Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne: Chystá se facelift a nové motory

28. 9. 2013 • 08:41
8
VW a Porsche testují modernizovaná SUV. Aktuální modely jsou ve výrobě od roku 2010, po čtyřech letech je proto čeká omlazení.

Velké a vcelku luxusní SUV od Volkswagenu zřejmě čekají jen kosmetické změny. Upraví se oba konce karoserie, zejména pak zadní partie. Příď totiž už nyní dobře zapadá do aktuálního portfolia, reprezentovaného především sedmou generací Golfu. U Porsche tomu bude podobně, představu o tváři faceliftu nabídne letos uvedená modernizace Panamery.

Dočkáme se i novinek na poli nabízených motorů. Jedinou definitivně potvrzenou informací je ukončení výroby agregátu 3.6 V6 FSI (206 kW, 360 N.m) v Touaregu. Cayenne používá vlastní šestiválec téhož objemu (221 kW, 400 N.m) a zachová si ho i nadále. Pravděpodobně se ale rozloučí s odvozenými atmosférickými osmiválci, na spadnutí je jejich výměna za třílitrové V6 biturbo. Porsche také disponuje vylepšeným hybridním pohonem, který má silnější elektromotor a nově umožňuje dobíjení baterií ze zásuvky – zatím se nabízí pro Panameru S E-Hybrid.

Inovace na poli turbodieselů znamená posílení třílitrového V6 TDI – ze 180 kW a 550 N.m si může polepšit na 190 kW a 580 N.m, jako v Audi A8. Porsche umí nabídnout i víc, od ledna se šestiválec v Panameře dokonce pochlubí 650 N.m a 221 kW, tedy kulatými 300 koni. Osmiválec TDI pochopitelně bude pokračovat dál, objevily si již ale informace o nasazení čtyřválce na místo základního dieselového pohonu pro Touareg. Bude to 2.0 BiTDI (132 kW, 420 N.m), který dnes pohání Amarok? Uvidíme.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Porsche
| 1. 10. 2013
To nebyla predikce, ale přání. :-) Má přijít Passat, A4, A5, uvidíme, co se v nich objeví. "Nový" byl ne nový motor pro Amarok, ale nový čtyřválec, který by byl vhodný do osobního auta a plnil Euro6.
Avatar - Stejsn
Nafouklý Fiat
| 30. 9. 2013
Stilo.
Avatar - Hittman
Ne
| 29. 9. 2013
Ne, prosím ne, čtyřválec do Touaregu ne! :no:
Avatar - WinDiesel
Porsche
| 29. 9. 2013
Odpustit si ho nemohou kvůli regulaci EU. Leda pokud by se Merkelové zcela podařilo rozbít emisní regulační schéma, což ona ale nakonec neudělá, to byla jen předvolební rétorika a ............... současné emisní regulace platí.
160-170 kW čtyřválec bude v pohodě stíhat a Tuareg není Porsche, tady se nemusí tolik lpět na vytříbenosti běhu motoru. U Porsche je to jiná píseň, ale právě tento motor 2,0 BiTDI dostane menší bráška Cayenne.
Co se týče Amaroku, tam se emisní normy díky váhovému zařazení budou měnit až rok po osobních vozidlech, tam je dost času a BiTDI 132 kW tam bude jezdit ještě dlouho.
PS: nové BiTDI motory jsou již hotové, čeká se jen na náběh potřebných faceliftů a nových modelů aby mohla být spuštěna masová výroba - vidím to tak na 05/2014, možná hned po Ženevě, uvidíme.
Porsche
| 29. 9. 2013
Šestiválec je odvozený od osmiválce, ne naopak. A pochybuji, že Cayenne Turbo přijde o osmiválec. Lze zkrátka předpokládat podobný vývoj jako u Panamery. Zkuste ty své spekulace trochu více uhladit, když už potřebujete nějakou omáčku.

Pokud jde o čtyřválec, jak napsal WinDiesel, je to starý motor, navíc pro užitkové vozy. Nový by mohl přijít klidně až po faceliftu někdy v roce 2015 kvůli Euro6. Pokud přijde, pod 150 kW asi nepůjde. Mohli by si ho ale odpustit a zůstat u šestiválce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku