Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se snaží zachránit karosárnu Karmann

Volkswagen se snaží zachránit karosárnu Karmann

Volkswagen se snaží zachránit karosárnu Karmann Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Německý Volkswagen se snaží zachránit finančními problémy zmítanou karosárnu Karmann. Jedinou cestou se zdá být její nákup.

Volkswagen sice podepsal s firmou Karmann smlouvu na vývoj a dodávku elektromobilů v hodnotě zhruba 9,3 milionů eur, ale ani tento kontrakt nebude stačit k tomu, aby se udržela nad vodou. Slavná karosárna s více než stoletou tradicí (vznikla již v roce 1901) přišla v poslední době o většinu zakázek, v dubnu 2009 se dostala do platební neschopnosti a byla nucena snížit počet svých zaměstnanců z pěti tisíc na pouhých 1800. Posledním modelem, který se vyráběl v Osnabrücku, byl Mercedes-Benz CLK, ale jeho produkce skončila v červnu tohoto roku.

VW chce nyní celou společnost převzít a jejím vlastníkům již učinil nabídku. Její výše nebyla oficiálně zveřejněna, údajně je vyšší než 10 milionů eur. Majitelé Karmannu, kromě potomků zakladatele Wilhelma Karmanna jsou jimi podnikatelské rodiny Battenfeldů a Bollů, jsou chtějí mnohem více – 65 milionů. Částka obsahuje také splátku úvěru na novou lakovnu ve výši 100 milionů eur, která již byla postavena před několika lety.

Tolik ovšem Volkswagen v současné situaci, byť se mu obzvláště na evropském trhu daří poměrně dobře, zaplatit nechce. Jedinou další možností je tedy likvidace celé společnosti, která již v minulosti s VW velmi úzce spolupracovala. Otevřené brouky z let 1949-1980 jsou známé i u nás, taktéž lze na srazech veteránů narazit na baculatá kupé a kabriolety Karmann-Ghia, tyto vozy se vyjížděly z bran karosárny takřka dvě desetiletí (1955-1974). Kromě nich Karmann pro VW vyráběl také klasické kupé Scirocco v prvních dvou generacích, původní Golf Cabriolet a kombi Variant na základě Golfu III.

Pokud VW jednu z mála přeživších německých karosáren a specialistu na systémy skládacích pevných střech nekoupí, ta zkrachuje zřejmě již v listopadu tohoto roku. Zájem o ni údajně projevila také kanadská Magna International, respektive její divize Car Top Systems, ale představitelé této firmy se k celé záležitosti nevyjádřili.

Vstoupit do diskuze (3)