Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v USA nahrazuje pětiválec 2.5 čtyřválcem 1.8 TSI

David Bureš
Diskuze (43)
Přeplňované benzinové osmnáctistovky se na americkém trhu dočkají tři modely značky Volkswagen – Jetta, Passat a Beetle.

Nabídka motorů pro modely Volkswagen na americkém trhu projde downsizingem. Automobilka totiž nahradí stávající atmosférický pětiválec menším přeplňovaným čtyřválcem 1.8 TSI.

O nahrazení benzinového pětiválce o objemu 2,5 litru se hovoří již delší dobu. Volkswagen tuto změnu naznačil již v lednu, když na autosalonu v Detroitu představil koncept Passat Performance s motorem 1.8 TSI pod kapotou.

Zatímco v konceptu se jednotka 1.8 TSI chlubila výkonem 184 kW (250 koní), v sériových vozech bude agregát řady EA888 disponovat výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 249 N.m. Volkswagen má přitom v záloze i silnější verzi se 132 kW.

Přeplňovaný čtyřválec dosahuje stejného výkonu jako odcházející pětiválec, nabízí však o devět newtonmetrů vyšší točivý moment, který je navíc dostupný v nižších otáčkách.

Vyšší točivý moment však není hlavním důvodem, proč Volkswagen začne v USA používat tento menší motor. Tím je nižší spotřeba paliva, například u modelu Jetta má být spotřeba v dálničním cyklu nižší až o 16 procent.

Menší jednotky se od modelového roku 2014 dočkají na americkém trhu tři modely Volkswagen – jako první to budou kompaktní sedan Jetta a místní verze Passatu (tzv. NMS). Později bude 1.8 TSI dostupné i pro retro hatchback Beetle. Přeplňovaný přímovstřikový motor bude pro zdejší trh vyráběn v mexické továrně Silao.

David Bureš
Diskuze (43)
13. 7. 2013 10:48
Re: jak jsi prisel na to
Cca tretina nabizenych aut, coz je statisticky velmi vyznamne cislo. U beznych aut je to zlomek nabizenych aut, vymena motoru u auta co nema najeto ani 150.000km je (nastesti) hodne neobvykla operace.
Co se tyce jak se to pozna, tak ja koukam po kvalitnejsich ojetinach se servisni historii, kde se to da docist. Kdyz nekupujes auto nekde na placku za supermarketem, ale treba na Jarove nebo podobnem miste, tak ti bezne daji kompletni vypis co se kdy s autem delalo.
Jinak zajimave je, ze obcas se tim nejaci prodavajici dokonce chlubi, coz mi osobne prijde jako celkem problematicka prodejni taktika, stejne jako mit v inzeratu uvedeno, ze je po servisu za sto tisic. >:D
Avatar - Barrichello
12. 7. 2013 08:43
Re: jak jsi prisel na to
na to nepotřebuješ statistiku, pokud žiješ v iluzi že moderní downsizingový pidmotůrek s turbem vydrží 500 tis km, tak žij se svým snu dál....

Realita je někde kolem 150-200 a je to na GO, který už ale nikdo dneska nedělá bo se to nevyplatí
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2013 00:24
Re: Objem ničím nenahradíš
4 válce jsou zbytečně dražší a těžší. Pocitově to sice bude stát za .. ale zvykneme si. Vono nám nic taky jinýho nezbyde >:-[]
Avatar - AUDIRS6
11. 7. 2013 22:33
Re: Objem ničím nenahradíš
pokroku - teda vacsiemu litrovemu vykonu sa nebranim ;-) :yes:
ale predsa len - R3 je R3, bude R3, a bude aj zniet ako R3 - to z konstrukcneho hladiska nezmenis :-!
...ano - utlmis ho najlepsie ako sa da, pustis cez repraky zvuk R6, alebo V8, alebo co len budes chciet...ale uz to nebude ono ;-\ - a vyvazit ho tak, aby si o nom proste nevedel - nevnimal ho ako "vibrator"... 8-s ...hmm, to neviem ci pani z Mnichova zvladnu na 100 % :-!
zase na druhu stranu - ak to nahodou aj zvladnu, zvladnu to potom aj ostatni, a nebude to pre zvysnych zakaznikov z D3 taky sok. - uprimnu sustrast tym pokusnym kralikom >:-[]
aj tak - na toto ekologicke prechodne obdobie ( lebo takto to pokracovat proste nemoze - musi prist nejaka zmena...nabuduce mozeme pokecat o tom, ze aka...) sa mi javi lepsie riesenie R4, ktora dokaze obcas vypnut tie 2 valce a tym setrit palivo - efekt bude myslim podobny - presne cisla uvidime onedlho v nejakom porovnavacom teste ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2013 21:41
Re: Objem ničím nenahradíš
To je sice fakt, ale motor s nějakym výkonem se používá všude. Třeba klasickej třílitr máš v jedničkový i sedmičkový řadě. No a časem to nebude R6 3.0 ale stejnej výkon bude dávat třeba to R3 1,5