagen plánuje luxusní sedan pro Čínu
Jediný důvod, proč Volkswagen Phaeton ještě stále existuje, je Čína. Poté, co se neprosadil v Evropě ani v USA si VW trošku spravil chuť v Číně, která nemá takové předsudky vůči neprémiovému původu auta z kategorie Audi A8. A i to je důvod, proč Phaeton dostane nástupce, známý zatím pouze pod kódovým označením 511.
Jak už naznačily dřívější neoficiální informace, Phaeton II se malinko zmenší - nebude už využívat techniku Audi A8, ale spokojí se s aktuální Audi A6 L, což přinese výrazné snížení výrobních nákladů, aniž by to zákazníci nějak dramaticky pocítili na úrovni nabízeného luxusu. Nový luxusní sedan, jenž bude rozměrově patrně větší, než výchozí A6 L, se začne prodávat přibližně za rok a německá automobilka jich chce v Číně umístit ročně na 50 tisíc.
Sedan, u něhož zatím není rozhodnuto, zda se bude jmenovat opět Phaeton, se bude vyrábět v továrně Shanghai Volkswagen, což je joint-venture s automobilkou SAIC Motor Corp. Zatím se lze jen domnívat, jaká bude cenová politika s ohledem na model Audi A6, jisté však je, že právě Phaeton II je důvodem, proč Shanghai Volkswagen otevře v Číně více než stovku nových luxusních dealerství, zaměřených na ty nejprestižnější modely s logem VW.
Mezi řádky lze z této informace vyčíst, že to Volkswagen v luxusním segmentu v Evropě ani USA už asi zkoušet nebude a vrcholem nabídky tak zde zůstane SUV Touareg.