Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Roc Cabriolet oficiálně: Otevřené SUV se začne prodávat v roce 2020

David Bureš
Diskuze (6)

Plátěná střecha nového SUV kabria se otevře za pouhých devět sekund. Zákazníci budou moci vybírat ze dvou motorů, 1.0 TSI a 1.5 TSI.

SUV jsou v poslední době natolik populární kategorií, že výrazně rozšiřují řady, ať už malá SUV, sportovní SUV se silným motorem nebo třeba SUV kupé s dynamickou siluetou. Jeden typ ale zatím zůstával stranou zájmu, SUV kabriolety – Nissan Murano CrossCabriolet byl prodejní propadák a velkým hitem není ani Range Rover Evoque Cabriolet. Přesto je tu další takový automobil, Volkswagen T-Roc Cabriolet.

Volkswagen už příchod takového automobilu avizoval dříve, nyní se však T-Roc Cabriolet představuje oficiálně, veřejnost si ho pak bude moci prohlédnout na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Start prodeje je naplánován na jaro 2020 tak, aby bylo tohle kabrio včas připraveno na příští letní sezonu.

Po konci výroby Golfu Cabriolet a Beetle Cabriolet se tak do nabídky Volkswagenu konečně vrací otevřený automobil. Stojí na základech T-Rocu, oproti němu však přišel nejen o střechu, ale také samozřejmě o jeden pár dveří. Paradoxně je však kabrio s délkou 4.268 mm delší než výchozí pětidveřový model (o 34 mm), stejně tak se natáhl rozvor, o 40 mm na 2.630 mm.   

Volkswagen T-Roc – srovnání rozměrů nabízených variant
Model T-Roc Cabriolet T-Roc
Délka (mm) 4268 4234
Šířka (mm) 1811 1819
Výška (mm) 1522 1573
Rozvor (mm) 2630 2590
Zavazadlový prostor (l) 284 445

Elektricky ovládaná, stahovací střecha je plátěná, díky elektrohydraulice se otevírá pouhých devět sekund, přičemž tento proces může probíhat až do rychlosti 30 km/h. Zavazadelník pak nabízí 284 litrů objemu.

Nabídka motorů se v případě T-Rocu Cabriolet omezuje na dvě zážehové jednotky. Přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW doplňuje čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW. Oba jsou standardně spárovány s šestistupňovým manuálem, patnáctistovku lze pořídit i s příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Design pak bude možné upravit díky dvěma paketům. Style, jak z názvu vyplývá, sází na styl, zatímco R-Line je jako již obvykle sportovně orientován. Příplatková výbava zahrnuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11,7“ nebo hudební systém BeatsAudio s výkonem 400 W.

O výrobu se postará závod Osnabrück, kde se kabriolety Volkswagenu vyráběly již v minulosti, včetně Golfu Cabriolet a Beetlu Cabriolet.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2019 20:27
podobna vana
ako evoque kabrio... proste taka obratena vana na kolesach ... ale chapem... solventni extrovertni zakaznici su dnes uz viac "viditelni" prave v takychto kuskoch ako v nejakej giulii ci bmw 3... aj ked podla mna to nejake velke predaje stejne mat nemoze... takze je to len taka kratkodoba zabavka.. nieco ako kedysi tie kupe kabria s pevnou strechou ktore tiez kedysi chcel mat kazdy vyrobca .... a vieme ako je to dnes... nechce ich uz nikto...
14. 8. 2019 13:55
Myslienkove pochody
Nepredaval sa Eos, Golf Cabrio a ani Beetle Cabrio... Tak si pani myslia, ze niekto kupi tuto obludu len preto, ze je to SUV? :-[]
Avatar - Zetti
14. 8. 2019 11:22
To je narez
k tomu bych se stydel priblizit