Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Scirocco II slaví 30 let

David Bureš David Bureš 21. 6. 2011 • 16:24
23
9
Zobrazit náhledy (23)
Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco
Svého nástupce se Volkswagen Scirocco II dočkal až v roce 2008.

Druhá generace Volkswagenu Scirocco letos slaví třicáté výročí od začátku svého prodeje. Automobil se vyráběl od března 1981 do září 1992, ve výrobě tak vydržel více než jedenáct let.

O výrobu Scirocca II se postarala německá společnost Karmann sídlící v Osnabrücku. Kupé navázalo na první generaci, vyráběnou mezi lety 1974 a 1981, jejíž křivky tvořil italský designér Giorgetto Giugiaro.

Původně se uvažovalo, že i Scirocco II navrhne Giugiaro. Autorem tvarů druhé generace Scirocca se ale nakonec stal Herbert Schafer, hlavní designér Volkswagenu.

Ten vozu navrhl novou příď se čtyřmi hranatými světlomety, širší sloupek B a větší boční okna. Zadní část byla ozvláštněna spoilerem přerušujícím zadní okno. Důkladnou proměnou prošel také interiér s menším přístrojovým panelem, čtyřramenným volantem a lepším bočním vedením sedadel (na přání se dodávala kožená). Vzhledem ke zvětšení vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla se vozu dostalo zařazení do kategorie kombicoupé.

Rozvor náprav zůstal totožný jako u první generace Scirocca a prvního Golfu, tedy 2.400 mm. Délka se ale prodloužila z 3.874mm na 4.050 mm, výška se naopak snížila na 1.280 mm. Podle Volkswagenu byl mezigeneračně snížen aerodynamický odpor auta o 10 %.

V nabídce pro Scirocco II se objevila čtveřice benzinových motorů. Základem byl 1,3 litr s výkonem 44 kW (60 k), následoval 1,5 litr s 52 kW (70 k) a 1,6 litr s 63 kW (85 k), který se prodával pod označením GTS. Vrcholem byla verze GTI s 1,6litrovým motorem se vstřikováním o výkonu 82 kW (110 k). S ním vůz jel maximální rychlostí 191 km/h.

Prodávaly se také speciální verze jako Scirocco GTX se sadou spoilerů Kamei X1 v barvě karoserie z roku 1983 nebo edice La Scala, v USA prodávaná pod označením Black Cat, z roku 1985 s bílými nárazníky a pruhovanými koncovými světlomety.

Od ledna 1985 se stalo nejvýkonnějším modelem Scirocco 16V s šestnáctiventilovým motorem 1.8 DOHC z Golfu GTI 16V. Výkon 102 kW (139 k) postačoval k dosažení největší rychlosti 210 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,1 s.

V roce 1989 se začal vyrábět Volkswagen Corrado, model Scirocco II však ve výrobě vydržel ještě do září 1992. První a druhé generace Scirocca se dohromady prodalo asi 795.800 exemplářů.

Třetí generace Scirocca přišla na trh až v roce 2008 a prodává se dodnes. Automobilka už prodala více než 120 tisíc jejích exemplářů.

Související články

Témata
Avatar - switch.man
22. 6. 2011 15:52
tuhle
káru jsem vzdycky chtel, chci a chtit budu !!! .)
..ma svy nezamenitelny kouzlo..
Avatar - Guttalax
21. 6. 2011 15:14
Re: I po těch letech
;-) To byl jen hec...............Neštourej se v tom >:D
21. 6. 2011 13:25
Re: I po těch letech
Jo, krasavec :yes:
21. 6. 2011 13:25
Re: I po těch letech
>:D
Avatar - Stejsn
21. 6. 2011 13:24
Ty americký nárazníky jsou teda ultraekl.
Ono všeobecně na evropských autech jsou americký nárazníky odporný, ale na tomdle sporťáku to teda vynikne :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud