Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen přejde do čtyř let kompletně na turbomotory

Michal Fokt Michal Fokt 19. 9. 2013
133
V nabídce německé automobilky už je momentálně jen pět atmosférických motorů a i s nimi má VW v úmyslu provést krátký proces.

Volkswagen se poté, co zjistil, že se v oblasti atmosférických motorů nedá moc dobře soutěžit s japonskými značkami, rozhodl zkusit štěstí s downsizovanými přímovstřikovými motory TSI, kombinujícími menší zdvihový objem s přeplňováním a rozjel tak nový, de facto celosvětový trend, který byla konkurence s větší či menší ochotou nucena následovat.

Výsledkem těchto aktivit je, že má dnes VW v nabídce už jen pět atmosférických motorů - dva v Evropě (1,0 l a 1,2 l) a tři v Americe (pětiválec 2,5 l a dva šestiválce). Není sice momentálně známo, zda a jak dlouho vydrží v nabídce základní motorizace pro up! a Polo, ovšem co se týče Ameriky, tam už atmosférám zvoní hrana.

Vicepresident VW pro kvalitu skupiny VW Group Mark Trahan sdělil deníku Detroit News, že Volkswagen nahradí zmíněné tři atmosféricky plněné motory za downsizované turbomotory a to v časovém horizontu od tří do čtyř let. To znamená, že pak už zbudou VW v nabídce pouze dva malé čtyřválce a ani ty jako bílé vrány značky nejspíš dlouho nevydrží.

Být první značkou s kompletní škálou turbomotorů by totiž mohl být další zajímavý marketingový nástroj, tím spíš, že se VW stál iniciátorem tohoto trendu. Podobného názoru jako Volkswagen je ovšem i americký Ford, jenž je velmi pyšný na své EcoBoosty. Joe Bakaj, viceprezident modrého oválu pro motory, se také netají tím, že atmosférické motory z nabídky automobilky úplně vymizí - s výjimkou hybridů, kde potřebnou efektivitu agregátu zajistí místo turba elektřina. V tomto případě to ale nejspíš bude, běh na časově trošku delší trať.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Makovnik
NOVINKY...
Makovnik
| 22. 9. 2013
"Docela dost..." ... skusil som to a nasiel som tuto jedinu Fabiu pri nastaveni - benzin - nad 100000km - od roku 2007 - 61kW a viac: [odkaz]
Nenasiel som ziadny VW s 1,2Tsi splnajuci zadanie.
Viac vsak najde takych: [odkaz]

Pritom aut je tam dokopy cez 5000.

Iny velky bazar pre horeuvedene zadanie nasiel z 4900ks VW iba 16ks 1,4Tsi, vsetky mali ledva nad 100-120tis.km, maximum raz 174tis.km.
Z 3000 benzinovych Skodoviek naslo 3ks s motorom 1,2Tsi a 2ks 1,4Tsi a maximum bolo 135000km.

Kde mam najst tych 200tis.km a viac?
Na cestach, kde jazdia tak uspesne, ze ich nikto nechce predat?
ATMO vs TURBO
tesnav
| 20. 9. 2013
Fór je v tom, že i těch 4.000 ot. ti v GTI pohodě bude stačit, protože pokud budu věřit údajům výrobce, tak v těchto má ten Golf 146,6 kW (a za tím má pásmo dalších cca. 2.000 otáček, kde má výkon stejný nebo vyšší) Což odpovídá Civicu na bodovém maximu v 7.800 ot.
a co VR6?
krokodyl.usaty
| 20. 9. 2013
a kde je pointa? Krom toho, ze jsem minul o 4 decky, tak jsem psal prave o tom, ze nebudou v nabidce moc dlouho, ale jeste stale jsou. Clanek je navic o motorech, ktere v nabidce vw stale ma, ne?
NOVINKY...
Tycoon
| 20. 9. 2013
Objemová účinnost nikoho nezajímá. Důležitá je energetická účinnost.
Poddimenzvané materiály čeho ? Samotný motor toho vydrží většinou hodně, zlobí většinou jen cívky a turbo.
Avatar - encore16V
ATMO vs TURBO
encore16V
| 20. 9. 2013
Som fanusik turba ale nie modernych turbo motorov a toboz nie nad auta Golfu. Ale nesuhlasim s vetou "ale ked sa nad tym clovek zamysli tak je pre VW hanba mat z 2,0 a oturbeneho mat o 20 koni viac ako z rovnakeho objemu atmosfery." U takychto aut sa nepouziva turbo nato aby dosiahlo co najvacsi vykon. Ale aby sa sprijemnil priebeh a spravanie motora. Vezmi si taku atmosferu od BMW 3.0 R6, myslim, ze ma okolo 230 koni. A potom si vezmi motor z 335i co je tiez 3 liter R6 ale s dvoma turbami. A ma "len" 300 koni. Alebo od Audi motor 2.7 V6 taktiez s dvoma turbami a ma "len" 265 koni.