Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Transporter a Crafter BlueMotion s nižší spotřebou

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 25. 1. 2012 • 18:55
2
3
Divize Volkswagen Užitkové vozy uvedla na trh nové modely Transporter a Crafter BlueMotion se spotřebou paliva v kombinovaném režimu 6,3 a 7,0 litru na 100 km.

Volkswagen Užitkové vozy se začátkem letošního roku zařadil do své nabídky nové modely Transporter BlueMotion a Crafter BlueMotion, které vynikají nízkou spotřebou paliva.

Transporter BlueMotion v dodávkovém provedení s normální střechou, rozvorem náprav 3000 mm a maximální povolenou hmotností 2,7 tuny je poháněn turbodieselem 2,0 TDI s výkonem 84 kW. Pod označením BlueMotion se ukrývá výbava v podobě start-stop systému, rekuperace kinetické energie pro dobíjení akumulátoru, pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém kontroly tlaku v pneumatikách, paket aerodynamických prvků, tempomat a pětistupňová převodovka s delšími převody.

Díky všem výše zmíněným úpravám má být spotřeba paliva Transporteru BlueMotion v kombinovaném režimu jen 6,3 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 166 g/km. K identifikaci nového Transporteru BlueMotion slouží označení na přední masce a na zádi. Zákazníci si navíc mohou objednat světle modrý lak karoserie Glacier Blue Metallic, který je přípraven speciálně pro tuto verzi.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Transporter (přehled článků)

Crafter BlueMotion je k dispozici s motorem 2,0 TDI ve dvou verzích s výkonem 80 nebo 100 kW. Stejně jako Transporter BlueMotion je i tento největší model divize Volkswagen Užitkové vozy vybaven start-stop systémem, rekuperací kinetické energie, pneumatikami s nízkým valivým odporem a tempomatem.

V dodávkovém provedení s krátkým rozvorem a normální střechou má mít Crafter BlueMotion spotřebu paliva v kombinovaném režimu 7,0 litru nafty na 100 km a emise CO2 184 g/km. I tento model se od ostatních verzí Crafteru odlišuje označením BlueMotion na masce chladiče a zádi.

Na německém trhu začínají ceny Transporteru BlueMotion na 25.495 Euro (zhruba 650.000,- Kč) a Crafteru BlueMotion na 27.895 Euro (okolo 715.000,- Kč).

Související články

Témata
Avatar - Flash666
16. 3. 2012 08:25
spotreba
u nejvetsiho modelu crafteru s novejma 4 valcovejma motorama je byla spotreba cca 9 litru a 12 litru pri plnem plynu ( opravdu myslim plny plyn ;) skrz nemecko na dalnici ) takze docela pohoda, PS: tech 9 se jezdilo s nalozenym a tech 12 plnej plyn sem jel bez nakladu... ;) jenom pro predstavu.
15. 2. 2012 18:17
bluemotion
Zdravím,budem kupovat do firmy transporter a tak sem chtěl jen poukazat na ono ,,výhodné BLUEMOTION''

Sme rozhodlí pro 103KW verzi a hned to zdůvodním.Rozdíl ve spotřebě je sice vyší 0.6l oproti blue motion ALE 90Nm a 25K navíc hovoří proti BLUEMOTION.Navíc absence 6 rychlostního stupně je další MíNUS bluemotion.

Počítali jsme to a při ročním nájezdu 50000Km sice dáme za naftu o 10000více.
Ale náklady na pneumatiky s nízkým valivý odporem tuhle sumu snižují.A navíc systém START STOP - určitě škodí motoru-neustálé vypínaní a startování motoru moc nespěje a kdo ví co bude motor dělat při najetých 200-300 tisícíchKM.Komplikovanější alternátor s rekuperací--jeho výdrž???Jako asi všude platí,čím komplikovanější =poruchovější
Podlé mého moc lidí po téhle variantě nesáhne.Jestli dáte 770 nebo 812 už není tak velký rozdíl. Proto jednoznačně 103 KW
25. 1. 2012 08:38
spotřeby
já myslím že údajům výrobců o spotřebě už dnes nikdo nemůže věřit, doba kdy jsem měl Toledo 1,9TDi 81kW s udávanou spotřebou 5,2l a jezdil jsem za 4,6l je dávno pryč. Dnes mám Tiguana s udávanou spotřebou 6,2l a když se snažím a nejedu zrovna po dálnici tak se na ni i občas dostanu...
Články odjinud