Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se dohodl s podnikovou radou na rušení míst v Německu

Diskuze (22)

Automobilový koncern Volkswagen se dohodl s podnikovou radou na plánu rušení pracovních míst v Německu, kde zaměstnává kolem 300.000 lidí. Firma dohodu oznámila ve svém sdělení, přesný počet rušených míst ale neuvedla.

Podle agentury AFP by ji do konce roku 2023 kvůli úsporám nutným k financování přechodu na elektromobilitu mohlo opustit 5000 zaměstnanců. O tom, že se společnost chystá v zemi propustit takový počet lidí, předtím informoval na svém webu hospodářský deník Handelsblatt.

Starším zaměstnancům narozeným do roku 1964 Volkswagen nabídne předčasný nebo částečný odchod do důchodu. Firma potřebuje snížit fixní náklady, napsal list. Šéf koncernu Herbert Diess podle Handelsblattu považuje za obzvlášť neefektivní mateřský podnik ve Wolfsburgu a firemní administrativu. VW proto se šetřením začne v Německu, ale další koncernové značky budou následovat.

List s odkazem na firemní zdroje uvádí, že společnost si na odškodnění zaměstnanců vyčlenila půl miliardy eur (13 miliard Kč). Doufá, že v dlouhodobém horizontu tímto krokem ušetří miliardy.

Handelsblatt také napsal, že Volkswagen do konce roku prodlouží zákaz přijímání nových zaměstnanců. Původně mělo opatření platit jen do konce prvního čtvrtletí. Zvenčí bude firma moct přijímat pouze pracovníky v oblastech, jako jsou informačních technologie a software.

Skupina Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, v lednu uvedla, že v příštích dvou letech sníží režijní náklady o pět a pořizovací náklady o sedm procent. Provozní zisk firmy se loni bez zahrnutí mimořádných položek propadl o 45 procent na 10,6 miliardy eur. VW ale uvedl, že letos počítá s výrazným oživením tržeb. V únoru jak Škodě Auto, tak celé skupině Volkswagen poprvé po pěti měsících meziročně vzrostl odbyt.

Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 3. 2021 11:30
Re: Tak tak
Jojo, zasáhne nás brutálně když se nebude nic stavět a bude se vypínat, viz srpnové vpynutí Mělník III
https://oenergetice.cz/…v-polovine-srpna

Náhrada žádná, staví se plyn, kdy bude, není nikdo schopný říct :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Teš se na blackouty a zmrzlý lidi v panelácích, brzy realita
16. 3. 2021 13:35
Re: Tak tak
Vis kde budou/jsou nove gigatovarny VW na baterky, Kankunene?

A kde bude vyrabet Tesla???
Baterie i auta.
V Berline?
Vis kde to je?
Evropa... ;-)

Mel by ses zacit starat vic o sebe a ne tolik o Evropu.
Mozna by to ty Evrope prospelo vic, nez tvoje (priposrana) "starost" dana desitkami let propagandy autoprumyslu.
http://archive.corporateeurope.org/carlobby.html

Preloz si alespon slovo scaremongering.
Pak treba pochopis, ceho a o co se vlastne bojis...
German car industry scaremongering ;-)
Je mi te vlastne lito, protoze ty i Arese a dalsi jste fakt vystraseni.
:-)
V prvni rade je to starost o zisky zahranicnich automobilek.
A podpis petice na zachranu nemeckeho autoprumyslu me take dojal.
Obzvlast kdyz je Cesko brane jako (stredne) levna montovna, ale vy se tu bijete za nemecky trojnasobny platy. :D
A z ty paniky si fakt myslite, ze kdyz skonci spalovaci motor, tak nastane konec sveta resp. konec individualni mobility resp. krach Evropy...
Tak uz tu sakra prestante brecet.

PS My bychom se meli snazit predevsim o transformaci energetiky. Utlumovani uhli nas skutecne zasahne. A jde o to z te transformace vyjit jako vitez. A ne tady fnukat co bylo...

PPS Z vasi petice:
Ende der funktionierenden Automobilindustrie, schadet damit der gesamten Wirtschaft und könnte bis zu 1 Million Arbeitsplätze in Deutschland kosten. Daher: EURO-7-NORM STOPPEN - BENZINER UND DIESEL RETTEN!
Co mi to pripomina?
Jen scaremongering...
wtf
Presne takto to funguje, pres autoklub, hlasnou troubu automobilek.
A dal pres vystraseny diskutery... :no:
16. 3. 2021 12:14
Nějak se nám to z té Evropy přesouvá do pryč.
EU se není schopna postavit např. Foxconnu, takže Evropa musí propouštět.

Dle mého názoru bude největším vítězem Foxconn, který nabídne špičkový kompletní pohon včetně špičkových solid state baterek, infotainement s Androidem, autopilota, ... za nízkou cenu.

Bude to stejný proces, jako když začal Foxconn montovat televize Sony, nyní to bude u EV.

Takže Foxconn si postaví další továrny v Indii.
Jo byl jsem u Renaultu okukovat auta, a tam si prodejci pochvalovali SW spravovaný z Indie. Časem si toho budou pochvalovat více, ten SW byl jenom začátek.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 11:16
Re: Tak tak
Má jít v 70 % o administrativu.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 11:15
Re: Tak tak
Ne, fungovat to musí tak, že EU má svůj průmysl více diverzifikovat. Na to, bohužel, přišla až v minulém roce. Tím, že budeme umět vyrábět jen auta, se právě dostáváme do fáze, kdy budeme vše ostatní jen kupovat. Což ti zjevně stále nedošlo. Evropa by neměla mít průmyslovou páteř, protože ta se snadno může zlomit.