Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen VR6: Slavný motor dostane nástupce

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 9. 2013
10
Volkswagen vyvíjí nepřímého nástupce agregátu VR6 ze začátku devadesátých let. Nebude však atmosférický.

Novým šéfem vývoje motorů se ve Wolfsburgu, či přesněji řečeno v nedalekém Braunschweigu, kde sídlí příslušné oddělení, stal Fritz Eichler. Přitom ještě donedávna pracoval u AMG. A právě tento muž bude mít vznik nového zážehového agregátu na starosti. Motor VR6 s objemy 2,8 a 2,9 l proslul před dvěma dekádami v Golfech, Passatech a kupé Corrado. Jeho poslední výrazná evoluce v Passatu R36 s objemem 3,6 l dávala 220 kW (299 k). Další verze téhož agregátu pohání například Škodu Superb nebo Volkswagen Touareg.

Nyní se VR6 vrátí v nové podobě. Počítejme s přímým vstřikem malým úhlem rozevření válců pouhých 15 stupňů a přeplňováním turbodmychadlem. Atmosférické plnění je zapomenuto, ale současná doba zkrátka a dobře velí jinak. Jeden exemplář jsme mohli již vidět v květnu letošního roku u jezera Wörthersee na každoročním setkání vozů koncernu Volkswagen. Měl jej v útrobách zamontováván brutální bílý dvoudveřový Golf s názvem Design Vision GTI Concept. Třílitrový vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel dával 370 kW (503 k) a 560 N.m točivého momentu mezi 4000 a 6000 otáčkami.

Produkční verze bude dle britského Auto Weeku slabší, někde mezi 250 a 331 kW (340-450 k) a měla by mít menší zdvihový objem než 3,0 l, možná i dvoulitrový, případně někde mezi těmito dvěma hodnotami. O doping v podobě dvojice turb však nepřijde. Vzhledem ke konstrukci bude uložena napříč stejně jako u zmíněné studie. Dostane se do nových generací Passatu i z něj odvozeného sportovnějšího sedanu CC, Scirocca, produkční verze konceptu CrossBlue a také do užitkových vozů!

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Motory
XTad
| 27. 9. 2013
Jestli oni to scirocco mezitim neudelaji nove.
VR6
simson33
| 27. 9. 2013
Třetí generace Golfu s označením VR6 je po značce GTI/D asi druhé nejslavnější označení sportovního Golfu...
VR6
Mr.Murphy
| 27. 9. 2013
je slavný už proto, že nás jeho výrobou poctil nejlepší a nejwětší koncern na světě :yes:
takže lízej prach silnice a modli se, abys ten klenot aspoň třeba zahlédnul :yes: :-! :yes:

Srovnávání s jinýmy V6 ze stejné doby, povídačky o výkonu a spolehlivosti, to je jen štěkání kojotů na karavanu.... ;-)
Motory
Atila_
| 27. 9. 2013
300kW je jenom verze pro koncept, seriove verze plynule nahradi 3.6FSI, tedy nabidnou jeho vykon + deset procent navic v ramci pokroku. Do Scirocca bude asi jeste slabsi verze, protoze ten podvozek by trista koni tezko daval.
VR6
Klaudius
| 27. 9. 2013
VR6 je samozrejme známy motor, a dosť sa popísalo o jeho prednostiach aj neduhoch. Len o jeho sláve mi nie je nič známe.