Volkswagen Polo v Bratislavě asi skončí
Škatulata, škatulata - hejbejte se...
Produkovat jeden model na třech místech Evropy se Volkswagenu nevyplácí. Podle vyjádření odpovědného šéfa výroby Joechima Heizmanna pro server časopisu AMS bude výrobní kapacita těchto vozů nevýšena ve Španělsku a Belgii. Nestává se zrovna často, že by se automobilky rozhodly přemístit produkci svých vozů směrem na západ, ale výjimka potvrzuje pravidlo.
Co přesně s uvolněnými slovenskými kapacitami ještě není rozhodnuto. Bratislavská pobočka Volkswagenu dodala v loňském roce 77.400 vozů VW Polo. Vedení koncernu nevylučuje ani větší spolupráci při produkci automobilů Porsche. Bylo by to logické - už teď dodává bratislavská továrna díly do SUV Cayenne a vyrábí i další auta této kategorie – Audi Q7 a VW Touareg.
Na druhou stranu se mohou Slovákům zúročit i zkušenosti při výrobě malých aut, neboť o místě produkce Volkswagenu Up! ještě není rozhodnuto. „V žádném případě se nechystáme tyto vozy vyrábět v Číně nebo v Indii a pak je do Evropy dovážet,“ vyjádřil se k tomuto tématu Heizmann, avšak bez upřesnění, kde vlastně bude nový VW vznikat.
Aby nebylo možných kombinací málo, nedostatek kapacit trápí v poslední době i tuzemskou Škodu Auto. Řešení by mohlo ležet právě u našich východních sousedů, jak naznačil člen představenstva Škody Horst Mühl.
Heizmann se však na druhou stranu rozhovořil o malém VW: „Přestože naše malé vozidlo není zase tak levné, je to skutečný Volkswagen. Laciné auto za 3000 eur pro nás v současnosti není zajímavé, protože naše kvalitativní a bezpečností standardy by zkrátka nepokryly náklady na výrobu.“ Up! by měl být dostupný za šest až devět tisíc eur (tedy přibližně za 162 až 243 tisíc korun).