Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo v Bratislavě asi skončí

Václav Pavlečka
Diskuze (19)
Volkswagen přesouvá od začátku příštího roku výrobu svého modelu Polo směrem na západ. V Bratislavě se však o práci bát nemusí. Uvolněná výrobní kapacita má být podle vyjádření vedení koncernu využita na výrobu jiného modelu.

Škatulata, škatulata - hejbejte se...

Produkovat jeden model na třech místech Evropy se Volkswagenu nevyplácí. Podle vyjádření odpovědného šéfa výroby Joechima Heizmanna pro server časopisu AMS bude výrobní kapacita těchto vozů nevýšena ve Španělsku a Belgii. Nestává se zrovna často, že by se automobilky rozhodly přemístit produkci svých vozů směrem na západ, ale výjimka potvrzuje pravidlo.

Co přesně s uvolněnými slovenskými kapacitami ještě není rozhodnuto. Bratislavská pobočka Volkswagenu dodala v loňském roce 77.400 vozů VW Polo. Vedení koncernu nevylučuje ani větší spolupráci při produkci automobilů Porsche. Bylo by to logické - už teď dodává bratislavská továrna díly do SUV Cayenne a vyrábí i další auta této kategorie – Audi Q7 a VW Touareg.

Na druhou stranu se mohou Slovákům zúročit i zkušenosti při výrobě malých aut, neboť o místě produkce Volkswagenu Up! ještě není rozhodnuto. „V žádném případě se nechystáme tyto vozy vyrábět v Číně nebo v Indii a pak je do Evropy dovážet,“ vyjádřil se k tomuto tématu Heizmann, avšak bez upřesnění, kde vlastně bude nový VW vznikat.

Aby nebylo možných kombinací málo, nedostatek kapacit trápí v poslední době i tuzemskou Škodu Auto. Řešení by mohlo ležet právě u našich východních sousedů, jak naznačil člen představenstva Škody Horst Mühl.

Heizmann se však na druhou stranu rozhovořil o malém VW: „Přestože naše malé vozidlo není zase tak levné, je to skutečný Volkswagen. Laciné auto za 3000 eur pro nás v současnosti není zajímavé, protože naše kvalitativní a bezpečností standardy by zkrátka nepokryly náklady na výrobu.“ Up! by měl být dostupný za šest až devět tisíc eur (tedy přibližně za 162 až 243 tisíc korun).

Václav Pavlečka
Diskuze (19)
7. 11. 2007 16:02
Re: TIGUAN NA NOVEJ LINKE V BRATISLAVE!!!
Ahoj,
teď běží Tiguan na stejné lince jako VW Golg+ ve Wolfsburgu. Tiguany v oapčným směru na Německo jsem taky viděl a info o tom, že už je dělaj i v Bratislavě jsem netušil - hlavně proto, že do Tiguanu děláme loketky a všechno posíláme do Wolfsburgu.
7. 11. 2007 14:14
Re: som sa smiechu nezdrzal
ono je asi jedno, jestli si clovek koupi Jettu vyrobenou kompletne v Mexiku nebo Golfa smontovanyho v Nemecku z vychodevropskejch a cinskejch soucastek.
Avatar - MajoThePuk
7. 11. 2007 11:23
Re: nevite nekdo
od 1.11. sa na jednej linke zacal tiguan vyrabat ale nevies odomna :-) inak pren sa stava nova linka
Avatar - MajoThePuk
7. 11. 2007 11:21
Re: montovny
No to že odchádza polo z BA nie je žiadna novinka tu sa o tom hovorí, teda vo VW sa o tom hovorí už viac ako pol roka. Škoda, že autor zabudol aj napísať, že keď odíde polo tak sa do BA presúva výroba Octavie, pre ktorú sa už začínajú upravovať linky a na tiguan sa stavá nová hala...Octavia sa bude v BA vyrábať kvoli nedostatku vyrobnej kapacity v mladej boleslavy ci kde sa octavka montuje :yes:
7. 11. 2007 09:17
nevite nekdo
nevite nekdo, kde se vyrabi Tiguan? Ja mel pocit, ze jsem na D1 ve smeru od Brna videl kamion Tiguanu, to by svedcilo o Bratislave, ale nejsem si 100% jistej...