Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data
Volkswagen si s uvedením Pola na německý trh pospíšil a zveřejnil základní zaváděcí nabídku již krátce po premiéře. Ceny vylepšené o šrotovné už Polo mít asi nebude (částka z německého státního rozpočtu bude brzy vyčerpána), ale přehled nabídky by měl alespoň lákat zákazníky od konkurence.
Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.
Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání | |||
Model | Nové Polo | Stávající Polo | Rozdíl [mm] |
Délka [mm] | 3952 | 3916 | 36 |
Šířka [mm] | 1682 | 1650 | 32 |
Výška [mm] | 1454 | 1467 | -13 |
Rozchod vpředu [mm] | 1464 | 1434 | 30 |
Rozchod vzadu [mm] | 1456 | 1426 | 30 |
Rozvor [mm] | - | 2465 | - |
Objem zav. prostoru [l] | 280 | 270 | 10 |
Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.
Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí | ||||||
Model | VW Polo | SEAT Ibiza | Škoda Fabia | Fiat Grande Punto | Opel Corsa | Peugeot 207 |
Délka [mm] | 3952 | 4052 | 3992 | 4030 | 3999 | 4030 |
Šířka [mm] | 1682 | 1693 | 1642 | 1687 | 1737 | 1748 |
Výška [mm] | 1454 | 1445 | 1498 | 1490 | 1488 | 1479 |
Rozvor [mm] | - | 2469 | 2462 | 2510 | 2511 | 2540 |
Objem zav. prostoru [l] | 280 | 292 | 300 | 275 | 285 | 267 |
Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).
Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.
Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy |
Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz, a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW, v nabídce později), který se objeví i ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).
Výbava Trendline
Základní výbava Trendline na německém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistencí pro rozjezd do kopce, přední elektricky ovládaná okna, funkci komfortního blikání směrovek nebo centrální zamykání.
Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu). Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14.
Klimatizaci pořídíte jen v paketu Cool+Sound za 910 euro (Climatic), resp. 1210 euro (Climatronic) se základním rádiem RCD210. Za 170 Euro je v nabídce sada s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, 2 sklopnými klíči a elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.
Volkwagen Polo - Zážehové motory při uvedení na trh v Německu | ||||
Zážehové motory | 1,2 MPI | 1,2 MPI | 1,4 16V | 1,2 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | - |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/- |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | - |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 165 | 177 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,1 | 14,1 | 12,1 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 | 5,9 | 5,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1067 | 1067 | 1070 | - |
Cena Trendline [Euro] | 12885 | 13410 | - | - |
Cena Comfortline [Euro] | - | 14885 | 15810 | - |
Cena Highline [Euro] | - | - | 16635 | - |
Standardní modely TDI budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Při uvedení na trh bude ale k dispozici pouze základní výkonová verze a to jen v základní výbavě.
Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie, bez příplatků je dodávána klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním a vzadu je parkovací asistent.
Výbava Highline
Zatím nejvyšší stupeň výbavy obsahuje navíc proti Comfortline kola z lehkých slitin s pneumatikami 185/60 R15, kůží obšitý věnec tříramenného volantu, přední loketní opěrku, sportovní sedadla s vyhříváním nebo mlhové světlomety.
Příplatek pro upgrade z klimatizace Climatic na klimatizaci Climatronic činí 300 Euro.
Volkwagen Polo - Vznětové motory při uvedení na trh v Německu | ||||
Vznětové motory | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF | 1,6 TDI CR DPF BM | 1,6 TDI CR DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/4000 | 66/- | 77/4400 | 77/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 195/1500-2500 | - | - | 250/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 180 | 180 | 189 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14 | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,2 | 3,8 | 4,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1157 | - | - | - |
Cena Trendline [Euro] | 15535 | - | - | - |
Cena Comfortline [Euro] | - | - | - | - |
Cena Highline [Euro] | - | - | - | - |
Ve všech výbavách se připlácí za metalický lak (425 Euro), ale také za červenou Flash (130 Euro), žlutou Savanna (225 Euro) nebo černou (225 Euro).
Všechny ceny v tabulkách platí pro pětidveřové modely, třídveřové verze budou o 735 Euro levnější.
Výbava i ceny jednotlivých verzí na českém trhu se pochopitelně mohou lišit.