Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion – Aktivní důchodce

Michal Fokt Michal Fokt 14. 11. 2016 • 04:59
35
72
Zobrazit náhledy (35)
Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan už má svá léta. Má ještě zájemcům o skutečné rodinné auto co nabídnout?


Úvod, interiér


Druhá generace velkého wolfsburského MPV už je tu s námi šest let, což je v autoprůmyslu dost dlouhá doba. Na druhou stranu třída velkých empívíček není zrovna trh s přetlakem novinek a když máte ve hře dvojici modelů, které patří více než třetina segmentu, tak si možná můžete dovolit trošku spoléhat na loajalitu zákazníků, což naznačuje i to, že facelift nepřinesl žádné zásadnější změny. Sharan sice v prvním pololetí letošního roku ztratil meziročně 13 % zákazníků, ale levnější sourozenec Seat Alhambra šel zase o 17 % nahoru, takže strategie trvalé udržitelnosti asi funguje. Jenže faktem je, že sharan už v některých ohledech začíná trošku ztrácet dech.

Lidožrout

Jestli sharan něco opravdu umí, je to schopnost spolknout bez rozpaků sedm pasažérů a to bez sebemenších problémů. Na tom se nic nezměnilo a co si budeme povídat, tohle je u velkého MPV klíčová vlastnost. Ve druhé řadě jsou tři skutečně plnohodnotná sedadla (se zbytečně tvrdým čalouněním) a když na to přijde, může dospělý cestovat dokonce i ve třetí řadě. A ani jedno z toho se nedá říci o kompaktních MPV nebo SUV. V pětimístné konfiguraci auto navíc disponuje obrovským kufrem (955 litrů), o užitných vlastnostech auta tedy netřeba vůbec pochybovat.

Sám řidič ale už má trochu méně důvodů k nadšení. Široká sedadla mají nulové boční vedení, volant „autobusový“ sklon a pravá noha si kvůli středovému tunelu šířky auta moc neužije. Navíc palubní deska už nepůsobí zrovna nejmoderněji a chybí zde větší množství odkládacích prostor. Schránka pod loketní opěrkou je malá, stejně jako ta před spolujezdcem. Potěší sice prostor v horní části palubky, ale i ten stačí tak na peněženku a telefon.

vw testy mpv vw testy mpv
 

V tomto případě mi ale nevadí typický volkswageňácký volant s oválným průřezem, drží se docela dobře a problém nepředstavuje ani většina použitých materiálů, kabina působí hodnotně. Ne tak ale kvalita montáže, už dlouho jsem neřídil auto, které by tak moc skřípalo, drnčelo a povrzávalo. Zlobilo také elektrické dovírání posuvných bočních dveří, přeprat v takových situacích elektromotor není úplně snadné.

Motor, jízdní vlastnosti


Pod kapotou testovaného vozu pracuje motor 2.0 TDI s výkonem 135 kW v rozmezí 3500-4000/min a točivým momentem 380 N.m, dostupným ve škále 1750-3250 otáček, zkombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což se zdá být ideálním řešením pro tento typ auta. Sharan je s ním velmi příjemně dynamický, slušně zatahuje ve středním pásmu a velmi dobře se s ním předjíždí. Řazení automatu je i ve standardním módu rychlé a hladké, zacuká nebo zůstane viset na aktuálním kvaltu jen opravdu výjimečně, volit sportovní režim je naprosto zbytečné a pádla pod volantem využijete maximálně při předjíždění v hustém provozu.

Ba co víc – má také opravdu slušnou spotřebu – na zimních pneumatikách a při teplotách kolem nuly se na dálnici spokojí při 130km rychlosti s 2500 otáčkami a 7,5 litry nafty. Při rychlosti 90 km/h točí na nejvyšší kvalt zhruba 1750/min a žádá si 5,2 l. To je na velké MPV s pohonem všech kol opravdu parádní výsledek.

Už méně potěší jeho na dnešní dobu už nevalné odhlučnění, posádka o práci motoru ví víceméně neustále, nejen při akceleraci, i při dálničním tempu v relativně nízkých otáčkách se do kabiny dostává hučení, které se s přibývajícími kilometry stává poněkud protivným.

vw testy mpv vw testy mpv
 

Komfort? Tak trochu…

Sharan byl vybaven adaptivním podvozkem s možností volby mezi komfortním a sportovním režimem. Sportovní mód je na našich silnicích víceméně zbytečný a zřídka použitelný, tlumení rázů je horší a natřásání na nerovnostech asi není něco, co by posádka rodinného velkoprostoráku kvitovala s povděkem. V módu „Comfort“ sice auto naznačuje určitou plavnost na delších nerovnostech, ale to je spíš zásluha dlouhého rozvoru, než naladění šasi, které je spíše tužší a s krátkými nerovnostmi se vypořádává se střídavými úspěchy. Některé odfiltruje na osmnáctipalcových ráfcích dobře, na jiných tluče, liší se také schopnosti tlumičů v závislosti na okolní teplotě. Zatímco lehce nad nulou působí trochu překvapeně, při teplotě kolem 5 stupňů pod nulou tlumí o poznání lépe. Ve všech případech však tlumiče pracují docela hlučně, a když se k tomu přidá lupání, praskání a drnčení z celého interiéru doslova na každém hrbolu, celkový pocit z jízdy je poněkud nekomfortní. Tento pocit navíc umocňuje i hluk od podběhů kol.

Jízdní vlastnosti této charakteristice odpovídají, sharan se chová poměrně sportovně, v zatáčkách se naklání jen minimálně a míra nedotáčivosti je mírná, přičemž na výjezdu pomůže pohon všech kol. Na nerovnostech je sharan klidný a stabilní a totéž platí i při jízdě vyššími rychlostmi na dálnicích. Řízení je však málo strmé a auto reaguje kolem přímého směru na povely volantem s mírným zpožděním, což je škoda, protože jinak je dobře vyvážené a s příjemně nastaveným posilovačem. Při přejezdu prahů nebo najíždění na obrubníky je také znát lehké kroucení karoserie, které může být spolu s tužšími tlumiči a velkými koly jednou z příčin toho, že se interiér už kolem 8000 km „rozpadá“.

Závěr


Šest let je opravdu dlouhá doba. Volkswagen Sharan sice stále zůstává prostorným a praktickým rodinným autem s výkonným a úsporným motorem a slušnými jízdními vlastnostmi a nevypadá to, že by mu konkurence utekla o vesmír nebo alespoň galaxii. Jenže věk je v určitých ohledech znát, velký volkswagen má rezervy zejména v odhlučnění, odkládacích prostorech, kvalitě zpracování ale třeba i v oblasti řízení. A fakt, že naladění podvozku upřednostňuje jízdní vlastnosti před pohodlím, nemusí u rodinného auta zrovna sbírat plusové body, což platí také o ceně (testovaná konfigurace minimálně za 1.122.900 Kč), která by asi u šestiletého auta měla být nižší.

vw testy mpv vw testy mpv
 

Nejlevnější verze modelu920.900 Kč (2.0 TDI/110 kW, Comfortline)
Základ s testovaným motorem1.002.900 Kč (2.0 TDI/135 kW, Highline)
Testovaný vůz bez příplatků1.122.900 Kč (2.0 TDI/135 kW 4Motion, Highline)
Testovaný vůz s výbavou1.392.496 Kč (2.0 TDI/135 kW 4Motion, Highline)

Plusy

  • Dynamické vlastnosti
  • Nízká spotřeba
  • Prostorný a variabilní interiér
  • Snadná manipulace se sedadly
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Kvalita zpracování
  • Hlučnost motoru, podvozku i kol
  • Malé a nepočetné odkládací prostory
  • Nepřesné řízení
  • Široká přední sedadla s minimem bočního vedení

Foto: Jiří Káš

Zobrazit celý článek
Témata
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion
Cena základní sestavy 1 122 900 Kč
Výbava základní sestavy Tempomat, Boční a hlavové airbagy vpředu hlavové airbagy vzadu, Elektrické dětské pojistky pro zadní dveře, ACC - automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu 210 km/h s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu funkce zastavení vozu, funkce City - nouzové brzdění (do 30 km/h), tempomat, Automatická klimatizace Climatronic 3zónová, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, vnitřní zpětné zrcátko s aut. clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy, Elektronický imobilizér, Posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, Vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná na straně řidiče asférické, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Rádio "Composition Media" 6,5" barevný dotykový displej 8 reproduktorů, Bluetooth handsfree, Multifunkční 3ramenný volant v kůži, Odkládací přihrádky pod předními sedadly, Chromované lišty okolo bočních oken, Bederní opěrky vpředu u řidiče el. nastavitelná u spolujezdce manuálně nastavitelná, Odkládací kapsy a sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, Přihrádka ve stropě uzavíratelná, Sedadlo řidiče i spolujezdce výškově nastavitelné elektrické nastavení sklonu opěradla u řidiče, 2 lampičky na čtení vpředu a vzadu, Akustický parkovací systém Parkpilot, zvuková signalizace dopředu i dozadu zobrazení situace na displeji rádia, Palubní počítač Premium s barevným displejem funkční rozšíření palubního počítače o možnost nastavení nezávislého vodního topení, rychlostního limitu pro zimní pneu, paketu světla a výhled, hodin, 17" kola z lehkých slitin "Sydney" 7 J x 17", samozacelující pneumatiky 225/50 R17, Soubor zimní výbavy vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyhřívaná přední sedadla, Mlhové světlomety se statickým odbočovacím světlem, Podélný střešní nosič stříbrný eloxovaný, Dekorace interiéru "Piano Black", dekorace přístrojové desky dekorace obložení dveří vpředu, Potahy sedadel středový pruh Alcantara boky v kožence, atd. Kč
Cena testované sestavy 1 392 496 Kč
Výbava testované sestavy Paket Space+ - sedmimístné provedení (55.886,-), Akustický systém ParkPilot (+14.499,-), Dynamic Light Assist (11.100,-), couvací kamera (10.000,-), bezklíčové odemykání (11.800,-), zatmavená zadní boční okna (7400,-), elektrické otevírání pátých dveří (14.500,-), elektrické ovládání posuvnách dveří (18.500,-), navigace (20.705,-), Adaptivní podvozek DDC (27.900,-), bixenonové světlomety (34.900,-), paket Zrcátka (4400,-), metalíza (17.300,-), 18“ kola (20.706,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.2 / 5.8
Emise CO2: 152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 955 / 2430
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1923 / 637
Rozměr pneu: 225/50 R17
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG 4Motion
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4854
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2919
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1021
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 973
k) šířka vpředu (mm): 1507
l) šířka vzadu (mm): 1578
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

zvlastni...
| 3. 12. 2016
Mohu souhlasit zde s uživatelem "kuny". Můj otec si loni pořídil Mk2 (2010) 2.0TDI 104kw 4Drive (není to VW, ale Seat Alhambra) a nemůžeme si víceméně stěžovat, ale pár neduhů , především praktických, to má. V porovnání s naším starým Sharanem Mk1 81kw postrádáme dělenou přední středovou pěrku a trochu větší rozměry kufru. Taktéž nemožnost vyjmutí sedaček, čímž model postrádá trochu z praktičnosti předchozí generace. Převodové poměry se lehce prodloužily, takže Mk2 už není tak "živé", ale to může být i vyšší hmotností a nová generace má elektrický posilovač řízení, se kterým se točí velmi snadno, ale postrádá cit.
Taky infotainment na to, že je to model 2010, je poměrně tupý. Nechápu proč to ty automobilky nedělají na platformě androidu s multitouch displayem a vymýšlí stupidní ovládání (tam přes touchpad, tam přes joystick atd).
Jo a taky dali hrdlo nádrže AdBlue do zavazadlového prostoru, což nás asi štve nejvíce a vždy, když doléváme, tak proklínáme toho inženýra, který to navrhl.
Smysl tohoto auta za 1,2 mio?
| 21. 11. 2016
Sharan nikdy nebylo spatne auto, ale je to rodinna krabice a opravdu draha rodinna krabice, ale stale jen osobni auto. Za 1,2mio uz clovek muze mit Multivana a to je auto o minimalne jeden level jinde s podobnymi jizdnimi vlastnostmi ale nesrovnatelnou variabilitou a prostornosti
este ze som siahol po Opel Zafira Tourer
| 20. 11. 2016
Takže VW kašle na kvalitu...auto za 45.000 EUR, ktoré vŕzga...

Mám Opel Zafiru, 4/2016, 2.0TDI, 170k 400Nm, 6AT za 29000 EUR a nadávam na to, ako stredová opierka a sedačka (už vymenená) neskutočne vŕzgajú. Palubná doska, vlastne auto bolo poskladané asi v pondelok po riadne prežitom víkende. Niektoré veci stále doťahujem so servisom:
- vŕzgajúca stredová opierka (čím teplejšie, tým viac vŕzga), už po 2 opravách
- sedačka vodiča katastrofálne vŕzgala - po výmene fajn
- audio/navi systém - navi niekedy udá polohu 150/200m mimo reálnej polohy - "super" v mestách ako Praha či Budapešť, keď hľadáte nejakú ulicu v nahustenom centre
- bluetooth a prenos hlasu z telefńu katastrofa - už po 1 oprave (alebo chyba v novom iPhone?)
- systém mŕtvych uhlov - raz funguje, raz nie - 2x denne vypíše, že je nefunkčný
Inak vozenie fajn - super podvozok, do 150km/h hluk OK, motor silný, AT v pohode, spotreba 7-7,5L nafty.

Predstava, že zaplatím 45.000 EUR za nemecké auto, ktoré vŕzga...ešte že som siahol po Zafire...za vŕzgot som zaplatil o 16.000 EUR menej :'-( :'-( >:D >:D

Avatar - miromen
Feedback
| 16. 11. 2016
Tvl, už zase pišeš ty stejne koniny. Tak mi znova vysvětli jak je možne, že pětkovy golf byl na stejnem podvozku, jako ten šestkovej, meně komfortni a ještě k tomu huře jezdil ?
A jak tu zmiňuješ ty dalnice. Tušim, že jsem ti psal, že focus ktery ma tužši nastaveni než golf, podstatně lepe pobira na te dalnici panelakovku, při stejne koncepci podvozku.
zvlastni...
| 16. 11. 2016
Podívej, doby, kdy mi ve stodvacítce na D1 málem vypadly zuby, jsou ty tam. I v současné Octavii je jízda na této silnici poměrně nepříjemná.
Párkrát jsem se vezl po D1 v Mercedesu na vzduchovém podvozku a byl jsem nadšen jak hezky to ty panely filtruje. Sharan s DCC v komfortním režimu se tomuto dojmu velmi blíží, je mnohem blíže tomu vzduchovému Mercedesu než třeba té Octavii, apod. (pomáhá tomu relativně dlouhý rozvor a měkké nastavení tlumičů) A samozřejmě že cítím ty různě vystouplé desky, vnímám rozdíl mezi levým a pravým pruhem a samozřejmě, že ta dálnice tu kompletní opravu potřebuje. Ale jet ji 160+ (pokud doprava dovolí a Ťokovi výpalníci zrovna buzerují někde jinde nějakého jiného chudáka) není absolutně žádný problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku